recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Streaming Platform?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste Streaming Platform?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bace Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste Streaming Platform?
    Sendt: 09-Januar-2017 kl. 21:21
Jeg har i dag YouSee fuld pakken, men er træt af prisen - specielt fordi jeg ikke ser ret meget andet end DR og TV2 kanalerne... Derudover kunne jeg godt tænke mig at have adgang til Arkiv fra både DR og TV2.

Derudover er jeg interesseret i mulighed for at køre NetFlix, HBO, Amazon Prime og specielt Amazon er jeg i tvivl omkring mulighederne med.

Umiddelbart har jeg kig på AppleTV 4 samt Nvidia Shield, men er i tvivl hvilken der er bedst til dette - både i forhold til hvilke apps der er til rådighed, men også i forhold til billedkvaliteten, vil helst have noget der kan leve nogenlunde op til det billede jeg har fra YouSee.

Håber at høre nogle erfaringer inden jeg bruger penge på boks mv. :)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 21:46
Når Apple TV 4 får Amazon vil den kunne alt. TV2 kræver selvfølgelig abonnement, mens DR selvsagt er gratis, og det fungerer bare skidegodt. TV2s arkiv er i standardopløsning, mens DR er HD mere eller mindre over hele linjen. De lader ikke noget tilbage at ønske i forhold til YouSee.

OM ATV4 får Amazon indenfor en overskuelig fremtid vides dog ikke. Derudover skal man også skifte mellem 50 og 60Hz manuelt, men det er også de to svagheder Æbles apparat har.

Redigeret af Naiera - 09-Januar-2017 kl. 21:47
Til top
bace Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Point: 85
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 22:25
Takker for den hurtige tilbagemelding - Kører i forvejen med Æble produkter, så hvis ikke der er noget som specielt taler for Nvidia Shield'en, så bliver det nok en ATV4 :)

I forhold til Amazon, så har jeg forstået at den hverken findes til Shield'en eller ATV4 endnu og at der ikke er nogen kendte dato meldt ud? Dvs. her er der ikke nogen forskel - eller nem måde at komme til at se Amazon, ud over via computeren.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 23:13
Hviken båndbredde køres der med på streaming app ? YouSee kører jo med en ganske fornuftig bitrate på HD kanalerne . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 03:33
Jeg kan kun sige, at jeg blev meget positivt overrasket over hvordan et afsnit Stacey Dooley fra arkivet hos DR så ud forleden.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4824
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 03:53
Oprindeligt skrevet af bace bace skrev:

fordi jeg ikke ser ret meget andet end DR og TV2 kanalerne... Derudover kunne jeg godt tænke mig at have adgang til Arkiv fra både DR og TV2.

Hej.

Jeg syntes at du skal vide, at der lige har været en tråd om TV2 Play kvaliteten på ATV4:

Hilsen Carsten.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Når Apple TV 4 får Amazon vil den kunne alt. TV2 kræver selvfølgelig abonnement, mens DR selvsagt er gratis, og det fungerer bare skidegodt. TV2s arkiv er i standardopløsning, mens DR er HD mere eller mindre over hele linjen. De lader ikke noget tilbage at ønske i forhold til YouSee.

OM ATV4 får Amazon indenfor en overskuelig fremtid vides dog ikke. Derudover skal man også skifte mellem 50 og 60Hz manuelt, men det er også de to svagheder Æbles apparat har.

Nu spørger jeg bare af rent uvidenhed. Men i indstillinger på min ATV4 står skift af opløsning og frekvens til AUTO. Men det du siger er at det ikke virker?

/Thomas
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Nu spørger jeg bare af rent uvidenhed. Men i indstillinger på min ATV4 står skift af opløsning og frekvens til AUTO. Men det du siger er at det ikke virker?

/Thomas
på shield tv skal man også selv skifte som på atv4 medmindre app'en kan skifte Hz på shielden
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

/Thomas
Auto betyder at TV'et bestemmer frekvensen via HDMI, ikke ATV's apps desvære Cry 
Mvh Jesper
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 10:33
Den nye Shield får Amazon Video i 4K og det skulle også komme til Shield v.1 i løbet af januar. Har en idé om at Shield er et noget mere fleksibelt apparat end ATV, men man betaler sikkert også for det.
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 12:09
Valgte selv ATV4 pga. her de apps man skal bruge på ATV4....tror ikke på man i længden gider cromcast (eller aiplay for den skyld).....så indtil GoogleTV eller andre får alle apps (dvs. TV2, DR TV, HBO, Min Bio, Netflix), ja, er jeg af den mening ATV4 er bedst pt.!

http://iblopper.bubble-logger.com
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

Valgte selv ATV4 pga. her de apps man skal bruge på ATV4....tror ikke på man i længden gider cromcast (eller aiplay for den skyld).....så indtil GoogleTV eller andre får alle apps (dvs. TV2, DR TV, HBO, Min Bio, Netflix), ja, er jeg af den mening ATV4 er bedst pt.!
Er der slet ikke udviklet apps til AndroidTV fra nogle af ovennævnte indholdsleverandører? Så kan jeg godt se det er tungt - de fleste vil nok foretrække ovennævnte fremfor blot Amazon Video i 4K.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu