recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Streaming Platform?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste Streaming Platform?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 12:49
Se evt. her http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1350553826

Ved ikke om den er totalt opdatteret, men da jeg købte ATV4 et år tilbage var det vist meget rigtigt! Så måske en af shield brugerne lige kan opridse apps status idag?
http://iblopper.bubble-logger.com
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 12:53
Og evt. læs 

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1477385784

samt

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1449221373

Mig bekendt er det vist ikke meget der har ændret sig ud over tv2 nu er på ATV4!

Redigeret af kbaggen - 10-Januar-2017 kl. 12:54
http://iblopper.bubble-logger.com
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Nu spørger jeg bare af rent uvidenhed. Men i indstillinger på min ATV4 står skift af opløsning og frekvens til AUTO. Men det du siger er at det ikke virker?

Den vælger bare opløsning og opdateringshastighed automatisk ud fra hvad den kan se via HDMI; det er ikke til auto-SKIFT.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

Se evt. her http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1350553826

Ved ikke om den er totalt opdatteret, men da jeg købte ATV4 et år tilbage var det vist meget rigtigt! Så måske en af shield brugerne lige kan opridse apps status idag?

Der er ikke kommet nogen danske indholdsleverandøre til på Shield som app endnu.

Hvilket også er grunden til jeg har købt en ATV4. Chromecast virkede for bøvlet i praksis.

Redigeret af Silentbob - 10-Januar-2017 kl. 13:25
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

Valgte selv ATV4 pga. her de apps man skal bruge på ATV4....tror ikke på man i længden gider cromcast (eller aiplay for den skyld).....så indtil GoogleTV eller andre får alle apps (dvs. TV2, DR TV, HBO, Min Bio, Netflix), ja, er jeg af den mening ATV4 er bedst pt.!
Er der slet ikke udviklet apps til AndroidTV fra nogle af ovennævnte indholdsleverandører? Så kan jeg godt se det er tungt - de fleste vil nok foretrække ovennævnte fremfor blot Amazon Video i 4K.
netflix jo. men desværre kan de danske tjenester ikke få fingeren ud af gas kanalen. Jeg spurgte dr om der ikke kom en til android tv. Nej sagde de, der er chromecast funktionen, og de kun udvikler til de platforme med flest brugere. Og det er sjovt, da android tv( shield tv og nexus player, og sony tv på markedet længe før atv4
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 13:41
Amazon har udtalt at så længe Apple vælger at tage (en i Amazons øjne for stor) betalling for alt indhold på deres platform incl ATV kommer Prime ikke på ATV. 

Mht Chromecast handler det vist om at de gerne vil promovere deres egen player FireTV. Det er formentlig også derfor at hverkan ATV eller chromecast kan købes på Amazon. 

Personligt synes jeg at Chromecast tilbyder den bedste all-around-løsning, men hvis man i forvejen er en del at Apple-universet er ATV'en sikkert også en fin løsning.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 16:44
ATV har den helt store fordel at den kan styres udelukkende med en fjernbetjening.
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 16:50
Jeg ville få knopper af at skulle luftspille alt og bruge min telefon eller tablet som fjernbetjening
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg kan kun sige, at jeg blev meget positivt overrasket over hvordan et afsnit Stacey Dooley fra arkivet hos DR så ud forleden.

Men alt andet lige,så går man vel foreløbigt ned i bitrate/broadcastkvalitet ved at streame vs YouSee´s HD kanaler ? Spørgsmålet er så hvor synligt det er på ens udstyr.
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 23:42
Er det ikke muligt at styre Shield'en blot med fjernbetjeningen? (skal man så bruge controller, smartphone eller hvad?) Jeg håbede lidt den var IR og måske kunne styres med en Logitech Harmony remote.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 01:49
Tipsen - Jo, det kan du sagtens, men ikke med de tjenester, der ikke har en app. Der er du jo nødt til at bruge telefonen til at starte et stream over Chromecast. Men når et stream er sat i gang, så kan du sagtens bruge fjernbetjeningen til at pause og sådan.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 09:57
Nu er der en del der siger at de ikke bryder sig om at skulle bruge telefon/tablet til at styre en Chromecast, og at en normal fjernbetjening er bedre. Jeg må sige at jeg har det lige omvendt. Ja, det tager lidt længere tid lige at låse op, måske skifte app osv, men når man skal søge på Youtube, i Netflix/Viaplay/etc, så er det altså SÅ meget nemmere med et tastatur, end at skulle sidde og vælge bogstaver med en fjernbetjening. Inden vi fik vores Chromecast brugte vi en Appletv 3 til diverse streaming tjenester, men efter vi begyndte at bruge Youtube en del til datteren, så bliver Appletv aldrig brugt mere. Ligeledes til musikstreaming, der kan man styre musikken uden at skulle have tv tændt, så man kan se hvad man vælge, det sker alt sammen på mobil eller tablet.

En ekstra bonus med Chromecasten fandt vi så her nytårs aften. Youtube blev brugt til at finde og høre musik, og alle kunne forbinde med deres teleoner (iOS og Android) og se den samme kø, som man så kan tilføje numre til. Ikke noget med at slås om fjernbetjening eller skulle bruge tv'et til at søge på.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu