|
Bedste Streaming Platform? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Se evt. her http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1350553826
Ved ikke om den er totalt opdatteret, men da jeg købte ATV4 et år tilbage var det vist meget rigtigt! Så måske en af shield brugerne lige kan opridse apps status idag?
|
||
http://iblopper.bubble-logger.com
|
||
![]() |
||
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
|
Og evt. læs
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1477385784 samt http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1449221373 Mig bekendt er det vist ikke meget der har ændret sig ud over tv2 nu er på ATV4!
Redigeret af kbaggen - 10-Januar-2017 kl. 12:54 |
||
http://iblopper.bubble-logger.com
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
|
Den vælger bare opløsning og opdateringshastighed automatisk ud fra hvad den kan se via HDMI; det er ikke til auto-SKIFT. |
||
![]() |
||
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
|
Der er ikke kommet nogen danske indholdsleverandøre til på Shield som app endnu. Hvilket også er grunden til jeg har købt en ATV4. Chromecast virkede for bøvlet i praksis. Redigeret af Silentbob - 10-Januar-2017 kl. 13:25 |
||
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
|
|
||
![]() |
||
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
|
Amazon har udtalt at så længe Apple vælger at tage (en i Amazons øjne for stor) betalling for alt indhold på deres platform incl ATV kommer Prime ikke på ATV.
Mht Chromecast handler det vist om at de gerne vil promovere deres egen player FireTV. Det er formentlig også derfor at hverkan ATV eller chromecast kan købes på Amazon. Personligt synes jeg at Chromecast tilbyder den bedste all-around-løsning, men hvis man i forvejen er en del at Apple-universet er ATV'en sikkert også en fin løsning.
|
||
![]() |
||
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
|
ATV har den helt store fordel at den kan styres udelukkende med en fjernbetjening.
|
||
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES Lærred: 110" HiViLux motoriseret Front/Center: Paradigm MilleniaOne Bag: S/A Talent Sub 1: XTZ 10.16 Sub 2: Velodyne SPL-800i Receiver: Yamaha RX-A3030 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
|
Jeg ville få knopper af at skulle luftspille alt og bruge min telefon eller tablet som fjernbetjening
![]() |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Men alt andet lige,så går man vel foreløbigt ned i bitrate/broadcastkvalitet ved at streame vs YouSee´s HD kanaler ? Spørgsmålet er så hvor synligt det er på ens udstyr. |
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
Er det ikke muligt at styre Shield'en blot med fjernbetjeningen? (skal man så bruge controller, smartphone eller hvad?) Jeg håbede lidt den var IR og måske kunne styres med en Logitech Harmony remote.
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Tipsen - Jo, det kan du sagtens, men ikke med de tjenester, der ikke har en app. Der er du jo nødt til at bruge telefonen til at starte et stream over Chromecast. Men når et stream er sat i gang, så kan du sagtens bruge fjernbetjeningen til at pause og sådan.
|
||
![]() |
||
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
|
Nu er der en del der siger at de ikke bryder sig om at skulle bruge telefon/tablet til at styre en Chromecast, og at en normal fjernbetjening er bedre. Jeg må sige at jeg har det lige omvendt. Ja, det tager lidt længere tid lige at låse op, måske skifte app osv, men når man skal søge på Youtube, i Netflix/Viaplay/etc, så er det altså SÅ meget nemmere med et tastatur, end at skulle sidde og vælge bogstaver med en fjernbetjening. Inden vi fik vores Chromecast brugte vi en Appletv 3 til diverse streaming tjenester, men efter vi begyndte at bruge Youtube en del til datteren, så bliver Appletv aldrig brugt mere. Ligeledes til musikstreaming, der kan man styre musikken uden at skulle have tv tændt, så man kan se hvad man vælge, det sker alt sammen på mobil eller tablet.
En ekstra bonus med Chromecasten fandt vi så her nytårs aften. Youtube blev brugt til at finde og høre musik, og alle kunne forbinde med deres teleoner (iOS og Android) og se den samme kø, som man så kan tilføje numre til. Ikke noget med at slås om fjernbetjening eller skulle bruge tv'et til at søge på.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |