|
Bedste streamingboks uden forsinkelse |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Larsbj1988
Ny bruger Oprettet: 20-Oktober-2023 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-Oktober-2023 kl. 20:52 |
|
Jeg bruger i øjeblikket chromecast til fx cast af DR TV eller sport fra TV2 PLAY. Når jeg caster noget live oplever jeg ekstra forsinkelse på 20-60 sekunder ved brug af chromecast ift hvis jeg bare så det direkte i DR/tv2 appen på min telefon.
Det er en kablet chromecast ultra.
Nogen der ved om dette er forbedret i Google TV? Eller Apple TV? Søger nogen med reel erfaring og ikke bare gæt ;-) |
||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Streamer alt så ser ikke om noget er forsinket lidt
Bruger appleTV Men det er vel meget normalt at signaler ikke direkte
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når du streamer er der forsinkelse, fordi der er en lille buffer der skal fyldes først.
Streamer du videre fra en enhed til en anden, vil der være yderligere forsinkelse. Klaus
|
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Du skriver intet om, hvilket TV eller hvilken mobil du anvender? På på vores LG OLED ville jeg prøve med LG DR TV App eller LG TV2 Play App. En anden som jeg ikke har prøvet er, at forbinde din mobil direkte med et HDMI kabel. Der findes mange USB C Hub med 4K HDMI Display udgang: Der er må være et spørgsmål om at, finde den rigtige? Hilsen Carsten.
|
||
Jorgen E
Junior bruger Oprettet: 14-April-2023 Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
HDMI fra mobil tl TV tror jeg ikke er en løsning til Chromecast, da mobil vist kun er til at styre Cromecast.
Det var vist kun i gamle dage med DR og analoge sendere der stort set ikke var forsinkelse (og i starten med TV2). Jeg har parabol, og der er 10-15 sek. forsinkelse. I fredags streamede DR live på deres hjemmeside og det var vist 10-15 sek. efter min parabol.
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Jeg er ikke klar over, hvorfor gammeldags Chromecast har ekstra forsinkelse, men hvis du bruger DRTV appen til Apple TV, så vil du opleve det samme DRTV appen på din telefon. Efter en teknisk opgradering sidste år, har DRTV ned til 10 sekunders forsinkelse i appen ift. normalt tv-signal via antennestik.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Larsbj1988
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det giver sig selv. Det er dog ikke sådan chromecast teknisk fungerer Jeg forsøger at finde information på om den ekstra forsinkelse også er der på Google TV og Apple TV, eller om man har samme forsinkelse som i app'en på mobilen. Det er den ekstra forsinkelse jeg gerne vil af med.
Redigeret af Larsbj1988 - 23-Oktober-2023 kl. 07:41 |
||
MikeW
Bruger Oprettet: 21-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Generelt er der rigtig mange forsinkende led i TV/streamtransmissioner (CCD capture -> buffering -> encoding -> buffering -> local transmission -> buffering -> destination transmission -> buffering -> decoding -> rendering -> (safety hold&inspect -> buffering ->) reencoding -> buffering -> remote transmission -> buffering -> decoding -> buffering -> rendering -> viewing. Først nu kan du se signalet)
-Så det vil ALDRIG være ægte live, som i realtime live. Typisk tager ovenstående 10-30 sekunder eller mere ift. til, hvis man selv var til stede. Prøv selv nå du er fysisk tilstede i et "live" streamet event.
|
||
Larsbj1988
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er jeg fuldstændig klar over, og det er slet ikke det jeg efterspørger. Som jeg skriver vil jeg bare gerne finde et alternativ til min Chromecast Ultra, som smider ekstra forsinkelse oven i den forsinkelse der allerede er der i forvejen.
Derfor forsøger jeg at forhøre mig om nogen har erfaring med Google TV eller Apple TV ift. denne forsinkelse. Nu har jeg da fået Apple TV svar |
||
Cesar
Ny bruger Oprettet: 12-Oktober-2022 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har i et år brugt denne: https://www.homatics.com/products/box-r-4k-plus?variant=43212469698796 Prisen er 149 dollar. Den sendes fra Singapore, afgifter er betalt. jeg betalte ikke en krone i moms eller opkrævningsafgift. Den kørere Android TV og er en af de hurtigste på markedet. Jeg har prøvet en del af disse tv bokse de senere år. Denne er den bedste hidtil. To andre muligheder jeg har været meget tilfreds med: Xiaomi Mi, også android TV box. Køb den i Bilka for 500. endelig er der Firetv fra Amazon. Det er den mest uproblematiske, men nogle app findes ikke i deres store, fx DR Tv. Jeg ville købe Homatics igen. Den er alle pengene værd. Og så er den flot at se på og har en rigtig god fjernbetjening. |
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var i hvert fald meldingen fra DRTV sidste år. Jeg har ikke lavet krydstest.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
.....
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |