|
Bedste tuner boks? |
Besvar | Side <1234 5> |
Forfatter | |
sirgadget
Bruger Oprettet: 05-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 137 |
Funktioner
Tak(0)
|
Først og fremmest, jeg kender til VU+, noget specielt du vil vide?
Den Panasonic boks der linkes til er nok det tætteste du kommer på en helstøbt oplevelse. En anden mulighed er at installere DVBLink på en understøttet NAS boks, eller Tvheadend, sidstnævnte er dog ekstremt nørdet, så kræver du ved hvad du laver. |
|
Mikkel Petersen.
Mit setup |
|
Hede
Super bruger Oprettet: 29-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tænker på hvordan bruger oplevelsen / brugerfladen er på VU+ ?
Jeg kommer fra en Yousee boks og var ok tilfreds med dens brugerflade og muligheder med optagelse og se forfra. |
|
Mvh Hede
Stuen: Sony KD-65A1, Pioneer BDP-320, Apple TV 4K 32GB, Arcam FMJ A32, Audiovector M3 Signature Mk.II |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis Arkiv og start forfra er noget du skal bruge, så er der ikke alternativer, de funktioner er forbeholdt deres eget udstyr. Alternativ til det er via deres App til Tablets og Telefoner. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Hede
Funktioner
Tak(0)
|
Det er bare ikke så nemt når jeg flytter til et område hvor Yousee ikke er tilgængelig men en lokal antenne forening står for kabeltv, de er en del af de frie antenne foreniger. Arkiv er ikke noget jeg har brugt meget men optage bruger jeg meget.
|
|
Mvh Hede
Stuen: Sony KD-65A1, Pioneer BDP-320, Apple TV 4K 32GB, Arcam FMJ A32, Audiovector M3 Signature Mk.II |
|
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
VU+ har et hav af muligheder for at tilpasse brugerfładen, men det stiller også krav til brugeren.... Der skal bruges en del tid for sat få den til at fungere optimalt. Hvis du vil se eksempler, så er der masser på YouTube.
|
|
miri
|
|
sirgadget
Bruger Oprettet: 05-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 137 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mht. VU+ findes der masser af prebaked images, så det stort set bare er et spørgsmpl om at smide nogle files på en USB stick og boot maskinen.
Men som så mange andre open source løsninger, er den stadig ret nørdet, og selvom der findes nogle pøne interfaces, er den aldrig 100% vedligeholdelsesfri, og det kræver man har mod på det. Jeg købte én til mine forældre, som er super glade for den, og den spiller bare, men fejler den, så er det mig de ringer til, intet er specielt nemt at konigurere. |
|
Mikkel Petersen.
Mit setup |
|
Hede
Funktioner
Tak(0)
|
Okay lyder lidt nørdet... Måske lidt mere end jeg lige havde forestillet mig.
Hvad er der ellers af bokse på markedet? Dreambox? |
|
Mvh Hede
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Hede
Funktioner
Tak(0)
|
Ja lyder som om det enten er nørdet eller så er det de billige bokse der er på markedet. Ikke noget i mellem?
|
|
Mvh Hede
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når TVer kan mere og mere er behovet næppe så stort. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er som jeg har nævnt andre bokse, men du bliver nødt til at fortælle, hvad du ønsker - udover enkel betjening....
|
|
miri
|
|
Hede
Funktioner
Tak(0)
|
Som skrevet før så vil jeg gerne kunne optage og gerne samtidig som man ser andet live.
|
|
Mvh Hede
|
Besvar | Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |