recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste tuner boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste tuner boks?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 15:43
Først og fremmest, jeg kender til VU+, noget specielt du vil vide?

Den Panasonic boks der linkes til er nok det tætteste du kommer på en helstøbt oplevelse.

En anden mulighed er at installere DVBLink på en understøttet NAS boks, eller Tvheadend, sidstnævnte er dog ekstremt nørdet, så kræver du ved hvad du laver.
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Hede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 16:06
Tænker på hvordan bruger oplevelsen / brugerfladen er på VU+ ?

Jeg kommer fra en Yousee boks og var ok tilfreds med dens brugerflade og muligheder med optagelse og se forfra.

Mvh Hede

Stuen: Sony KD-65A1, Pioneer BDP-320,
Apple TV 4K 32GB, Arcam FMJ A32, Audiovector M3 Signature Mk.II
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 16:38

Hvis Arkiv og start forfra er noget du skal bruge, så er der ikke alternativer, de funktioner er forbeholdt deres eget udstyr.
Alternativ til det er via deres App til Tablets og Telefoner.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis Arkiv og start forfra er noget du skal bruge, så er der ikke alternativer, de funktioner er forbeholdt deres eget udstyr.
Alternativ til det er via deres App til Tablets og Telefoner.

Det er bare ikke så nemt når jeg flytter til et område hvor Yousee ikke er tilgængelig men en lokal antenne forening står for kabeltv, de er en del af de frie antenne foreniger.

Arkiv er ikke noget jeg har brugt meget men optage bruger jeg meget.
Mvh Hede

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 19:39
VU+ har et hav af muligheder for at tilpasse brugerfładen, men det stiller også krav til brugeren.... Der skal bruges en del tid for sat få den til at fungere optimalt. Hvis du vil se eksempler, så er der masser på YouTube.
miri
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2015 kl. 10:53
Mht. VU+ findes der masser af prebaked images, så det stort set bare er et spørgsmpl om at smide nogle files på en USB stick og boot maskinen.
Men som så mange andre open source løsninger, er den stadig ret nørdet, og selvom der findes nogle pøne interfaces, er den aldrig 100% vedligeholdelsesfri, og det kræver man har mod på det.

Jeg købte én til mine forældre, som er super glade for den, og den spiller bare, men fejler den, så er det mig de ringer til, intet er specielt nemt at konigurere.
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Hede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 08:49
Okay lyder lidt nørdet... Måske lidt mere end jeg lige havde forestillet mig.

Hvad er der ellers af bokse på markedet? Dreambox?
Mvh Hede

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Hede Hede skrev:

Okay lyder lidt nørdet... Måske lidt mere end jeg lige havde forestillet mig.

Hvad er der ellers af bokse på markedet? Dreambox?

Dreambox er også en Linux boks, så den er nøjagtig ligeså nørdet
.
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 16:57
Ja lyder som om det enten er nørdet eller så er det de billige bokse der er på markedet. Ikke noget i mellem?
Mvh Hede

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 17:16

Når TVer kan mere og mere er behovet næppe så stort.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 21:27
Der er som jeg har nævnt andre bokse, men du bliver nødt til at fortælle, hvad du ønsker - udover enkel betjening....
miri
Til top
Hede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2015 kl. 10:40
Som skrevet før så vil jeg gerne kunne optage og gerne samtidig som man ser andet live.
Mvh Hede

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu