recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste tuner boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste tuner boks?

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af sirgadget sirgadget skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Jeg har denne med Dual Tunere i
Miraclebox 9 HD C/T2 TWIN
http://www.miraclebox.se/product/55/miraclebox-9-hd-c-t2-twin.html

Har aldrig haft bedre boks.

Er den sådan relativt plug and play med det originale image?
Kører du med custom image?

Plug and Play, hvad mener du??
Jeg Kører med det originale Image inde fra Miraclebox's egen hjemmeside M9 V2.11.87 har ikke kunne finde nogen custom image til den.
//Guldhammer
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

den kan derfor også håndtere CI+ - det kommer ikke til VU, Dreambox etc
Men er allerede kommet til Gigablue: http://www.gigablue.de/startseite/
Hmm, meget interessant - men jeg har umiddelbart svært ved at læse mig frem til om det er et "åbent" image, dvs. kan du pille ved linux installationen? Det vil umiddelbart betyde, at optagelser, der er dekrypteret under CI+ med de rette værktøjer bør kunne gemmes uden at være "låst" til boksen???
miri
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 16:40

den kan derfor også håndtere CI+ - det kommer ikke til VU, Dreambox etc
Men er allerede kommet til Gigablue: http://www.gigablue.de/startseite/
Hmm, meget interessant - men jeg har umiddelbart svært ved at læse mig frem til om det er et "åbent" image, dvs. kan du pille ved linux installationen? Det vil umiddelbart betyde, at optagelser, der er dekrypteret under CI+ med de rette værktøjer bør kunne gemmes uden at være "låst" til boksen???

Jeg bliver dig svar skyldig. Min udbyder, Stofa, bruger ikke CI+, så jeg kan ikke teste.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 17:16

Det bruges ikke på Kabel TV, og Boxer bruger det jo heller ikke lige for tiden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Nemlig, jeg bruger heller ikke CI modul (Waoo TV).
//Guldhammer
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2015 kl. 01:45
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det bruges overhovedet ikke i DK p.t., men dit svar viser at du åbenbart ikke har forstået miri's spørgsmål.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2015 kl. 13:54
Canal Digital bruger CI+, og har gjort det længe. Begge min fars Sony TV har de officielle Strong CI+ Conax CAM. Hvorvidt man kan få det til at fungere med tredjeparts CONAX CAM som ikke er CI+ har jeg læst skulle være muligt, men har ikke testet det. Vil dog tro det er muligt da deres VU+ lige nu kører med soft cam, kan ikke lige huske hvilken.
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2015 kl. 15:17

Canal Digital bruger CI+, og har gjort det længe. Begge min fars Sony TV har de officielle Strong CI+ Conax CAM.

Selvom din far bruger CI+ CAM er det ikke nødvendigt. CI+ er ikke aktivt og han kunne "nøjes" med at bruge et CI CAM (uden +). Du har måske læst om alle de begrænsninger som CI+ giver, men disse begrænsninger er vi i DK heldigvis ikke ramt af endnu.

Flemming 
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2015 kl. 15:27

Canal Digital bruger CI+, og har gjort det længe. Begge min fars Sony TV har de officielle Strong CI+ Conax CAM.

Selvom din far bruger CI+ CAM er det ikke nødvendigt. CI+ er ikke aktivt og han kunne "nøjes" med at bruge et CI CAM (uden +). Du har måske læst om alle de begrænsninger som CI+ giver, men disse begrænsninger er vi i DK heldigvis ikke ramt af endnu.

Flemming 

Nu understreger jeg jo netop også at det, mig bekendt, IKKE er påkrævet.

Det var som kommentar til at der tidligere nævnes at ingen benytter sig af CI+, der siger jeg blot det ikke er korrekt.

Og mht. begrænsninger regner jeg med du her tænker på de flag der indikerer om man må dekryptere en udsendelse ved optagelse, flytte den til andet lagermedie osv?
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2015 kl. 16:30
Jamen det er korrekt. Boxer har tidligere benyttet det, men har slået det fra. CI+ moduler er jo bagud kompatible, men kan med visse enheder give problemer selvom der ikke anvendes CI+ fra udbyderens side. F.eks. kan nogle TV og recordere ikke optage fra krypterede kanaler hvis der er isat et CI+ modul, mens det fungerer perfekt med et modul uden +.
 M.h.t. begrænsninger tænker jeg, udover hvad du nævner, på manglende mulighed for at spole/springe forbi reklameblokke på sine optagelser samt redigering.

Flemming 

Redigeret af fltk - 24-November-2015 kl. 16:32
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 13:53
Okay, de flag var jeg ikke klar over.

Lyder næsten som om det vil være en idé at smide penge efter et SMIT eller andet CONAX modul som ikke er CI+, og de er jo som regel også billigere.

For den Panasonic jeg har bestilt til dem (DMR-BST850EG) er fuldt kompatibel med CI+, og nævner eksplicit i manualen at den respekterer de her forskellige flag. Og ville dælme være surt at stå med mindre funktionalitet/fleksibilitet, blot fordi jeg bruger det officielle CAM.
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 14:50

Okay, de flag var jeg ikke klar over.
Lyder næsten som om det vil være en idé at smide penge efter et SMIT eller andet CONAX modul som ikke er CI+, og de er jo som regel også billigere.

For den Panasonic jeg har bestilt til dem (DMR-BST850EG) er fuldt kompatibel med CI+, og nævner eksplicit i manualen at den respekterer de her forskellige flag. Og ville dælme være surt at stå med mindre funktionalitet/fleksibilitet, blot fordi jeg bruger det officielle CAM.

CI+ er noget fanden, film- og reklameindustrien har skabt for at genere brugerne mest muligt. Hvis du har mulighed for at låne et "almindeligt" Conax modul uden + for at teste, vil jeg absolut anbefale det inden du smider penge ud på et CI+ modul. Mit TV kunne ikke optage med et CI+ modul isat. Så henvendte jeg mig til min udbyder Stofa hvor det var købt, fik en sludder for en sladder og pengene tilbage, hvorefter jeg købte et modul uden + andetsteds, og nu virker det.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu