|
Bedste tuner boks? |
Besvar | Side <1 2345> |
Forfatter | |||
guldhammer
Guld medlem Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 912 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Plug and Play, hvad mener du?? Jeg Kører med det originale Image inde fra Miraclebox's egen hjemmeside M9 V2.11.87 har ikke kunne finde nogen custom image til den. |
|||
//Guldhammer
|
|||
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
miri
|
|||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg bliver dig svar skyldig. Min udbyder, Stofa, bruger ikke CI+, så jeg kan ikke teste. Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det bruges ikke på Kabel TV, og Boxer bruger det jo heller ikke lige for tiden. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
guldhammer
Guld medlem Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 912 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nemlig, jeg bruger heller ikke CI modul (Waoo TV). |
|||
//Guldhammer
|
|||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det bruges overhovedet ikke i DK p.t., men dit svar viser at du åbenbart ikke har forstået miri's spørgsmål.
Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
sirgadget
Bruger Oprettet: 05-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 137 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Canal Digital bruger CI+, og har gjort det længe. Begge min fars Sony TV har de officielle Strong CI+ Conax CAM. Hvorvidt man kan få det til at fungere med tredjeparts CONAX CAM som ikke er CI+ har jeg læst skulle være muligt, men har ikke testet det. Vil dog tro det er muligt da deres VU+ lige nu kører med soft cam, kan ikke lige huske hvilken.
|
|||
Mikkel Petersen.
Mit setup |
|||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
||
Selvom din far bruger CI+ CAM er det ikke nødvendigt. CI+ er ikke aktivt og han kunne "nøjes" med at bruge et CI CAM (uden +). Du har måske læst om alle de begrænsninger som CI+ giver, men disse begrænsninger er vi i DK heldigvis ikke ramt af endnu.
Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
|||
sirgadget
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu understreger jeg jo netop også at det, mig bekendt, IKKE er påkrævet. Det var som kommentar til at der tidligere nævnes at ingen benytter sig af CI+, der siger jeg blot det ikke er korrekt. Og mht. begrænsninger regner jeg med du her tænker på de flag der indikerer om man må dekryptere en udsendelse ved optagelse, flytte den til andet lagermedie osv? |
|||
Mikkel Petersen.
Mit setup |
|||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jamen det er korrekt. Boxer har tidligere benyttet det, men har slået det fra. CI+ moduler er jo bagud kompatible, men kan med visse enheder give problemer selvom der ikke anvendes CI+ fra udbyderens side. F.eks. kan nogle TV og recordere ikke optage fra krypterede kanaler hvis der er isat et CI+ modul, mens det fungerer perfekt med et modul uden +.
M.h.t. begrænsninger tænker jeg, udover hvad du nævner, på manglende mulighed for at spole/springe forbi reklameblokke på sine optagelser samt redigering.
Flemming Redigeret af fltk - 24-November-2015 kl. 16:32 |
|||
Samsung UE55F7005
|||
sirgadget
Funktioner
Tak(0)
|
||
Okay, de flag var jeg ikke klar over.
Lyder næsten som om det vil være en idé at smide penge efter et SMIT eller andet CONAX modul som ikke er CI+, og de er jo som regel også billigere. For den Panasonic jeg har bestilt til dem (DMR-BST850EG) er fuldt kompatibel med CI+, og nævner eksplicit i manualen at den respekterer de her forskellige flag. Og ville dælme være surt at stå med mindre funktionalitet/fleksibilitet, blot fordi jeg bruger det officielle CAM. |
|||
Mikkel Petersen.
Mit setup |
|||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
||
CI+ er noget fanden, film- og reklameindustrien har skabt for at genere brugerne mest muligt. Hvis du har mulighed for at låne et "almindeligt" Conax modul uden + for at teste, vil jeg absolut anbefale det inden du smider penge ud på et CI+ modul. Mit TV kunne ikke optage med et CI+ modul isat. Så henvendte jeg mig til min udbyder Stofa hvor det var købt, fik en sludder for en sladder og pengene tilbage, hvorefter jeg købte et modul uden + andetsteds, og nu virker det. Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
|||
Besvar | Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |