recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste TV 42" +
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste TV 42" +

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
claust Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste TV 42" +
    Sendt: 25-Juli-2007 kl. 08:37

Har et Philips 42PF9831 som jeg har været meget tilfreds med.

Jeg kunne tænke mig at købe et nyt tv indenfor de næste par mdr., og har kigget på det nye 47PFL9732 der er på trapperne.

Men hvad er egentligt det bedste TV man kan få i størrelsen 42" og op, når man ikke ser for meget på prisen? (Det skal ikke være 'fantasiskærme' til 50.000kr.).

Jeg ser 50% DVD, 25% DVB-T og 25% analogt tv. Har været glad for den indbyggede kortlæser og muligheden for nemt selv at opgradere firmware. Har været rigtig glad for Philips' ambilight. Jeg har nu haft 3 LCD TV der er blevet bedre for hvert skift, men er egentligt ikke afvisende overfor plasma hvis det er bedre?

Hvad med strømforbruget, er der stadig stor forkel mellem LCD og Plasma?

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 10:00

Hej claust , jeg tror at jeg ville tage ud og kigge på de nye modeller fra PIONEEER , de er godt nok ikke billige , men nok de bedste ( PLASMA )men jeg synes også at du skulle se på fex SONY 46D3000 ( LCD ) og PANASONIC  PZ700 (42"-50" )( PLASMA ) jeg mener at til det du skal bruge det til vil PLASMA være det bedste valg , men det er der godt nok delte meninger om herinde , heldigvis

mht strømforbruget , ja så bruger plasma mest , dette er kun et par eksempler taget fra deres brochurer , vejl..

PANASONIC 42" 270w , PANASONIC 50" 370w , SONY 46" 199w

Men det er da rart for jer at i ikke skal kigge for meget til prisen og til en ny stue , ja der må det jo gerne være kvalitet , hvor langt kommer i ca til at sidde fra jeres tv?

Men tag ud og se jer omkring , og der vil nok også komme flere råd herinde fra

God jagt

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 10:04

Nej Plasma bruger ikke mere strøm.

De vejledende tal er max-forbrug, og er derved helt ligegyldige.

En LCD bruger tæt på sit max forbrug konstant, hvor en Plasma bruger mindre strøm ved mørke farver, og mere ved lysefarver. Da du aldrig viser et hel hvidt billede, rammer du også sjældent max-forbruget (som LCDen ligger på det meste af tiden).

Så i snit bruger skærmene stort set det samme (ved samme størrelse).

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 10:26
Lyder det der ikke ligesom benzinforbruget i en Rolls Royce?
Til top
Jordsvin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2007
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

PANASONIC 42" 270w , PANASONIC 50" 370w , SONY 46" 199w

Hvis de 199W for Sony er korrekt (og konstant), så kan jeg da fortælle at mit 42" PX70 bruger mindre. Jeg lånte en måler på biblioteket og konstaterede at forbruget lå omkring de 140W i gennemsnit. Hvis der er meget lys i billedet kan den godt snige sig op over 200, men omvendt kan den også komme under 100 når det er et mørkt billede.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu