recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste TV i prisklassen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste TV i prisklassen?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste TV i prisklassen?
    Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 12:02
Hej Alle

Jeghar ikke fulgt så meget med, som jeg gerne ville det seneste års tid eller to, men nu står jeg i den situation, at jeg vil skifte mit Pana G20 ud med et nyt TV. 

Jeg har 5000 -7000 (Helst 5000) jeg er villig til at bruge - og det skal være minimum 55".

Hvilket TV (og hvorfor) skal jeg vælge det TV?

Det skal bruges til almindeligt TV kiggeri, Blu-ray, PS4 og Netflix (Som jeg kører via Apple TV). 

Hit me! Det ville være værdsat med alle de bud I kunne komme i tanke om. 

På forhånd mange tak for jeres tid. 
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 18:50
Slet ingen? I "gamle dage" var der garanti for hurtig hjælp :)
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 19:13
"problemet" er vel, at der ca. 100 andre lignende tråde...

Når det så er sagt, vil jeg til hver en tid tage et panasonic, hvorimod Bent fra Odense vil tage et Samsung... Så det er nok ligeså meget at du selv skal ud og kigge på hvad du selv syntes.

Måske er de endda til at handle med, således du kommer ned på 7000 kr. (indenfor budget) 

Redigeret af Bravo - 11-Oktober-2016 kl. 19:19
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 19:27
Og næste spørgsmål, hvor gode er tv i 55" til 5000 ?

Det er måske derfor du ikke får de hurtige svar.   

Måske du skal kikke efter noget brugt. .
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Og næste spørgsmål, hvor gode er tv i 55" til 5000 ?

Det er måske derfor du ikke får de hurtige svar.   

Nemlig. Jeg tror du går ned i kvaitet. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 20:44
Bilka har lige haft 

Panasonic UHD TV TX-55CX740E til kr. 5.999,-. Aktuelt kr. 7.999,-, men Bilka er måske til at snakke med.

https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle-tv/panasonic-uhd-tv-tx-55cx740e/p/100250325?event=32&point=10

Det er også en udgående model som den ovenfor anførte CX725 serie.

Forskellen er, at 740-modellen er med et IPS-panel (bredere betragtningsvinkler, hvis man fx er flere om at se tv, men har knap så sort en baggrund), mens 725-modellen er med et VA-panel (ikke så bred betragtningsvinkel, men en mere sort baggrund).

Det må så komme an på ens forbrugsmønster, fx tændte lamper eller dagslys, om det overhovedet har betydning for een. Min lillebror har lige købt et tv med IPS-panel og lader til at være udmærket tilfreds med tvet til almindeligt brug.

Mvh. Jørgensen
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 08:29
Tak for svarene indtil videre. 

Jeg er helt med på at det ikke er top-notch tv i den prisklasse. Jeg efterspørger derfor de bedste i den prisklasse. 

Håber I kan komme med nogle flere konkrete. Tak for dine indtil videre Jørgensen. :-)
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2012
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 08:57
Hvorfor ikke enten spare lidt mere op, eller gå ned i et tv i mindre størrelse?
Du skal formentlig have tv'et i nogle år, så det virker lidt hovedet-under-armen at købe et, der er for billigt/dårligt.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 09:01
Hvad der er dårligt for nogen er måske ikke dårligt for andre. :-)
Jeg kunne godt købe et andet og dyrere TV, men i denne omgang er det bare hvad jeg gerne vil købe et til. 
Det var mere hvis et par kloge hoveder kunne komme med nogle eksempler på nogen i den prisklasse, som var ok, men som ikke var fantastiske. Det er så ikke rigtig tilfældet kan jeg se. :-)
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2008
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 09:39
Måske kan du blive inspireret her:

Men, ellers virker dit forehavende ret håbløst. Top kvalitet for ingen penge findes desværre ikke :-(. Derudover er der ingen, der vil lægge navn til en anbefaling af et dårligt tv (55' til 5.000).
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu