recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste TV lige nu.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste TV lige nu.

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 01:45
Det bedste billedkvalitet jeg har set: Panasonic V20. Ejer selv PanasonicG20.
Ifølge What HiFi Sund and Vision - bedste TV lige nu skal findes blandt disse modeller:
Samsung UE55SC9000, Sony KDL-46HX903 og Panasonic V20

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 06:36
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

Uden at lyde ubehøvlet, så var det ikke så meget meninger om naturtro billeder, og andres meninger om B&O's fabriksindstillinger jeg søgte, men nogle anbefalinger på gode TV som sælges idag. Wink

Er det ikke rimeligt meningsløst at diskutere hvilke tv der er gode, uden at være enige om hvad definitionen på "god" er?

Anyway, det bedste du kan gøre hvis du vil væk fra B&O, er at finde et brugt Pioneer. Har du ikke mod på det, så Panasonic VT20. Dernæst Samsung og LG plasma, inklusive kalibrering. Et wild card: En DVDO iScan Duo plus et Panasonic pro-panel, samt kalibrering. Formentligt bedste billede på markedet p.t., hvis man kan nøjes med en ren monitor, OG ikke har et for lyst rum. Går man LCD-vejen, vil jeg pege på LG plus kalibrering - men uden at jeg vil sige at der er nogen 50+" LCD skærme der skiller sig ud som lysende stjerner på himlen.
Til top
TechGeak75 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 07:55
Hvis man vil være meget prisbevidst, så sender Samsung en 50" LED 3D fjernsyn på markedet om 1 måned til 11.500,- Det er et konkurrence stød imod Sony og Phillips, og det kommer til at vælte hele LED markedet. Det blev præsenteret på FlatPanels messen i Berlin for nylig.

Og ellers så kan jeg varmt anbefale Samsung LED 9000 serien som netop triller ud på markedet. Det er fanfisme et flot fjernsyn og super tyndt (8mm) Nice

Jeg har selv samsung, og når man har kalibreret skærmen, så viser det helt fantastiske billeder.
Kalibrering er altid et must med fladskærme... Heldigvis kan man ofte få hjælp til lige netop den skærm man har købt... Tjek http://www.avforums.com/forums (søg efter mærke + calibrate)

Documentation is like sex.
When its good, its really good!
When its bad, its better than nothing.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af TechGeak75 TechGeak75 skrev:

Hvis man vil være meget prisbevidst, så sender Samsung en 50" LED 3D fjernsyn på markedet om 1 måned til 11.500,- Det er et konkurrence stød imod Sony og Phillips, og det kommer til at vælte hele LED markedet.

Hvor ved du fra at det "kommer til at vælte LCD-markedet"? Har du læst for meget i Samsungs markedsføringsmateriale?  Wink

Og ellers så kan jeg varmt anbefale Samsung LED 9000 serien som netop triller ud på markedet. Det er fanfisme et flot fjernsyn og super tyndt (8mm) Nice

Nogle er så mere til naturtro billedgengivelse, end til "flotte" rammer. Tyndt er ikke nødvendigvis = godt. F.eks. giver det en rigtig ringe lyd, desto tyndere et TV er...

Jeg har selv samsung,

Dét havde jeg aldrig gættet!  LOL  LOL  LOL

... og når man har kalibreret skærmen, så viser det helt fantastiske billeder.
Kalibrering er altid et must med fladskærme... Heldigvis kan man ofte få hjælp til lige netop den skærm man har købt... Tjek http://www.avforums.com/forums (søg efter mærke + calibrate)

Enig, kalibrering vil give noget positivt på alle TV - uden undtagelse!
Det du taler om, er så ikke en kalibrering, men derimod en indstilling af TV'ets billedindstillinger, via TV'ets bruger-menu. En kalibrering kræver specielt udstyr, i form af måleudstyr og software og frem for alt adgang til TV'ets service-menu.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 06-Oktober-2010 kl. 08:05
Til top
TechGeak75 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 08:41
Hvor ved du fra at det "kommer til at vælte LCD-markedet"? 3D til 11.500, næppe noget du har set tidligere... (mener det er 8000 serien i en lidt skrabet udgave) tv'et kan blandt andet ikke gå på nettet osv.

frem for alt adgang til TV'ets service-menu. Adgang til Samsungs Service menu er simpelt, tjek av-forums.

Og ændring af billedindstillingerne kalder jeg også kalibrering, især fordi at der er professionelle derude der sidder med avanceret udstyr og få panelerne til at vise det bedste billed.

Du har fuldstændig ret i betragtningen at fjernsynet i sig selv ikke behøver at se godt ud, men jeg formoder at du ikke har set billedet på 9000 serien. Jeg synes det er rigtig flot, og meget tæt på plasma, og så er fjernsynet i sig selv pænt at se på, i forhold til så mange andre
Documentation is like sex.
When its good, its really good!
When its bad, its better than nothing.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

Uden at lyde ubehøvlet, så var det ikke så meget meninger om naturtro billeder, og andres meninger om B&O's fabriksindstillinger jeg søgte, men nogle anbefalinger på gode TV som sælges idag. Wink

Er det ikke rimeligt meningsløst at diskutere hvilke tv der er gode, uden at være enige om hvad definitionen på "god" er?

Anyway, det bedste du kan gøre hvis du vil væk fra B&O, er at finde et brugt Pioneer. Har du ikke mod på det, så Panasonic VT20. Dernæst Samsung og LG plasma, inklusive kalibrering. Et wild card: En DVDO iScan Duo plus et Panasonic pro-panel, samt kalibrering. Formentligt bedste billede på markedet p.t., hvis man kan nøjes med en ren monitor, OG ikke har et for lyst rum. Går man LCD-vejen, vil jeg pege på LG plus kalibrering - men uden at jeg vil sige at der er nogen 50+" LCD skærme der skiller sig ud som lysende stjerner på himlen.
Lyder spændende, hvilket Pana Pro panel på 50-60 tommer tænker du på ??
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 09:04

Og ændring af billedindstillingerne kalder jeg også kalibrering, især fordi at der er professionelle derude der sidder med avanceret udstyr og få panelerne til at vise det bedste billed.

Inden vi kommer op og skændes: Hvad folk kalder tingene er jeg sådan set ligeglad med. Hvis du vil kalde det kalibrering, så gør du bare det. Men der er væsentlige forskelle på at få udført en professionel kalibrering på sit eget tv, og på at kopiere andres indstillinger. Det er som regel bedre end ikke at gøre noget, og nogle gange kan det være rimeligt tæt på, alt efter hvilket tv der er tale om - men jeg har kalibreret (rigtigt) på rigtigt mange tv hvor folk har brugt justeringer de har fundet på nettet først, og det er MEGET svingende, af forskellige årsager: Der er forskel fra panel til panel (især på LCD), nogle gange bruger man indstillinger fra amerikanske modeller der ikke passer til europæiske, nogle gange bruger folk indstillinger fra 50" versionen og antager (fejlagtigt) at de så også kan bruges til 40" versionen, og nogle gange har ham der har fundet frem til indstillingerne bare dybest set været en klovn uden erfaring, men som er god til at få det til at lyde som om han ved hvad han taler om. Det sker relativt tit at jeg kan gennemskue de begynderfejl der er lavet for at nå frem til de indstillinger, simpelthen fordi jeg selv har lavet de samme begynderfejl engang...

Og nej, det er som regel ikke "professionelle" der lægger indstillinger ud på nettet. Det er givetvis dygtige mennesker, men sjældent profesionelle. At man har skrevet 10.000 indlæg på AVSforum gør ikke én til "professionel". Det betyder ikke at det er værdiløst, men hvis du vil vide om en EGENTLIG kalibrering er penge værd, så skal du spørge dem der har fået det gjort, ikke dem der IKKE har fået det gjort.

Mht. hvorvidt pågældende Samsung tv kommer til at "lægge markedet ned", så afhænger det vel også af hvordan man definerer at lægge markedet ned (jeg tror de kommer til at sælge fint af dem, men næppe at den "lægger markedet ned"), men én ting er HELT sikkert: At levere en billig skærm med 3D, er IKKE dét der kommer til at "lægge markedet ned". Det er tilsyneladende ikke gået op for alle endnu, men flertallet af befolkningen er rablende ligeglade med 3D. Selv flertallet af _entusiasterne_ er ligeglade.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Der er ikke så mange at vælge imellem... VX100 skulle være den bedste, men den har jeg ikke set. Jeg vil også være ærlig at sige at TH-50PF20 har jeg ikke set med en scaler på, og uden scaler er den ikke særligt imponerende. Imidlertid er et CMS som dét man får i iScan Duo præcist dét skærmen mangler, og jeg hører fra pålidelige kilder at det er dét setup der leverer markedets p.t. bedste billede, _på betingelse af_ at der er kontrol med lyset i rummet fordi Pana's pro-paneler (bevidst!) har en ringe antirefleksbehandling.

Så betingelserne er altså: Nul sollys, SKAL kombineres med en scaler med CMS samt prof-kalibrering, og at man lukker øjnene for priserne på konsum-modellerne og kan leve med en ren monitor. Men under de betingelser er min lodseddel på "markedets bedste tv-billede" lige nu på dét setup.

"Problemet" med dét, er så at under de betingelser og med dét budget, så er en projektor-løsning alligevel en langt bedre løsning, så det er et setup der ikke umiddelbart BURDE være det store marked for...
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Der er ikke så mange at vælge imellem... VX100 skulle være den bedste, men den har jeg ikke set. Jeg vil også være ærlig at sige at TH-50PF20 har jeg ikke set med en scaler på, og uden scaler er den ikke særligt imponerende. Imidlertid er et CMS som dét man får i iScan Duo præcist dét skærmen mangler, og jeg hører fra pålidelige kilder at det er dét setup der leverer markedets p.t. bedste billede, _på betingelse af_ at der er kontrol med lyset i rummet fordi Pana's pro-paneler (bevidst!) har en ringe antirefleksbehandling.

Så betingelserne er altså: Nul sollys, SKAL kombineres med en scaler med CMS samt prof-kalibrering, og at man lukker øjnene for priserne på konsum-modellerne og kan leve med en ren monitor. Men under de betingelser er min lodseddel på "markedets bedste tv-billede" lige nu på dét setup.

"Problemet" med dét, er så at under de betingelser og med dét budget, så er en projektor-løsning alligevel en langt bedre løsning, så det er et setup der ikke umiddelbart BURDE være det store marked for...
Fandt dem her.

Redigeret af SVP03 - 06-Oktober-2010 kl. 09:59
SVP03
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 09:49
Otto, jeg er generelt fortaler for at google sig frem til svaret, men hvad koster sådan en kombination med panel, scaler og kalibrering? Hvilke projektorer sammenligner du med? - er det Sim, JVC, Pana eller andet?
Til top
speed six Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Oktober-2009
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 15:41

Tak for linket SPV03.

Rent designmæssigt er den skærm da meget pænere end Panasonics consum modeller. Hvorfor filan får de ikke fluks monteret sådan en ramme på de normale modeller?

/Henrik
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Otto, jeg er generelt fortaler for at google sig frem til svaret, men hvad koster sådan en kombination med panel, scaler og kalibrering?

30-35k+ skulle jeg mene. For de samme penge kan man f.eks. få JVC HD350 og et Lissau lærred.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu