recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste TV lige nu.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste TV lige nu.

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
speed six Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 15:55
Må man spørge trådstarter om, hvad han ellers har af udstyr derhjemme. Hvis du har andet B&O udstyr, så tror, at du i længden bliver mest tilfreds med et B&O TV. Det integrerer i al fald perfekt med andet B&O udstyr.

Som du allerede selv har påpeget er BeoVision 7-55 et super lækkert TV. Jeg synes at billedkvaliteten er rigtig god, også sammenlignet med Pana og Pio. Når man samtidigt kigger på designet, lyden og samlekvaliteten, så synes jeg, at den samlede pakke fra 7-55 har få konkurrenter.

Det kommer dog alt sammen an på, hvad du vægter af kvaliteter ved et TV.

/Henrik
Til top
speed six Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Oktober-2009
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Otto, jeg er generelt fortaler for at google sig frem til svaret, men hvad koster sådan en kombination med panel, scaler og kalibrering?

30-35k+ skulle jeg mene. For de samme penge kan man f.eks. få JVC HD350 og et Lissau lærred.

En smule pebret i forhold til VT20E men bestemt ikke skræmmende, synes jeg.

/Henrik
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

30-35k+ skulle jeg mene.

Det er da ikke slemt...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af speed six speed six skrev:

En smule pebret i forhold til VT20E men bestemt ikke skræmmende, synes jeg.

Skal måske lige nævne at det er for PF20, VX100 er nok det meste af 20k oveni, uden at jeg lige har undersøgt prisen for nyligt.
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2004
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 18:37
Jeg tror bare jeg opretter en ny tråd, måske på et andet forum, så kan I bare fortsætte her. Confused
Mvh

Moulder
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

Jeg tror bare jeg opretter en ny tråd, måske på et andet forum, så kan I bare fortsætte her. Confused
Ok. Det bedste du kan få er flg. Pioneer KRP - 500M, 500A, 600M, 600A. Desværre kun som brugt 1-1½ år. 50 eller 60 tommer, med eller uden tunerdel.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 09:27

Hvad fabler du om? Det var dog det mest utaknemmelige svar jeg længe har hørt Dead Er vi ikke i gang med at diskutere hvad der er det bedste tv lige nu, sådan som du spurgte om? Du havde måske regnet med bare at få et fiks og færdigt, nemt svar så du kan sige "jamen fint, så køber jeg dén"? Beklager, men dét svar findes ikke.

Ved du hvad, det kan godt være jeg kan virke arrogant og bedrevidende nogle gange, men jeg giver dig ganske gratis en information som jeg lever af at tage penge for. Nogle gange spørger jeg mig selv hvorfor jeg dog gider, og når man får sådan en reaktion i hovedet, så er det én af de gange. Det er et debatforum det her, ikke et service-organ.

Skriv du bare i et andet forum, så skal jeg give dig præcist samme svar dér, og kickstarte præcist samme diskussion, for det er dét folk GØR på debat-fora! Hvis du vil have individuel rådgivning, behovsanalyse og udførlige løsningsforslag, så henvend dig til en butik og BETAL for det!
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 09:55
Godt sagt, Otto.

Venlig hilsen
KB
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 09:57
Bevars Otto, du er sikkert dygtig, men du burde finde et andet forum, hvor du kan skabe dig som en lille tøs på 14. Jeg har aldrig tidligere oplevet så underlig rådgivning i mit liv. Manden efterlyser et godt tv, og taler selv B&O, Loewe og noget Samsung. Og angiver også at de har hytten fyldt med B&O, hvilket kunne tyde på at de er til nemme, lækre og brugervenlige setups. Det sidste du skal begynde på, er da at anbefale manden et ikke consumer setup, hvor han skal bruge det ene og det andet, for at få noget fornuftigt ud af det.
Seriøst, hvis det er sådan du rådgiver dine kunder, så er du nok den dårligste og mest uprofessionele og snobbede butiksansatte jeg nogensinde er stødt ind i.

Nu til trådstarter, hold dig til B&O hvis du har pengene. Du får uden sammenligning den bedste byggekvalitet, lyd og billedekvalitet samlet set, samt det passer til resten af dit setup.
Til top
bitnisse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Bevars Otto, du er sikkert dygtig, men du burde finde et andet forum, hvor du kan skabe dig som en lille tøs på 14. Jeg har aldrig tidligere oplevet så underlig rådgivning i mit liv. Manden efterlyser et godt tv, og taler selv B&O, Loewe og noget Samsung. Og angiver også at de har hytten fyldt med B&O, hvilket kunne tyde på at de er til nemme, lækre og brugervenlige setups. Det sidste du skal begynde på, er da at anbefale manden et ikke consumer setup, hvor han skal bruge det ene og det andet, for at få noget fornuftigt ud af det.
Seriøst, hvis det er sådan du rådgiver dine kunder, så er du nok den dårligste og mest uprofessionele og snobbede butiksansatte jeg nogensinde er stødt ind i.

Nu til trådstarter, hold dig til B&O hvis du har pengene. Du får uden sammenligning den bedste byggekvalitet, lyd og billedekvalitet samlet set, samt det passer til resten af dit setup.

Jeg tror lige du bør læse hele tråden én gang tilConfused

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 10:21

nu har trådstarter jo selv bedt om at få gode alternativer til netop B&O så jeg syntes da bestemt rådgivningen er helt iorden... og finder det da også mystisk at trådstarter kommer med et indlæg om han tilsyneladende finder sin tråd hijacked.. jeg syntes da egentligt den først rigtigt var ved at komme igang med nogle ret seriøse og konkrete alternativ bud fremfor bare at gå ned og købe "metervaren"
Mvh

René
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 11:09

Easy now...
Det er jo ikke Otto som har problemet. Han kommer med sit eget bud på det "Bedste TV lige nu" præcis som der bliver spurgt efter. Otto vælger så at basere sin anbefaling på en parameter som hedder billedkvalitet. Hvis trådstarter ikke er glad for svaret, så må han læse hen over det, eller give yderligere præciseringer af hvad han mener.

Her er hvad han angav i sit spørgsmål:

Jeg har idag et B&O plasma,  Beovision 4 - 50" ACM, og er fuld tilfreds med hvad det kan levere.
Jeg har dog lyst til måske, for første gang i 25 år, at prøve noget andet end B&O.

Jeg har været rundt og kigge lidt, og set TV i alle prisklasser, også til 15 og 20k, men der har ikke været nogle af dem der har fået mig til at gå bagover af begejstring.

Er der nogen der vil give bud på hvilket tv jeg absolut skal tage et kig på ??
Plasma, LCD eller LED er ikke så vigtigt.
Prisen er heller det der afgør valget, men det skal selvfølgelig stå mål med virkeligheden.
Størrelse: Ikke under 50"

Jeg undlod selv at svare, specifikt fordi det ikke giver mening at anbefale det "Bedste TV lige nu" uden at få at vide præcis hvilke parametre der skal lægges vægt på. Intet "TV" er det bedste på alle områder.

Samlet set bedste billede på et nuværende konsum-TV: Pana VT20
Samlet set bedste billede på et historisk konsum-TV: Pio KRP-500/600
Mest iøjnefaldende design på et nuværende konsum-TV: Sammy C9005
Bedste billedkvalitet til prisen på et nuværende konsum-TV: Sammy PS63C7705
Bedste TV til streaming af film lovligt fra nettet i løbet af oktober: LG
Mest gennemførte TV med brugervenlig styring: B&O og Loewe
Bedste byggekvalitet: B&O
Samlet set bedste billede på et nuværende 3D konsum-TV: Pana VT20
Bedste indbyggede Internet-funktioner på et nuværende konsum-TV: Sammy C-series
Samlet set bedste billede på monitor: Nok den af Otto beskrevne løsning eller eventuelt tilsvarende på en KRP-500.
Samlet set bedst billede: 3-chip DLP
Samlet set bedst billede til prisen: 3-chip D-ILA

Og ovenstående er i forvejen yderst grove generaliseringer.

Man kan altså ikke bare på et forum bede om at få udpeget det på alle måder bedste TV uden at give præferencer for de enkelte parametre, og så blive prinsessefornærmet, når en af Danmarks dygtigste fagfolk giver sit bud på hvordan man får det billedkvalitetsmæssigt "Bedste TV lige nu".

Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu