recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste TV lige nu.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste TV lige nu.

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 12:10
Det Pana VT20 jeg så på, var "out of the box", altså ikke indstillet yderligere end fra fabrikken.
Der kan formentlig forbedres en del på nogle ting, ved at sætte de korrekte indstillinger, men billedet var simpelthen ikke i nærheden af at være skarpt.
Og nej, det var ikke analogt signal Wink

RuneH, burde man ikke kunne forvente at få en god oplevelse i butikkerne, når man er ude og se på TV..?? Det er trods alt det de lever af!!
Jeg har hørt historien så mange gange, "det er fordi vores signal ikke er godt" eller "det er fordi vi har så mange tv på det samme kabel" eller "det er vores loftlys der ødelægger billedet"
Jamen HALLO..!! Så gør for fanden da noget ved problemet..
Hvis man ikke kan gå ind i en butik og se det optimale billede på det tv man er interesseret i, hvordan fanden kan nogen så forvente at man køber det..??
Skal man have ny bil, og man får en prøvetur i den skinnende skønhed, så dur det da ikke at bilen kører af hel.... til, og sælgeren siger, bare vent til du har købt den, så kan du selv justere lidt på den, så kommer den til at kører meget bedre..!!
Det holder bare ikke..

I mine øjne, er det i mange tilfælde fordi tv'et bare ikke performer godt nok.
Selvfølgelig er det ikke optimalt med lysstofrør i hele butikken, når det nu er tv man skal fremvise..
Jamen så fjern da det lys, hvor svært kan det være, der skal vel sælges tv mange år frem i tiden, så problemet er vel permanent, eller hu ??

Redigeret af Moulder - 18-Oktober-2010 kl. 12:13
Mvh

Moulder
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

Det Pana VT20 jeg så på, var "out of the box", altså ikke indstillet yderligere end fra fabrikken.
Der kan formentlig forbedres en del på nogle ting, ved at sætte de korrekte indstillinger, men billedet var simpelthen ikke i nærheden af at være skarpt.
Og nej, det var ikke analogt signal Wink

RuneH, burde man ikke kunne forvente at få en god oplevelse i butikkerne, når man er ude og se på TV..?? Det er trods alt det de lever af!!
Jeg har hørt historien så mange gange, "det er fordi vores signal ikke er godt" eller "det er fordi vi har så mange tv på det samme kabel" eller "det er vores loftlys der ødelægger billedet"
Hvis man ikke kan gå ind i en butik og se det optimale billede på det tv man er interesseret i, hvordan fanden kan nogen så forvente at man køber det..??
Skal man have ny bil, og man får en prøvetur i den skinnende skønhed, så dur det da ikke at bilen kører af hel.... til, og sælgeren siger, bare vent til du har købt den, så kan du selv justere lidt på den, så kommer den til at kører meget bedre..!!
Det holder bare ikke..

Selvfølgelig er det ikke optimalt med lysstofrør i hele butikken, når det nu er tv man skal fremvise..
Jamen så fjern da det lys, hvor svært kan det være, der skal vel sælges tv mange år frem i tiden, så problemet er vel permanent, eller hu ??
Super godt indlæg!Clap

Det kan næsten sammenlignes med at købe et ølgæringssæt, hvor hele oplevelsen af det færdige produkt påhviler brugeren.Tongue
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 12:38
I en butik får man et realistisk indtryk af design,remote og brugerflade. På seriøse testsites får man dokumenterede kendsgerninger om hvilket TV, som performer billedkvalitet bedst/mest korrekt - under nogenlunde normale stueforhold .
Ingen normalbruger kan vurdere bedste billede ved sammenligning af flere skærme i et butiksmiljø. Man vil typisk drages mod det billede som"skriger højest"  hvilket er LCD med kunstig skarphed og pumpede farver .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 14:42

Et stort og rungende nej! I 95% af butikkerne bliver der intet gjort, for at ændre på indstillinger m.v.

Jeg har hørt historien så mange gange, "det er fordi vores signal ikke er godt" eller "det er fordi vi har så mange tv på det samme kabel" eller..

Det var engang - før digitalt signal. I dag er der ingen undskyldning.

I de analoge dage var det ikke altid lige sådan at gøre noget ved...

Tro mig, det gør Hr. & Fru Danmark lystigt.......og går så hjem og lever med fabriksindstillingen - producenten ved jo bedst - NOT!

Dine øjne ser forkert.  Wink

Det gør man så også noget ved, i de seriøse butikker...

M.v.h.
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2004
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Dine øjne ser forkert.  Wink

Nå, godt så.. !!

Men det er trods alt øjnene der skal se på tv'et, så det er rimelig afgørende at de kan li' hva' de ser.
De skodbilleder jeg har set på diverse tv på det sidste, dem har ingen kunnet justere sig ud af, det er helt sikkert.. Confused

Mvh

Moulder
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 17:13
Det tror jeg nu nok man kan...  Wink

M.v.h.