|
Bedste TV uden "smart"? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Fissirul ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2009 Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 09:53 |
Hej.
Kan man ikke få et ordenligt TV uden at alt det smart pjat? Synes ofte bare smart er et dårligt interface med dårlig/langsom styring. Jeg foretrækker at bruge min gode HTPC med XBMC, samt Chromecast (eller Nexus Player snarest). Hvilket TV er det fede, uden smart, sådan omkring de 42"-48" (max bredde ca 136cm, da det skal stå til venstre for en karnap). Tak :) Mvh Jesper
Redigeret af Fissirul - 20-Oktober-2014 kl. 10:50 |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Et ordentligt TV uden "smart" er en selvmodsigelse.
Du finder ikke et high-end TV uden en Smart TV platform, så det må komme an på, hvilken platform du synes er mindst i vejen. Dog kan du muligvis finde nogle modeller blandt udenfor de gængse mærker, som ikke skraber bunden, men som heller ikke tilbyder noget/meget hvad angår Smart TV. Men holder vi os indenfor de gængse mærker ville jeg anbefale Sony, hvor EPG, skift mellem kanaler og inputs, indstillinger, osv, holder sig på et enkelt niveau uden for mange animationer og andet pop. Det er først når man trykker SEN- eller HOME-knappen at tingene bliver syltet ind i grafik og animationer, men det meste af tiden ser man det ikke, hvis man blot zapper kanaler eller benytter eksterne enheder. Man skal dog lige vænne sig til, at TV'et ikke reagerer på særligt meget de første 20 sekunder efter man har tændt det, men derefter er der ingen problemer. Dette er erfaringer baseret på 2013-modellerne. Skal ikke kunne sige, om der er lavet specielt meget om i 2014-modellerne. |
|
![]() |
|
DavidHimself ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
Gå efter billedkvaliteten og lev med at smart-tv ofte er et nødvendigt onde ;)
Nu kan jeg ikke huske bredden, men 50" Sony W805B kunne været et rigtig godt (og specifikt) bud på et TV hvor vi snakker virkelig value for money hvad angår pris kontra billedkvalitet.
|
|
![]() |
|
Fissirul ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2009 Status: Offline Point: 7 |
Okay, tak for kommentarerne.
Pointen med at man bare skal lade være med at bruge smart-delen er fin.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
På Panasonic's TV kan du vælge om du vil benytte TV'et helt normalt, eller du vil se "smart-delen" hver gang.
Og så er det under 5 sekunder om at lave billede! M.v.h. |
|
![]() |
|
Det lyder sgu som noget for mig. Hvilken Panasonic model med den feature kan du anbefale?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det er generelt Panasonic's "smart" modeller, som fungerer således. Helt konkret er det TX-55AS640 jeg har. Den fås i 40, 48 og 55 tommer. Min 55 tommer er 124 cm bred, så gå efter en 55", hvis du har pladsen. 640-serien er med VA-panel, som ikke giver så bred en betragtningsvinkel som IPS-panelet gør. Til gengæld får du bedre kontrastniveau og farvedybde. AS640-serien har de "smart" features du behøver - inkl. hbbTV, som DR benytter, DLNA-streaming, WiFi indbygget o.s.v. Men det er lavet med god billedkvalitet for øje. Lydkvaliteten i de indbyggede højttalere er ikke ringe, men selvfølgelig heller fremragende. http://www.panasonic.com/dk/consumer/viera-tv/smart-tv/tx-55as640e.html Dansk test af AS600 (samme teknik og panel som AS640: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1402041430 Engelsk test af AS640: http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx40as640b-201406183815.htm Og: https://www.avforums.com/review/panasonic-as640-tx-48-40-55-as640b-LED-TV-review.10436 M.v.h. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10507 |
Hørt. Det smartTV pjat er knap så smart i praksis,jeg er i hvert fald også blevet skuffet over de manglende/dårlige funktioner, så jeg bruger også min HTPC, men som andre skriver, bliver det nok vanskeligt at finde et TV uden smart del. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Problemet er, at man i visse tilfælde ikke kan komme udenom smart-delen. På et Philips anno 2013 (modelnumre, som ender på 8 og som i nogle tilfælde stadig er i handlen) var ALT syltet ind i grafik og animationer - inklusive programskift, skruen op og ned for lyden, skift af input, EPG, osv. Problemet var (er?) så, at dette blev gjort på en sløv platform som tilsyneladende havde en langsom CPU og manglende GPU-understøttelse for alle de ting, man gerne ville lave. Resultatet var en ekstrem langsom betjening og hakkende animationer. Det blev heller ikke bedre af, at der somme tider var langt til den indstilling, man ønskede at pille ved. Eller at fejl i softwaren til tider betød, at TV'et mistede indstillinger eller ligefrem skulle genstartes når interfacet kørte fast. Sony anno 2013 og formentlig 2014 klarer en del indstillinger udenom den grafiske del og det fungerer nemt, overskueligt og hurtigt. Selve smart-delen kører dog ikke helt så glat som man kunne ønske sig (på mit W905 fra 2013) men bortset fra det fungerer det egentlig fint nok. Jeg er faktisk gået over til primært at køre YouTube på TV'ets app i stedet for via mit tilsluttede Apple TV. |
|
![]() |
|
Tak for info.
Tror det bliver Panasonic TX-55AS640 eller Samsung UE48HU7505. Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Har man ikke en god internethastighed, så glem det smarte.
Har man derimod det, så åbner der sig en ny verden, der ikke behøver hverken at hakke eller drille. TVet skal naturligvis have en processor, der kan klare både kravet og behovet. Har smart TVet etindbygget webkamera, kan man fx bruge Skype og snakke med venner og familie overalt i verden. Ellers kan du købe et webkamera separat og tilslutte. Alt, hvad vi kender fra internetverdenen, kan næsten integreres. I fremtiden vil vi hente tv-underholdningen interaktivt via internettet, hvilket sætter store krav til internethastigheden. FX til at se Netflix og lign. Eller se streaming fra DR Personligt kan jeg ikke længere tænke mig et TV uden smart. Held og lykke med købet! Redigeret af bentpetersson - 20-Oktober-2014 kl. 18:06 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Så store krav stiller det altså heller ikke. Streaming i dagens danmark kan gøres med en 6-10 Mbit forbindelse, og sådan en kan de fleste få fat på til en rimelig penge... |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |