|
Bedste valg: Denon 2313 vs. Marantz sr6007 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Esmann ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Juni-2013 Sted: Århus Status: Offline Point: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Juni-2013 kl. 09:36 |
Hej
Jeg skal have mig en receiver til mit nye Beolab 14. Den skal bruges til 70 % musik, 30 % film Skal kobles til min Macbook Pro via airplay. Derudover skal den kobles til min ps3. Jeg har også en ipad mini og iphone, det skal kobles til (airplay) Jeg har indkredset min søgen til Denon 2313 og Marantz SR6007. Kan nogen argumentere for at vælge den ene frem for den anden? Denon 2313 4044 incl fragt (forsikret forsendelse) Marantz SR6007 5135 incl fragt (forsikret forsendelse) Det skal nævnes, at Beolabén skal tilkobles via Pre-out Jeg værdsætter meget brugervenlighed. Jeg er ikke så teknisk anlagt. |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det bliver vist en smagssag, flere herinde skriver at Denon og Marantz er søsterfirmaer og indmaden er stort set identisk.
|
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Hvis du ikke er teknisk anlagt, vil det måske være en ide og handle i en fysisk butik, hvor du få noget assistance ?
|
|
![]() |
|
Bravo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1333 |
Det siger hifiklubben i hvert fald selv...
|
|
![]() |
|
Erik_A ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
Hvor finder du de forstærkere til den pris?
|
|
_____
/Erik |
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Nu er det ikke kun os (HFK) der siger at de er søsterfirmaer.
Google D&M Holding, hvis du har lyst til at grave dybere. Priserne ligner noget fra UK eller Holland. Vær obs på den skal sendes til det pågældende land for service og at der er andre garantivilkår end de to mærker har i DK |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Det var ikke for at betvivle rigtigheden af slægtskabet mellem Marantz og Denon at jeg skrev som jeg skrev. Jeg havde blot ikke en konkret kilde, derfor den vage formulering.
|
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Tror det er brugtpriser. Og mener da kun de har ejer tilfælles og ikke nogen form for fælles udvikling/design/produktion af de enkelte produkter.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Ikke ud over at printene indvendigt er ens i en del af modellerne... Klaus Redigeret af KlausDM - 12-Juni-2013 kl. 16:05 |
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
De går under fælles indkøb....
![]() |
|
![]() |
|
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
En lille hjælp er at kigge på strømforbruget og bagsiden af forstærkeren. Denon 600W Marantz 650W. Det er vel 10W mere i 2 kanals opsætning. Men sider ikke noget om kvaliteten af lyden, dog er indmaden meget det samme som flere har været inde på. Marantzen har dog fuld 7,1 udgange som Denon ikke har og er ret vigtigt hvis du skal bruge aktive B&O højttaler eller effektforstærkere.
Så er der kræset mere om udgangen som man nok også vil ligge mærke til hos Marantz, om det gør en forskel er et godt spørgsmål. ![]() ![]() Redigeret af Mr. Anderson - 12-Juni-2013 kl. 16:38 |
|
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
|
![]() |
|
Du har fundet billedet på US versionen af 2313 mester A.
Der er også 7.1 pre-out på den europæiske version af 2313. De to mærker er tunet til hvert sit publikum. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |