recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bedste(og billigste) minibærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbedste(og billigste) minibærbar

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Linux er vejen frem på de helt små maskiner....

Desværre kommer de fleste med WinXP (en enkelt sågar med Vista) selvom det fordyrer produktet.

Ja men heldigvis holder Asus fast i Linux.

Hvis man bliver træt af den Zandros der ligger på kan man altid skifte til et af de andre OS der er "custom-made" til netop disse maskiner.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 16:40
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-August-2006
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 17:09
Jeg har lige sendt en Lenovo S10 tilbage da den blev mere varm end jeg brød mig om. Jeg har været en masse anmeldelser igennem og valget af Lenovoen var formentlig det bedste blandt de nuværende modeller. (Den udkom ca. 3. december.)

Hvis/når jeg køber en ny netbook bliver det med meget stor sandsynlighed Samsungs udgave som er blevet kåret til den bedste på utallige hjemmesider. Den skulle komme til DK i december, men mon ikke det først bliver i januar?

Tjek den i hvert fald uden inden du køber en anden og ældre udgave. Samsung har (i følge anmeldelserne) forbedret stort set alt i forhold til de andre. Hvis du vil købe en i morgen er MSI Wind nok det bedste bud.

Jeg vil dog gøre opmærksom på at en 10" computer langt fra har et normalt størrelse tastatur! Tastaturstørrelsen svinger også fra udgave til udgave selvom skræmen har samme størrelse. Også placeringen af knapperne svinger. Mange af dem har et tastatur på 75 % af et standard tastatur som i mine øjne kun kan bruges til at surfe på nettet med. Så snart der skal skrives mere end én side er de små til at arbejde på.
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 17:59
Har købt mig en Wind u100 (Den nye med N draft, og 160gb hd). Jeg kan klart anbefale den! Smed 1GB ekstra ram i den, med henblik på at køre Vista, og det gør den, størrelse taget i betragtning, forrygende! Giver 3.0 i Vista Score med 8% overclock.

Eneste jeg har at sætte på den er at der kun er MAX 2 timer på batteriet, medmindre du køber et nyt og større.
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2004
Point: 255
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 23:05

Jeg har købt en Aspire One som jeg er mere end tilfreds med til mit brug, men som Wollf så synes jeg batteri levetiden er for lav. Så er der nogen der ved om man kan købe større batteri til Acers Aspire One?

Har godt set at Acer er på vej med en, men den koster ca £120 og det er jo næsten 1/3 af PC'ens pris, så det er nok en uoriginal jeg søger, hvis det da findes.

mvh Jørn

Redigeret af Falcon - 17-December-2008 kl. 23:08
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 23:45

de skal afprøves.

jeg troede også at jeg skulle have en 9", men efter at have afprøvet samtlige modeller på markedet måtte jeg indse at mine fingre er for fede til tastaturet, og at skærmen gav mig temmeligt ondt i hovedet.

jeg endte med en emachines (acer) til 1500, normalt full size tastatur, 15" skærm ,god batteri tid. selv med vista. 

Crown - there is no substitute.
Til top
Thomas1974 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Belgien
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 23:48
tjek pc worlds nyhedsbrev fra i går
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 01:25
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

nogen der har lidt indput til hvilken minibærbar pc man skal købe

Skal ikke bruges til det helt store, primært mails, og alm internet. Der skal kunne lægges en officepakke på

Wifi er et krav

max 3500 kr

Nogen, der har de vise ord herom?

Måske ikke så vise, men jeg har da haft en eee 901 i lidt over en måned nu, købte den med 2 GB ram og satte så et 16GB sd kort i den (til programmer.

Derefter spurgte min nysgerrige datter om den kunne køre  office-pakke, så jeg installerede den på kortet.

Man skal passe lidt på, hvad der kommer på c-disken, da den hurtigt bliver fuld.

Hente et oprydningsprogram og et program der tvinger filer over på d-disken.

Hvis man rydder indtil sidste opdatering (Micrisoft)  og ellers bruger f.eks c-cleaner, virker den fuldt ud tilfresstillende for mig.

Batteritid ved automatisk strøm-besparelse ca. 5 timer.
Har set en film på 3 timer på den uden den gik død.

Håber du finder hvad du søger :-)

Niels

Redigeret af abacus - 18-December-2008 kl. 02:17
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af abacus abacus skrev:

Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

nogen der har lidt indput til hvilken minibærbar pc man skal købe

Skal ikke bruges til det helt store, primært mails, og alm internet. Der skal kunne lægges en officepakke på

Wifi er et krav

max 3500 kr

Nogen, der har de vise ord herom?

Måske ikke så vise, men jeg har da haft en eee 901 i lidt over en måned nu, købte den med 2 GB ram og satte så et 16GB sd kort i den (til programmer.

Derefter spurgte min nysgerrige datter om den kunne køre  office-pakke, så jeg installerede den på kortet.

Man skal passe lidt på, hvad der kommer på c-disken, da den hurtigt bliver fuld.

Hente et oprydningsprogram og et program der tvinger filer over på d-disken.

Hvis man rydder indtil sidste opdatering (Micrisoft)  og ellers bruger f.eks c-cleaner, virker den fuldt ud tilfresstillende for mig.

Batteritid ved automatisk strøm-besparelse ca. 5 timer.
Har set en film på 3 timer på den uden den gik død.

Håber du finder hvad du søger :-)

Niels

Ved Linux kører den vist et par timer længere. Hvorfor kører i egentligt Windows på disse maskiner ?
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 09:47

Ved Linux kører den vist et par timer længere. Hvorfor kører i egentligt Windows på disse maskiner ?

Fordi jeg godt kan lide Windows, og godt kan lide at jeg kan installere de samme programmer som jeg plejer.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Fordi jeg godt kan lide Windows, og godt kan lide at jeg kan installere de samme programmer som jeg plejer.

Har du prøvet andre OS ?
Husk at mange af de almindelige Windows programmer faktisk også kommer på andre platforme end windows.

Nogle fordele ved andre OS er f.x. dobbelt så hurtigt boottid, meget bedre batteri tid, osv.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 10:48

Jeg har leget lidt med Linux tidligere ja, og jeg så på det tidspunkt ikke den store grund til at skulle skifte.

De to main ting som vi ville mangle i Linux er MediaPortal og Microsoft Office. Ja, jeg ved godt at der findes OpenOffice og Nej, det er ikke engang halvt så godt som Office 2007 IMO. Desuden ville vi mangle Onenote, som er det program i Officepakken jeg bruger klart mest.

Desuden har jeg ikke haft nogen problemer med XP på Acer One. Kan godt tænkes at jeg på et tidspunkt begiver mig ud i at installere Linux på den, men pt har jeg bare ikke tid til det.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu