recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bedste(og billigste) minibærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbedste(og billigste) minibærbar

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg har leget lidt med Linux tidligere ja, og jeg så på det tidspunkt ikke den store grund til at skulle skifte.

De to main ting som vi ville mangle i Linux er MediaPortal og Microsoft Office. Ja, jeg ved godt at der findes OpenOffice og Nej, det er ikke engang halvt så godt som Office 2007 IMO. Desuden ville vi mangle Onenote, som er det program i Officepakken jeg bruger klart mest.

Desuden har jeg ikke haft nogen problemer med XP på Acer One. Kan godt tænkes at jeg på et tidspunkt begiver mig ud i at installere Linux på den, men pt har jeg bare ikke tid til det.

jamen respekt for et begrundet valg.
Desværre er der mange der holder fast i det gamle pga uvidenhed. Idet de tror at Windows er det bedste og letteste at bruge.

Ingen tvivl om at MS Ofiice er den mest advancerede kontor pakke. Jeg har dog droppet min MS Office 2008 til fordel for OpenOffice 3.0 da den dækker mine behov.
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 12:13

Ville da gerne bruge Linux, men det skulle da være på en pc der var til fjant og tas!

Når jeg har købt en mini-pc, er det fordi jeg gerne vil have den og mine programmer/filer med mig, og derfor er nødt til at bruge samme os som på min stationære pc.

Niels

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af abacus abacus skrev:

Ville da gerne bruge Linux, men det skulle da være på en pc der var til fjant og tas!

Når jeg har købt en mini-pc, er det fordi jeg gerne vil have den og mine programmer/filer med mig, og derfor er nødt til at bruge samme os som på min stationære pc.

Niels

Så begrundelsen for ikke at køre Linux på den ene PC er, at det gør den anden heller ikke?
Til top
banielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2005
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 13:35

Tør man spørge ind til om man kan åbne dokumenter skrevet i OpenOffice i Office 2003 / 2007?

Og er der nogle som kender til netværk? er det let at finde en windows maskine fra en maskine med linux og omvendt?

Takker herfra

Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-November-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 16:29
Angående OpenOffice og MS Office så dette link - alt burde være forklaret der.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2008 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af banielsen banielsen skrev:

Tør man spørge ind til om man kan åbne dokumenter skrevet i OpenOffice i Office 2003 / 2007?

Og er der nogle som kender til netværk? er det let at finde en windows maskine fra en maskine med linux og omvendt?

Takker herfra

Selvfølgelig kan man det. Man deler sit drev i Linux, XP eller Mac OS X. Derefter kan man mounte drevet på de andre maskiner, hvorefter man let kan drag and drop filer mellem maskinerne.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2008 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

De to main ting som vi ville mangle i Linux er MediaPortal og Microsoft Office. Ja, jeg ved godt at der findes OpenOffice og Nej, det er ikke engang halvt så godt som Office 2007 IMO. Desuden ville vi mangle Onenote, som er det program i Officepakken jeg bruger klart mest.

Har kikket lidt på OneNote, det ser faktisk smart ud hvis man vil tage noter under møder og ligende. Det er faktisk et program som mangler i OpenOffice.

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2008 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af banielsen banielsen skrev:

Ja, det kan man. I indstillingerne kan man vælge, at der som standard skal gemmes i Word-format (.doc).

Derimod kan der være problemer den anden vej:

Test: OpenOffice 3.0 mangler stadig Office 2007-kompatibilitet

Ved egne dokumenter tror jeg, at man kan komme uden om problemerne ved at gemme i de formater, som Office 2003 bruger. Så vidt jeg ved er problemerne kun med de nye formater, som blev indført med Office 2007.

Jeg har en intention om at lave en gradvis overgang til Linux-miljø. Først vil jeg skifte til applikationer, som kan køre på både Windows og Linux. I foråret startede jeg med Firefox-browseren, og jeg har lige taget næste skridt med Mozilla Thunderbird til håndtering af e-mails og nyhedsgrupper.

Redigeret af jeje - 19-December-2008 kl. 16:03
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 01:10

Vil også have mig en netbook. Den skal blot bruges til lidt kontorarbejde, surf på nettet og netbank. Kravene er vel blot at den er rimelig lydløs. Hvad vil I vælge?

Kan Linux altid køre netbank? Mener platformen er Java men er det fordi jeg har en MS maskine. Er det sikkert at bruge netbank med Mobilt Bredbånd?

Hvorfor koster en eee 901 det dobbelte af eee 900? 

Havde også kigget lidt på Acer Aapire One A150 men ifølge denne test så larmer de:

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4575

Gælder det også for A110 udgaven uden HD.

Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 12:00

Skal man holde sig fra Acer Aspire One A150 hvis man ikke gider en der larmer? Den vil ikke blive presset. Elgiganten har den i næste uge til 3000,- inkl. 6 mdr. 2-Go mobiltbredbånd.

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Skal man holde sig fra Acer Aspire One A150 hvis man ikke gider en der larmer? Den vil ikke blive presset. Elgiganten har den i næste uge til 3000,- inkl. 6 mdr. 2-Go mobiltbredbånd.

Måske kan newegg.com's kundebedømmelser fortælle noget om det.
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 14:27

Kan Linux altid køre netbank?

Hvis Linux-versionen kan køre Firefox-browseren, kan den nok køre netbank. Du kan prøve med Firefox på din PC. Danske Banks netbank påstår, at man skal bruge ActivCard med Firefox, men det gælder vist ikke længere.

Er det sikkert at bruge netbank med Mobilt Bredbånd?

Kommunikationen med netbanken er stærkt krypteret og sikker, men TDC's mobile bredbånd er i sig selv ikke krypteret (se Telmores vilkår). Derfor vil hackere i princippet kunne aflæse oplysninger, men det kræver det rigtige udstyr, og jeg har ikke læst at det er sket. Efter bindingsperiodens udløb kan man skifte til Oister, som bruger kryptering.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu