|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
![]() |
|
Desværre er der mange der holder fast i det gamle pga uvidenhed. Idet de tror at Windows er det bedste og letteste at bruge. Ingen tvivl om at MS Ofiice er den mest advancerede kontor pakke. Jeg har dog droppet min MS Office 2008 til fordel for OpenOffice 3.0 da den dækker mine behov. |
||
![]() |
||
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
|
Ville da gerne bruge Linux, men det skulle da være på en pc der var til fjant og tas! Når jeg har købt en mini-pc, er det fordi jeg gerne vil have den og mine programmer/filer med mig, og derfor er nødt til at bruge samme os som på min stationære pc. Niels |
||
![]() |
||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
|
Så begrundelsen for ikke at køre Linux på den ene PC er, at det gør den anden heller ikke? |
||
![]() |
||
banielsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2005 Status: Offline Point: 227 |
![]() |
|
Tør man spørge ind til om man kan åbne dokumenter skrevet i OpenOffice i Office 2003 / 2007? Og er der nogle som kender til netværk? er det let at finde en windows maskine fra en maskine med linux og omvendt? Takker herfra |
||
![]() |
||
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
|
Angående OpenOffice og MS Office så dette link - alt burde være forklaret der.
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
|
Ja, det kan man. I indstillingerne kan man vælge, at der som standard skal gemmes i Word-format (.doc). Derimod kan der være problemer den anden vej: Test: OpenOffice 3.0 mangler stadig Office 2007-kompatibilitet Ved egne dokumenter tror jeg, at man kan komme uden om problemerne ved at gemme i de formater, som Office 2003 bruger. Så vidt jeg ved er problemerne kun med de nye formater, som blev indført med Office 2007. Jeg har en intention om at lave en gradvis overgang til Linux-miljø. Først vil jeg skifte til applikationer, som kan køre på både Windows og Linux. I foråret startede jeg med Firefox-browseren, og jeg har lige taget næste skridt med Mozilla Thunderbird til håndtering af e-mails og nyhedsgrupper. Redigeret af jeje - 19-December-2008 kl. 16:03 |
||
![]() |
||
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() |
|
Vil også have mig en netbook. Den skal blot bruges til lidt kontorarbejde, surf på nettet og netbank. Kravene er vel blot at den er rimelig lydløs. Hvad vil I vælge? Kan Linux altid køre netbank? Mener platformen er Java men er det fordi jeg har en MS maskine. Er det sikkert at bruge netbank med Mobilt Bredbånd? Hvorfor koster en eee 901 det dobbelte af eee 900? Havde også kigget lidt på Acer Aapire One A150 men ifølge denne test så larmer de: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4575 Gælder det også for A110 udgaven uden HD. |
||
![]() |
||
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() |
|
Skal man holde sig fra Acer Aspire One A150 hvis man ikke gider en der larmer? Den vil ikke blive presset. Elgiganten har den i næste uge til 3000,- inkl. 6 mdr. 2-Go mobiltbredbånd. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Måske kan newegg.com's kundebedømmelser fortælle noget om det. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis Linux-versionen kan køre Firefox-browseren, kan den nok køre netbank. Du kan prøve med Firefox på din PC. Danske Banks netbank påstår, at man skal bruge ActivCard med Firefox, men det gælder vist ikke længere.
Kommunikationen med netbanken er stærkt krypteret og sikker, men TDC's mobile bredbånd er i sig selv ikke krypteret (se Telmores vilkår). Derfor vil hackere i princippet kunne aflæse oplysninger, men det kræver det rigtige udstyr, og jeg har ikke læst at det er sket. Efter bindingsperiodens udløb kan man skifte til Oister, som bruger kryptering. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |