recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Begrænset Sony optagefunktion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBegrænset Sony optagefunktion

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Emne: Begrænset Sony optagefunktion
    Sendt: 28-Marts-2011 kl. 18:38
Hej, jeg har lige hentet et nyt KDL40-EX721 og ville gerne udnytte optagefunktionen.
Ifølge Sonys markedsføringsmateriale kan man: "Optag TV-serier på en ekstern harddisk - Gem de TV-programmer, du ser, på en harddisk via USB, og se dem igen, når det passer dig".
Meeen, efter at have opdateret firmware og initialiseret en USB-disk til TV'et, ender man med en besked om at man kun kan optage fra terrestrisk digitalt TV (hvor jeg bruger DVB-C).

Det er i min verden en væsentlig begrænsning, og Sony-centret sagde da også at det ikke kunne passe, for det havde ingen hørt om.

En henvendelse til Sony support besvares med:
"Desværre er der en begrænsning af USB optagelse funktionen. På nuværende tidspunkt kan man kun optage fra DVB-T (egen antenne) signalet.
Der er tale om at det kommer en opdatering som gør det muligt at optage fra DVB-C (kabel tv) og DVB-S (satellit TV) dog vides det ikke på nuværende tidspunkt hvis eller hvornår det kommer."

Her står jeg så med et i øvrigt fint TV med en række andre velfungerende funktioner, men uden optagelse. Kan sikkert returnere det - men HVIS der kommer en update har jeg egentlig ikke lyst. Dog synes jeg lige at I skulle vide det inden andre hopper i fælden.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 18:49

Før man kan optage andet end det der vises på skærmen, er en sådan funktion ikke meget værd. Det kan ikke erstatte en optager.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 18:59
Radiomanden: Hvad har din kommentar med trådstarters problem at gøre ?

Funktionen er da en optager som mange er glade for og benytter .
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 19:03
Nej, og jeg har da også mange andre muligheder - og mindst 2 TV pr. person i husstanden Smile, så derfor var det bare smart at datteren kunne optage nogle enkelte TV3 udsendelser i digital "kvalitet", da jeg egentlig ikke ville købe andre optagere udover min CanalDigital SAT PVR, og hun trods alt er så kritisk at den gamle Panasonic analoge HDD optager (som jo stadig kan optage fra det analoge spejl på fællesantennen) kun er en nødløsning.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 19:05

Bare mit syn på tingene.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
christoffer.halken Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 15:54
@renep: Opdateringen der gør det muligt at optage på DVB-C, skulle gerne komme i morgen (d. 29/4). Opdateringen skulle også indeholde den nye Skype-funktion mm. :)
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 17:13
Er ret enig med Radiomanden, at nutidens optagefunktioner iindbygget i TV er værdiløst. Når først producenterne virkelig magter at integrere, hvad der er tilsvarende en ægte optager i TV'et, så kan man jo overveje det. Selv når det findes ville jeg måske have mine tvivl om man bør have optager og TV i ét. Det er vel OK hvis man tegner en ekstra forsikring på TV'et. Bare husk, at jo flere hardwarefunktioner der proppes i TV'et jo større er risikoen for, at en af delene fejler.
Blu-ray
Film
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 20:59
Opdateringen er kørt, og alt virker nu som forventet, også på DVB-C Smile. Det er fint at den kan optage udsendelserne med "sort skærm", så man bare kan tryke sluk når det passer en, og advarslerne er fine hvis man forsøger at skifte væk fra den kanal man optager.

Generelt er jeg også ret imponeret af, hvor hæderligt fx. YouTube videoer bliver afspillet på apparatet i forhold til min Popcorn Hour.

Med hensyn til optagefunktion i TV, så er jeg da enig i, at man ikke optager "for at gemme" i et TV, men det er super bevemt, hvis man lige skal bruge en tidsforskydning af en enkelt udsendelse eller bare optage alle afsnit af en serie, hvis man nu ikke skulle komme hjem i tide alligevel.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 21:16

Oprindeligt skrevet af renep renep skrev:

Med hensyn til optagefunktion i TV, så er jeg da enig i, at man ikke optager "for at gemme" i et TV, men det er super bevemt, hvis man lige skal bruge en tidsforskydning af en enkelt udsendelse eller bare optage alle afsnit af en serie, hvis man nu ikke skulle komme hjem i tide alligevel.

De 2 ting kan vi godt være enige om, men derudover er det ikke meget bevendt, da der ikke kan optages en udsendelse og ses en anden.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu