|
Begynder - indstilling af parabolskærm |
Besvar |
Forfatter | |
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-August-2013 kl. 20:22 |
Hej Eksperter
Jeg skal indstille en parabolskærm så den fanger "Ku-band Transponder EUROBIRD™ 9 (9° E), Europe" Er der en venlig sjæl der kan guide mig lidt på vej? Evt til noget læsestof så jeg selv kan lære hvordan den indstilles. Kan jeg bruge en normal "Universiel LNB" til at fange den position? På forhånd tak. Mvh |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Her findes de nødvendige oplysninger. http://www.dishpointer.com
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak
Hvad med LNB'en? Redigeret af Droid - 22-August-2013 kl. 21:02 |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilken størrelse Parabol anvendes.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er jeg lidt i tvivl om, det er en triax og jeg er sikker på at den er større end en 80cm.
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Ja, du skal bruge et normalt Universiel LNB. Der står noget om justering i første halvdel af dette link: Sælgeren sælger ikke den lille billige SAT Finder længere, men du kan købe en tilsvarende billigt fra enten Hong Kong eller Tyskland: Digital SAT Finder Satfinder für SAT Anlage +Koaxkabel EUR 6,49 Eller Sat Finder digital + analog Satelliten-Finder Satfinder mit Kabel EUR 7,95 Det specielle ved 9°E er at det ligger meget tæt på 10°E. Det er ren faktisk muligt at justere et LNB så at det modtager begge. Det ved jeg ikke om vil være en fordel? Ellers check i frekvenslister at det er den rigtige du har fat i. Og Jeg ved ikke om det er til en SAT modtager eller et DVB-S/S2 kort i en PC? Hvis det er til et DVB-S/S2 kort i en PC vil jeg forslå at du fortæller os det, så vi kan komme med et par fiduser. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 22-August-2013 kl. 22:16 |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for dit svar! Det var nyttigt. Jeg har faktisk sådan en "Digisat Pro" til at indstille.
Det er DVB-S/S2 kort i en PC. Mvh |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg ved ikke om du så har et program hvor du kan se alm SAT TV på din PC skærm? Ellers kan det være umuligt at se hvilken Satellit du har fået fat i. Men ellers kan du downloade som også findes længere nede i min beskrivelse. Det kan prøves før man registrerer/køber det. Hvis DVB-S/S2 kortet ikke skulle være kompatibelt med programmet kan det som regel bruges via BDA driveren. Hilsen Carsten. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |