recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Begynder spørgsmål vedr. ny tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Begynder spørgsmål vedr. ny tuner

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 10:42
Forstår godt hvad han skriver, men hvis man ikke gider rode med software er HTPC så ikke et no-go, så skal man vælge en eller anden færdig optage boks, eks. fra C more.
Jeg er da også vild med dvbviewer og dens stabilitet/evne til at køre ACAMD, men kikker misundeligt på det lavtekniske i, at de der team mediaportal folk har fattet "et interface / et program", ikke noget med hjemmesider, eksterne utils osv. Vi har tusinder af billeder som dvb viewer ikke rigtig kan håndtere tilfredsstillende, kunne selvfølgelig bare skifte en af ungernes konsoller til en PS3, de kan virkelig det der med billeder.

Jeg har også brugt hundredevis af timer på mediaportal mythTV osv. Jeg gider ikke være betatester mere, jeg lagde den kun på som test fordi min kollega roste den meget højt. Det er jo ikke værre end man stopper MP TV Server service og fjerner autostart af programmet, så er man tilbage på det gamle igen hvis det gik galt.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 11:00
Hvis du kan 'garentere' at dvbviewer er easy going, logisk (for en MS mand), så vil jeg da give det et forsøg.
Prøvede det engang i vista dagene, grinede meget da jeg så interfacet.
Det skal man da være tysker for at kunne forstå, men med det rette skin så det da ok ud.
Er der en dvbviewer trial ?
Det er ikke fordi at jeg ikke vil bruge tid/penge på htpc, jeg gider bare ikke crappy software, man kan bruger evigheder på, mce ved jeg hvad kan, og ikke kan.
Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Er der en dvbviewer trial ?
Det er ikke fordi at jeg ikke vil bruge tid/penge på htpc, jeg gider bare ikke crappy software, man kan bruger evigheder på, mce ved jeg hvad kan, og ikke kan.
Mvh Gigabyte
Jeg har ikke selv prøvet demoen, men det skulle være lige ud ad landevejen
Hvis du beslutter dig for at investere de 15 euro i den fulde version, kan jeg anbefale at hente den gratis ad in til DVBViewer, Recording Service. Jeg har lavet en quick guide til installation af de to pakker. Den er her:

Quick guide til installation af DVBViewer & Recording Service

Recording Service er gratis (hvis man har købt DVBViewer) ad-in til DVBViewer, og kan hentes her: https://www.dvbviewer.tv/members/

På serveren:

1.       Installer Tuner(ne)

2.       Installer driverne til tunerne (det skal være BDA drivere, hvis der er flere valg)

3.       Installer DVBViewer.  Konfigurer det, skan kanaler, vær sikker på at alt virker

4.       Installer Recording Service

5.       I DVBViewer gå til Indstillinger>Indstillinger>Hardware og vælg ”Benyt ikke” under” Tilstand:” for de tunere du vil dele ud

6.       Klik på start>Alle programmer>DVBViewer>DVBViewer Recording Service>Service Options

7.       Vælg ”Server”. Skriv portnumrene ned for ”Unicast Interface”, og ”Control Server”. Sædvanligvis 3456 and 4022

8.       Hak i ”Activate Autdiscovery”, skriv portnumer ned, sædvanligvis 600

9.       I ”Web Settings” indtast det ønskede Username og Password

10.   I ”Hardware”, klik på ”scan devices”, for at få hentet tunerne

På klienten

1.       Installer DVBViewer. Installer IKKE tunere under setup fasen

2.       I DVBViewer gå til Indstillinger>Indstillinger>Hardware. Klik på ”+” knappen og vælg det antal tunere du vil benytte fra serveren

3.       Select ”Normal” i ”Tilstand” for hver Tuner

4.       For hver tuner: Klik ”opsætning”. I ”DVB Server” skriv serverens IP addresse (du kan finde den på serveren med Windows Taste + R skriv ”CMD” og derefter” ipconfig”, f.eks. 192.168.1.x, alternativt servernavn, f.eks.: http://server)

5.       Samme addresse i ”DVB Unicast”

6.       Skriv portnummer i ”DVB Server port” ( 4022)

7.       Skriv ”DVB Unicast port” (3456)

8.       I ”Auto Opdager Service”, skulle navnet på serveren gerne være vist

9.       I Indstillinger>Indstillinger>Recording Service klik ”Enable Support for Recording Service”. Skriv IP adressen fra  serveren og Username og password fra serveren (punkt 7  længere oppe)

10.   Klik ”Test Connection”. Hvis alt er ok, viser den navn og version fra Recording Service, ellers skriver den FAILED

Hvis alt er ok, kan du nu skanne kanaler på klienten

Hvis ikke, så check alle portopsætninger igen. Prøv at disable din firewall på serveren. Hvis det virker med disabled firewall, så skal de ovennævnte porte åbnes i firewallen, og der skal gives tilladelse til at dvbviewer.exe og dvbservice.exe må køres

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 22:09
Jeg giver det et forsøg i mellem jul og nytår.

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 23:38
Men husk nu: Du skal ikke tage hende fordi hun er smuk, men hun er eddermamne stabil, og der er aldrig vrøvl med hende:-)
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2012 kl. 09:47
Ja den har jeg hørt før, hun var bare ret blond, og kostede mig det halve jeg ejede.

Mvh Gigabyte
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2012 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Men husk nu: Du skal ikke tage hende fordi hun er smuk, men hun er eddermamne stabil, og der er aldrig vrøvl med hende:-)

DVBviewer er vist hankøn Big smile.
Den Ben
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu