recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Begynder tv"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Begynder tv"

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Begynder tv"
    Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 19:46
Hej, min kæreste og jeg er flyttet i mindre lejlighed hvor vægpladsen er begrænset.
Vi har tidligere haft Beovision 6, 7, 8, 10, men kunne godt tænke os noget billigere og mere up to date.
Kravene er ikke store da vi egentlig kun ser nyheder, lidt film og serie.
Vi har tidligere benyttet et ATV 4K, men overvejer at lade være med at tilkoble dette på ny.

ØKONOMI: Er meget begrænset da vi lige er flyttet og overvejer købe tv til både stue og soveværelse.
Vi ligger nok nede og roder på MAX 5000-6000,- pr. Tv, gerne mindre.
Ved dette nok også bliver svært, men vi tænker tommerne bør ligge omkring 40".
(Væggen i stuen er kun 133 cm bred da denne grænser op til altandør)

TERMER OG TEKNIK: skal bare være begrænset da vi ikke er teknisk anlagt, har kigget på nettet og blir noget så forvirret over aller termerne (QLED, OLED, LCD, LED SMART tv osv) og som nævnt ovenover er kravene ikke ret store.
Egentlig er vi nok mere til et tv med ok billede og så smal ramme omkring skærmen som muligt, så tv ikke bliver "alteret" i de små rum som er i lejligheden.
Vi blev bare lidt skræmt over medarbejderens salgstale, så var mere forvirret da vi gik derfra,  end vi i forvejen var.

REALISTISK ELLER EJ: 
Slutteligt findes der så nogle tv i denne lave prisklasse som på nogen måde kan fungere med B&O betjening? Spørger da vi gerne vil begrænse tv betjeningerne og stadig gerne vil beholde vores gamle beosound systemer. 

Håber nogen kan give nogle råd, links, info etc?

Mvh
Kristine og Torben
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 20:09
Der er så vidt jeg ved ingen tv der direkte virker med B&O fjernbetjening.
Med mindre at du har så moderne en B&O fjernbetjening at du kan programmere den til andre produkter, eller at du finder en Lintronic boks og lader den oversætte fra B&O til “normal” fjernbetjening.

Jeg har selv den sidste løsning og er glad for den.

40” tv til 5000 kroner tror jeg bliver svært at finde, de er som regel billigere..... til gengæld er det et nogenlunde dødt marked, så det er ikke der udviklingen er og heller ikke der du finder de gode billedoplevelser.


Klaua
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 20:49
For en måneds tid eller to siden skulle min mor have et nyt fjernsyn, efter den gamle Sony skærm viste aldringstegn efter 7 års tro tjeneste.

Vi endte med at vælge et Samsung NU7122 i 40"i Bilka. Det er siden faldet til kr. 2.999,- samme sted.

Det må erkendes, at jeg har mine forbehold overfor Samsung, så jeg er spændt på, hvor længe det holder. Med det skrevet så er designet pænt og billedet ligeså. Og det slukker lidt B&O-sk ved, at et "tæppe" går i fra oven og forneden og mødes på midten.

De gange, jeg har været på besøg efterfølgende, hvor tvet også har været tændt, så synes jeg faktisk, at skærmen gør det godt.

Der er en test på Lyd & Billede af tvet i 55".


Bilka har skærmen, men det har Elgiganten fx også med et lidt andet modelnr.


Skærmen findes også i 43". Se fx her


men som det fremgår, kommer de 3 ekstra tommer med en pris, når man kan få Samsung NU7xxx- serien i 55" for kun 4.444 kr. i øjeblikket.

God jagt.

Mvh. Jørgensen
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 21:07
1000 Tak for hurtige svar:o)
Vi har beo4 og beoremote one Bluetooth, men tænker nok der ikke findes tv som er kompatible med disse med mindre der er sluttet en boks imellem. Intet at der er noget galt, men er ikke teknisk anlagt og vil gerne minimere ledninger og diverse bokse, da lejligheden bare ikke er særlig stor;(

Har altid haft et softspot for Sony, men kan se Samsung, LG og andre mærker er meget populære....
43" ville måske også kunne være en mulighed og vil da lige tjekke links ud, 1000 tak:o)
Af ren nysgerrighed, (kan jo ikke tillade være særlig kritisk med få penge på lommen) men hvad skal vi se efter når der er tale om lydsiden? Har alle efterhånden sat deres tv til eksterne højtalere eller....?

Kh 
Torben og Kristine 



Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 21:14
Jørgensen, det tv ser da rigtig fint ud og virker anonymt med den smalle ramme...  Ved du hvorfor der er forskellige model navne.?

Kh
Kristine og Torben
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 21:21
Udover at der kan være forskellige forskelle på de enkelte tv inden for modelrækkerne, så er det også for, at Bilka og Elgiganten kan påpege, at det er et andet modelnr., så de eventuelt kan undgå at prismatche.

Ved Elgiganten hedder 40" modellen vist NU7125, så vidt jeg husker, mens den ved Bilka hedder NU7122.

Ved opsætningen lagde jeg dog mærke til, at jeg måtte vælge andet under land, så måske NU7122-modellen er rettet mod Østeuropa oprindeligt. Det havde dog ikke praktisk betydning under opsætningen, og det kører flot på dansk.

Mvh. Jørgensen
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 21:25
Åhhh ok:o)
Vi benytter forresten begge Iphones, har dette betydning for mulighederne ifht. styring/apps osv? Ja undskyld de mange dumme spørgsmål;(

Kh
Kristine og Torben
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 21:34
Det ved jeg faktisk ikke. Jeg bruger Android-mobil, så måske andre har en kombi af Apple og Samsung-tv. 

I øvrigt bemærkede jeg under opsætningen, at det var muligt at hente en app til opsætning af tvet. Jeg kunne forestille mig, at den også findes i en iPhone-version, men nu producerer Samsung jo selv mobiler, så jeg ved ikke umiddelbart, om de vil lave noget til til konkurrenten :-)

Jeg kan dog lige kigge på min iPad, om der er noget at finde...

Mvh. Jørgensen
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 21:38
Nej, der kan jeg ikke være behjælpelig, da jeg har glemt navnet på Android-appen.

Mvh. Jørgensen
Til top
mlm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 12:12
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 12:45
Tak for svar, helt klart også en mulighed og inden for økonomien:)
Er meget åbne for foreslag, kan slet ikke finde rundt i alle de lange produktnavne, så alle forslag er velkomne. Er ret nysgerrig på om de tv forslag som er nævnt er kompatible med iPhones eller henter man bare en app og evt kan styre tv’et derfra?
Kh
Til top
mlm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 15:21

Har lige set at Elgiganten har Samsung 40 NU7125 til en fornuft pris...


er der nogen der har erfaring med dette ?


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu