recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - begynderspørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbegynderspørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
calinkius Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: begynderspørgsmål
    Sendt: 12-November-2005 kl. 16:42
Hej

jeg har lurket på dette fantastiske forum i nogle uger. Så keep up the great job!

Det er tid til at komme ud af busken med mange forskellige spørgsmål

Jeg er i gang med at installere et tv kort. Det er et Pinnacle PCTV USB2.

(I den forbindelse har jeg allerede fundet ud af, at det medfølgende software er ret så ringe, så jeg har hentet en prøveversion af Showshifter)

  1. Deinterlace: jeg har læst mig til, at man ved optagelse fra fjernsyn opnår de bedste resultater ved at bruge Showshifter og Dscaler plugin. Denne plugin har jeg ikke kunne finde. Har I en adresse?
  2. Redigering: kan I anbefale mig et program til lettere videoredigering, for eks. til at fraklippe en smule ud af sine ferievideo, samt til at fjerne reklamer fra tv-udsendelser? Mine krav er: det skal være intuitivt og ikke koste mere end 50-80$. Jeg har for øvrigt en OEM version af Nero, jeg kan ikke lige huske hvad det hedder, men der er flere programmer, bl.a. til redigering og til at lave DVD-menuer. Nogen af jer bruger det? Med andre ord, er der grund til at kigge efter noget bedre?
  3. MPEG2: man skal købe mpeg2 codec af Pinnacle, før man kan gemme i denne format. Men....behøver jeg gøre det, hvis jeg køber Showshifter?
  4. Antenneforstærker: jeg har læst , at en antenneforstærker er med til at give bedre resultater. Hvor kan man købe sådan en fætter, hvad skal man kigge efter, hvad vil det koste? I huset har vi i forvejen 3 fjernsyn, så det skal nok være en med 4 indgange eller flere.
  5. PCTV PRO: ud over dette PCTV 100e (som er USB2), har jeg købt et brugt PCTV PRO: da det er PCI og 4-5 år gammelt, regner jeg med at beholde USB modellen og sælge sidstenævnte. Skulle nogen kende til begge modeller, vil jeg sætte pris på en kort sammenligning af de to udgaver.

Mange tak på forhånd!




Redigeret af calinkius
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2005 kl. 17:26

 

 Et forslag til et nemt redigeringsprogram.http://www.womble.com/products/  Det koster €90. Med det program kan man rigtig mange ting.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
calinkius Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2005 kl. 00:35
Hej Radiomanden, tak for svaret!

i mellemtiden har jeg testet forskellige PVR programmer. BeyondTV især har imponeret mig og jeg tror jeg ender med at købe en licens til det: har jeg forstået det rigtigt, kan det selv fange reklamerne og udelade dem fra optagelsen.

Mht. de andre spørgsmål er jeg lidt skuffet over, at ingen kunne eller gad svare, men ok, jeg må så undersøge det nærmere selv.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2005 kl. 07:13
Hvis du i sidste ende også skal have det ud på DVD, så vil jeg anbefale DVD Author Pro. Hvis du allerede har et DVD-authoring program, så kan du i stedet nøjes med MPEG Editor.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7879
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2005 kl. 08:17

1) Ved jeg ikke.

2) og vistnok også 3) Jeg vil også anbefale DVD-author Pro, til både redigering, til at lave DVD-menuer og til overspilning til DVD. Der må være mpeg2 codec i DVD Author Pro. Men hvis man har PowerDVD installeret, har man vist automatisk installeret mpeg2 codec.

4) Åååh, hvor var det nu jeg fandt en god internet butik med antenneforstærkere....     .....her var det: Antenneforstærker /-splitter. Altså www.tectronic.dk

5) Ved jeg ikke.

 



Redigeret af Thorvald
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu