|
Begyndersæt? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Strange
Guld medlem Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
Emne: Begyndersæt? Sendt: 14-Februar-2010 kl. 00:44 |
Skal man bruge andet end dette for at komme igang? Og er det ok?
http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/projektor/PS100/motoriseret-projektorlarred http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/projektor/VPLEX7/sony-projektor Har onkyo 507 receiver og PS3. Skal bruges til film og spil....Måske et par enkelte serier. |
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2353 |
Sendt: 14-Februar-2010 kl. 01:39 |
Jeg var nok gået efter en anden projektor. En brugt Panasonic PT-AX100/200 eller Sanyo Z4/Z5 hvis det skal være LCD, fordi Sony'en ikke har HDMI indgang og fordi den selv i Low Lamp Mode støjer ret meget.
Sony'en har vist heller ikke lens shift, som de to andre. Det er ikke sikkert du har brug for det, men man ved aldrig. Redigeret af kaizer - 14-Februar-2010 kl. 01:41 |
|
Sixon
Junior bruger Oprettet: 16-December-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
Sendt: 15-Februar-2010 kl. 00:22 |
Med dit budget, omkring de 6000kr ville jeg også kigge på brugt markedet.
Dit lærred og projektor passer heller ikke helt sammen, da projektoren du kigger på er 4:3 og lærredet er 16:9. Personligt ville jeg droppe lærredet og bruge væggen eller selv lavet et selv. (Lav en ramme og hæft bagsiden af en voksdug på) Og bruge de ca. 6000kr på en projektoren. Skal det være nyt, ville jeg tage noget Panasonic AX200 (LCD), computercity har den til 6499. Eller BenQ W600 (DLP), som kan ses i hifiklubben, koster 5490. Brugte projektore i den prisklasse vil jeg lade andre forslå... Bare husk at se projekteren i aktion inden du køber noget, det gælder både brugt og nyt. Held og lykke med købet. Redigeret af Sixon - 15-Februar-2010 kl. 00:23 |
|
Strange
Sendt: 15-Februar-2010 kl. 08:56 |
Tak for input :-)
|
|
Blu-ben
Guld medlem Oprettet: 18-August-2008 Status: Offline Point: 869 |
Sendt: 16-Februar-2010 kl. 10:43 |
Jeg har selv købt en brugt Sanyo Z5 og som første projektor er jeg rigtig godt tilfreds med indkøbet, jeg bruge den sammen med et 92" lissau lærred.
Du må prøve at følge med på brugt markedet evt ebay, selvom jeg synes mange forsøger at sælge deres gamle projektorer til overpriser.
|
|
Strange
Sendt: 16-Februar-2010 kl. 10:58 |
Tak for input :)
|
|
Strange
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 22:00 |
Hvad vil i anbefale hvis jeg siger at budgettet er max 10 K. Og det må ikke være brugt.
Hvad skal jeg bruge: Et stk. projektor Et stk. lærred ? Lærredet skal være så stort som muligt og jeg kommer kun til at bruge det i aftentimerne og har desuden mulighed for mørklægning. Redigeret af Strange - 20-Februar-2010 kl. 22:00 |
|
Strange
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 23:33 |
Det er godt nok lidt mere end 10k, men er det her ok?
http://www.av-connection.dk/?PGr=2365&ML=1016 Jeg vil komme til at sidde ca. 4 meter fra det hvis det er, så ved ikke helt med størrelsen? Må det være større? Der er jo så også sådan et lærred her... Det kan vel også bruges eftersom jeg kun kommer til at bruge det efter mørkets frembrud.... Billigt er det i al fald. http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5055&Grp=&n=10 Redigeret af Strange - 21-Februar-2010 kl. 00:39 |
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2353 |
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 10:00 |
Z700 skulle have så ringe lysstyrke at man har ret svært ved at bruge et lærred over 80".
Læs bl. a. kommentarerne her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2081&zoneid=5
|
|
betho
Super bruger Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 10:10 |
Det er jo lidt svært at vejlede, når man ikke kender dit budget. Det første du viste kostede 6.000 og det andet runder de 15.000.
Jeg vil tillade mig at gå imod strømmen og sige at du skal først og fremmest købe dig et ordenligt lærred som har den rette overfladebehandling. Et lærred overlever nemt flere projektorer, og du sikrer dig, at det billede projektoren skyder, bliver kastet korrekt tilbage mod beskueren, samt det minimere evt. gener i form af fx. trætte øjne (bevares - nogen kan ikke se eller mærke forskel på en voksdug og et ordenligt lærred, men det kan jeg altså godt). Sådan et lærred skulle du vel kunne erhverve dig for omkring 5.000 og 10.000 kr., alt efter hvor gejlet det skal være.
Hvad du så har til projektor, er jo en helt anden sag. BenQ W1000 er et godt bud, med en udmærket kontrast og god lysoutput, til prisen.
|
|
Strange
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 13:02 |
Det er sgu noget sværere end et tv køb det her... Specielt fordi jeg ikke har en hat forstand på det her.
Men lad os sige at det skal være så billigt som muligt selvom muligheden er der for at det kan være dyrt... Det der er, er at jeg tror at det behov i har har for at det skal være helt igennem kanon, har jeg ikke... Derfor kunne det være rart at høre om de billige (billigste) løsninger i mener der er derude... Hvad er der eksempelvis i vejen med lærredet fra Harald Nyborg? |
|
betho
Super bruger Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 15:51 |
Det er da fuldkommen korrekt, at vores behov er forskellige...
Men er du i en situation, hvor du vil opdage om det projektor halløj er dig, så skal du købe dig noget brugt. Og gerne noget 720P projektor. Fx. en Infocus X9, hvis du kan støve sådan én op. Og så er en voksdug som lærred måske udmærket. Det kommer jo an på, hvor meget man ligger i billedkvalitet, og hvor mange timer ad gangen, man regner med at bruge det. Man kan jo altid købe et ordenligt lærred, når man har besluttet sig for, om det er noget.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |