recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beholde get2net e-mail adresse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beholde get2net e-mail adresse.

Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ok - så det nemmeste vil være at bruge mit domæne thorvalds.dk til at lave et par nye e-mail adresser og så på en eller anden måde få skiftet get2net mail adressen de steder den bruges og give diverse besked om den nye mail adresse.

Når du allerede har domænet, så ja.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 17:07
Hvis du allerede har et domæne så brug dog det. Finito med het2net.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 17:31

Jeg vil ikke bruge online mail.

Begge de nævnte er lige så lidt/meget online mail som din nuværende.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 17:33

Ok - så det nemmeste vil være at bruge mit domæne thorvalds.dk til at lave et par nye e-mail adresser og så på en eller anden måde få skiftet get2net mail adressen de steder den bruges og give diverse besked om den nye mail adresse.

Ja, start allerede nu og lav forward fra din get2net konto. Så sender du mails fra din nye konto og du får samlet op på dem du ikke lige har husket at sende en flyttemail til....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Allan Jensen Allan Jensen skrev:

Hvis du allerede har et domæne så brug dog det. Finito med het2net.

Jo men jeg vil jo hellere beholde min get2net adresse - hvis jeg kunne, når jeg nu har haft den i så mange år. Hvorfor kan man ikke flytte en mail adresse mellem udbydere på samme måde som man kan flytte et telefonnummer? Er det fordi en mail adresse har et "efternavn" og det har et telefonnummer ikke?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 18:37
Efternavn=domæne, altså i dit tilfælde ejet at Telenor. Da Telenor har besluttet at lukke Get2net domænet er det altså kaput med det. Så nu SKAL du altså finde på noget andet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Klaus

Det er ikke det jeg mener. Gmail, hotmail, outlook eller hvad hotmail nu hedder i dag, smager af decideret webmail. Og jeg vil ikke bruge webmail. Jeg har min mail lokalt på computeren. Det er klart at mailene må komme via en server og denne har som regel en webmail adgang. Bl.a. for at man kan slette mails, når den er ved at være fuld. Så på den måde kan man sige at alle mail løsninger er online løsninger.

Thorvald.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 18:42
Jeg bruger imap, det vil sige at min mail ligger hos udbyder. Det er en stor fordel fordi min mail er intakt selvom min PC går ned, bliver stjålet etc.
Til top
hbjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Vejle
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hbjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 18:49

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Klaus

Det er ikke det jeg mener. Gmail, hotmail, outlook eller hvad hotmail nu hedder i dag, smager af decideret webmail. Og jeg vil ikke bruge webmail. Jeg har min mail lokalt på computeren. Det er klart at mailene må komme via en server og denne har som regel en webmail adgang. Bl.a. for at man kan slette mails, når den er ved at være fuld. Så på den måde kan man sige at alle mail løsninger er online løsninger.

Man kan ikke smage på email (endnu) ;)

Det du kalder webmail kan du bruge på præcist samme måde som din gamle email. Forskellen ligger blot i at "webmail" ovenikøbet giver mulighed for at tilgå mail via en web browser. Men det behøver du ikke. Du kan gøre som du altid har gjort.

Min anbefaling er at finde en email udbyder som IKKE er din internetudbyder. Det du får som "gratis" email fra internetleverandøren er blot med til at låse dig fast hos denne leverandør. For mange er det alt for besværligt at skifte internetudbyder fordi de ikke kan beholde deres gamle email adresse. 

mvh Henrik
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Allan Jensen Allan Jensen skrev:

Jeg bruger imap, det vil sige at min mail ligger hos udbyder. Det er en stor fordel fordi min mail er intakt selvom min PC går ned, bliver stjålet etc.

Min mail ville også være intakt,  fordi jeg har en (eller rettere 2) backup af den.

Men bortset fra det - så tror jeg at jeg foreløbigt har fået svar på mit spørgsmål. Get2net mailen dør højst sandsynligt inden længe, så jeg kan lige så godt have en plan B. Og når jeg nu har et domæne med mit eget navn, kan jeg jo godt bruge det. Det er måske et lidt dumt "efternavn" (fordi det er mit fornavn) til en e-mail adresse til mig selv, men ok - jeg finder nok på noget. Jeg kan jo bare f.eks. bruge efternavn-fornavn konstellationen - selvom jeg foretrækker retvendte navne (og datoer).

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 18:58
#hbjensen: Jeg har faktisk aldrig haft e-mail adresse hos min Internet udbyder. Jeg har aldrig brugt de e-mail pladser, man får hos sin udbyder. Jeg har bare "flyttet min get2net adresse med rundt".

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Der står 1 på venteliste til at købe overtage domænet, når det bliver ledigt.

Hvem? Dig?  Wink  Almindelige domæner er jo ret billige, men get2net er sikkert ikke billigt - men man ved jo sådan set aldrig.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu