|
Beholde get2net e-mail adresse. |
Besvar | Side <12345 10> |
Forfatter | ||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej,nej. Ikke mig. Men på ventelisten hos DK hostmaster står der 1. Det betyder vel at vedkommende får det gratis, når Telenor opgiver det. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
dkscan
Guld medlem Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er formentlig utænkeligt, at Telenor opgiver domænet. De vil ikke kunne forsvare, at uvedkommende får adgang til de personlige oplysninger, der også fremover kan blive sendt til de ellers nedlagte email-adresser.
|
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du har ret. Telenor har også beholdt andre domæner helt tilbage fra Image Scandinavia, bl,a. nospam.dk og anarki.dk. Redigeret af Brixen - 27-Januar-2014 kl. 22:23 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Dvs. at Telenor blot lukker adgangen for domænet, altså gør det inaktivt? Lidt ligesom jeg har et domæne som jeg ikke bruger, men blot betaler det årlige gebyr for at have.
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
u2pia
Super bruger Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 339 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg synes da at mail@thorvalds.dk eller thorvald@thorvalds.dk er ganske udemærkede e-mail adresser, og hvis du alligevel har domænet, så undrer det mig, at du ikke har benyttet denne mulighed før.
|
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har ikke udnyttet det før, fordi jeg havde min get2net e-mail adresse, som jeg har haft i 19 år og derfor ikke havde noget behov for at lave om på det. Jeg oprettede thorvalds.dk, fordi jeg tænkte på at jeg gerne ville prøve at lave en hjemmeside. Men jeg er aldrig kommet rigtigt igang med det og jeg ved heller ikke rigtigt hvad jeg skal bruge den til, udover at fortælle om mine interesser.
|
||
Thorvald. |
||
azrael
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg vil lige opponere imod, at gratis email tjenester såsom GMail og Outlook/Live/Hotmail sidestilles med den email tjeneste ens Internet udbyder normalt stiller til rådighed.
Ikke nok med, at GMail og Outlook er amerikanske produkter og man derfor ikke kan være sikker på, hvor de hostes (NSA siger hej), så forærer de ikke blot gratis infrastruktur bort pga. deres gode hjerte. Både Google og Microsoft forsøger på den ene eller den anden måde at tjene på de oplysninger, de ad den vej får adgang til. At få eget domæne og så enten bruge domæne udbyders email tjeneste eller knytte email adresser til ens Internet udbyders email tjeneste er nok det bedste man kan gøre. Udfordringen ligger så i at finde et godt domænenavn. Alternativt kan man selvfølgelig bare anvende udbyders email tjeneste uden eget domæne, men så kan adressen jo smutte, som vi ser her. Telenor har for øvrigt valgt *helt* at lukke for email tjenester, ikke blot get2net.dk, dvs. du må gerne betale dem for en Internet forbindelse, men de leverer altså ikke basale tjenester som email med. For mig ville det være en ret god grund til at opsige mit abonnement hos Telenor, hvis jeg ikke allerede havde gjort det for små 2 år siden pga. konstant faldende kvalitet af min linje. |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
Enig Azrael. Jeg har ikke noget abonnement hos Telenor. Jeg har aldrig betalt noget for de to get2net e-mail adresser, da de jo var gratis at oprette, dengang get2net levede.
|
||
Thorvald. |
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kigger du dig også over skulderen på gaden hele tiden? Hvis man skulle tænke på den måde som du gør ovenfor, så kan du jo heller ikke længere bruge din mobiltelefon? Alle CDRs for samtaler, SMS, data osv ligger jo ukrypteret i databaser hos diverse teleselskaber og hvem ved om PET siger hej?
Hvad havde du regnet med? At de ikke på en eller anden måde gerne ville have nogle penge ud af at have de to bedste mailtjenester? Og er det virkelig så slemt, at de bl.a. bruger dine oplysninger til at vise dig relevante reklamer? Til trådstarter: Som andre har sagt bør du få lavet en ny e-mail som kan indkøres inden Get2Net dør helt. Min anbefaling ville være at benytte dit domæne og bruge GMail som mailhost. Du kan stadig checke mails udenom deres web-klient og du får en oppetid og fleksibilitet der er svær at slå hos andre udbydere. Fremtiden er Cloud-baseret så man bliver svært begrænset hvis man bliver ved med den frygt.
|
||
mbm1
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
jeg må også vinke farvel til min mail. eneste jeg nogensinde har haft :(
Nå men jeg oprettede nyt hos gmx.com og synes faktisk det fungerer meget godt :) |
||
azrael
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er lige præcis den lalleglade attitude "man" håber på. Og nej, jeg forventer ikke at få en gratis email konto uden nogen form for modydelser. Jeg har såmænd både en GMail og en Outlook konto, men jeg kunne *aldrig* drømme om at bruge dem til seriøse/vigtige ting. Jeg tror for øvrigt ikke, at fremtiden bliver nær så cloud-baseret som du måske tror. Bare fordi nogen gerne vil have dig til at gøre noget er ikke det samme som at du skal gøre det. Hvis du har det på en anden måde, så har jeg et par forslag...
GMX.com er vist det samme som tyske GMX.de. De er lige blevet kritiseret for ikke at beskytte deres email kommunikation godt nok. http://blogs.wsj.de/wsj-tech/2013/08/13/mail-sicherheitstest/ http://www.zeit.de/digital/datenschutz/2013-09/perfect-forward-secrecy Redigeret af azrael - 28-Januar-2014 kl. 11:42 |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
guldhammer
Guld medlem Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 912 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan skulle man kunne få adgang til personlige oplysninger, når Telenor lukker deres tjenester og nedlægger deres mail-del, det er et domæne du køber, ikke serveren??
Redigeret af guldhammer - 28-Januar-2014 kl. 11:37 |
||
//Guldhammer
|
||
Besvar | Side <12345 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |