recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beholde get2net e-mail adresse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beholde get2net e-mail adresse.

Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 07:21
Ok, så er det fint nok at jeg har gjort hvad der skal gøres på min. Skal bare lige have det gjort på min kones e-mail også. Har ikke selv fået denne e-mail endnu. Men hold op, hvor tager det tid at komme igennem e-mail adresse bogen og skrive til de forskellige. Jeg har godt nok skrevet en standard tekst som jeg kan kopiere - men der er over 2000 kontakter... En del (de fleste nok) af dem er godt relateret til arbejde, så de skal ikke have beskeden - men jeg skal alligevel igennem dem og vurdere hvem som skal have beskeden - plus at jeg i nogle tilfælde skal kontrollere hvad den eller den e-mail adresse egentligt dækker over og også redigere kontakterne, så de får mere sigende navne osv. Så jeg er stadigvæk igang med "a" - jeg tager lidt ca. hver dag. Men samtidigt er det nok også godt nok - fordi nogen gange får jeg en "undelivered mail" retur og hvis det er en permanent fejl, så sletter jeg den kontakt. Så jeg burde få ryddet op - efterhånden. Et åbent spørgsmål er selvfølgelig om man måske skulle gøre det på en hurtigere og mere hård måde og slette mange flere kontakter og kun beholde dem man umiddelbart kan genkende. Men nogle af dem er jo til firmaer som jeg måske kan have brug for at kontakte igen.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
ja19hu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Oktober-2012
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ja19hu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 10:28
Jeg har nu gennemgået Telenors brev og de muligheder som Jubii kan tilbyde mig.
Ved at tage Jubii Mail Plus (29 kr. årligt) får jeg 5 GB webplads, viderestilling og adgang
både via webmail og IMAP/POP3. Desuden kan jeg overføre 2 af mine 3 mailadresser.
dslxxxxxx@vip.cypercity.dk og aliaset yyyyy@email.dk kan beholdes
hvorimod dslxxxxxx@mail.telenor.dk udgår.
Med min email klient program Windows Live Mail med mails og kontakter
og min primære mail adresse i behold
skulle jeg derfor kunne køre videre som om intet var hændt.
Så jeg har sagt JA tak til flytning
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 11:45
Du skal bare huske på at logge på Jubii mailen, mindst 1 gang indenfor hver 180 dage, ellers bliver din konto slettet. Desuden forstår jeg ikke at du får 5 GB webplads, når den gratis udgave har ubegrænset plads.

Thorvald.
Til top
ja19hu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ja19hu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 14:11
Nedennævnte sakset fra Jubiis brev :
Jubii Mail løsninger :
"
Jubii Mail GRATIS
2 GB plads i indbakke
Adgang via webmail – virker på PC, smartphone og tablet
Ønskes IMAP eller viderestilling anbefales Jubii Mail Plus

Jubii Mail PLUS 29kr/år (3 mdr. gratis)
5 GB i indbakke
Adgang via webmail og IMAP/POP3 – virker på PC, smartphone og tablet
Viderestilling af mails
"
prøv også at gå til    Mailflytning.dk
ofte stillede spørgsmål
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 14:19
Hvad er det i finder smart ved jubii mail. Det koster penge og er begrænset til 5GB ?
Til top
ja19hu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ja19hu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 15:04
Personligt betaler jeg gerne kr. 29/årligt for at beholde min nuværende og mangeårige e-mail adresse. Pladsen på web serveren er irrelevant for mig da jeg henter alle mails ned på min e-mail klient
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 15:47
Det svar jeg fik fra Jubii's support var:
"-Mht. plads i Jubii indbakke er det ubegrænset. Dog tager vi ikke ansvar for mistede data, så som bruger står man selv og back-up.

-Du får ingen mails om fyldt indbakke, da pladsen er ubegrænset.

-Jubii mail service udbydes kun gennem webmail.
Det er derfor ikke muligt, optimalt, at benytte sin Jubii mail til Outlook, mobiltelefon (bl. a. iPhone) eller tablets (bl. a. iPad).
Vi kan på nuværende tidspunkt ikke sige, hvornår denne service kan blive tilgængelig men det er noget vi arbejder på, og håber vi vil kunne tilbyde vores brugere i løbet af sommeren 2014.
Vores leverandør kan desværre ikke yde en service vi ønsker at byde vores kunder. Vi arbejder på at få det op at køre, men det er ikke til at sige hvornår.
Og da vores udbyder endnu ikke kan tilbyde en optimal løsning, kan vi derfor endnu ikke yde en optimal support på disse, da vi ikke er bekendt med opsætning m.m.
Vi håber at i fortsat vil beholde jeres Jubii-mail og vente med tålmodighed.

-Automatisk at videresende mails til en anden mail adresse, er desværre ikke en service vi yder.

Vi håber du fortsat vil benytte Jubii mail som din fortrukne mail udbyder :)"

Thorvald.
Til top
ja19hu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ja19hu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 17:10
Jeg kan godt se at det svar du fik ult. april ikke stemmer overens med hvad jeg nu har modtaget fra dem. Mon ikke Jubii for meget nyligt har videreudviklet ifm.overtagelsen fra Telenor. Måske kun et Telenortilbud. Jubiis "mailflytning.dk" nævner som jeg ser alle de nye muligheder
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 17:32
Kan være.... :-) Det kan også give mig mere tid til at komme hele vejen igennem med at skifte min og min kones e-mail til min nye e-mail.

Thorvald.
Til top
Cyberguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2014 kl. 00:21
Jeg er efter ca. 14 år ved hhv. Cybercity og Telenor også blevet ramt af, at Telenor vil "forbedre" deres service og gøre det "nemmere" at være kunde hos dem .........

Det bliver nu meget let fra næste måned, da jeg så - efter dette oven i nedlæggelsen af deres news for år tilbage (uden nogen information) , flytter til anden udbyder.

Min email var det sidste der fastholdt mig til Telenor, som desværre ser ud til også på (A)DSL at være håbløs bagud, så det må formodes at være det næste de nedlægger - det koster jo penge at vedligeholde og udbygge til ny teknologi .. 

Jeg fik informationen for nok halvanden måned siden og er snart færdig med skift til ny ISP-uafhængig email, men fik forleden meddelelsen om muligheden for skift til Jubii. Det vælger jeg muligvis som en overgangsordning, men som jeg bruger min email, kan deres gratis model ikke bruges.

Medsendt er billedet af website man kommer til via link i emailen på adressen mailflytning.dk og der fremgår fint, hvad jeg kan beholde og hvad jeg må give afkald på.  Hos Cybercity var det sådan, at man havde en hoved-email dslxxxxxx@vip.cybercity.dk og til denne kunne man oprette 5 alias, som alle "faldt tilbage" til dsl-adressen.  Deraf kommer min med endelsen @email.dk, som jeg har haft i mange år. (jeg har fjernet mine personlige dele af emailadresserne, men de var forudfyldt).

Vedr. forwarding er jeg lidt i tvivl, hvor jeg står. De skriver, at jeg vil fortsætte med det efter flytning, men ud fra deres oplysninger nederst, har jeg en mistanke om, at det kun vil gælde gratis i 3 måneder. Det står i hvert fald ikke, at vi som tidligere telenor-kunder har sær-fordele. 

Jeg skal love for det er let at være kunde ved Telenor Dead

Redigeret af Cyberguy - 09-Maj-2014 kl. 00:36
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2014 kl. 05:38
Ja, det lyder en smule kryptisk, det de siger med ændringer i Telenors selvbetjening.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 10:58
Nå - det er et stykke tid siden. Når jeg nu åbner mit e-mail program om morgenen, får jeg en fejl meddelelse - se herunder.

Betyder det, at jeg godt kan slette de gamle e-mail konti, som hører til get2net e-mailene??

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 78910>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu