|
Beholde get2net e-mail adresse. |
Besvar ![]() |
Side <1 78910> |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ok, så er det fint nok at jeg har gjort hvad der skal gøres på min. Skal bare lige have det gjort på min kones e-mail også. Har ikke selv fået denne e-mail endnu. Men hold op, hvor tager det tid at komme igennem e-mail adresse bogen og skrive til de forskellige. Jeg har godt nok skrevet en standard tekst som jeg kan kopiere - men der er over 2000 kontakter... En del (de fleste nok) af dem er godt relateret til arbejde, så de skal ikke have beskeden - men jeg skal alligevel igennem dem og vurdere hvem som skal have beskeden - plus at jeg i nogle tilfælde skal kontrollere hvad den eller den e-mail adresse egentligt dækker over og også redigere kontakterne, så de får mere sigende navne osv. Så jeg er stadigvæk igang med "a" - jeg tager lidt ca. hver dag. Men samtidigt er det nok også godt nok - fordi nogen gange får jeg en "undelivered mail" retur og hvis det er en permanent fejl, så sletter jeg den kontakt. Så jeg burde få ryddet op - efterhånden. Et åbent spørgsmål er selvfølgelig om man måske skulle gøre det på en hurtigere og mere hård måde og slette mange flere kontakter og kun beholde dem man umiddelbart kan genkende. Men nogle af dem er jo til firmaer som jeg måske kan have brug for at kontakte igen.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
ja19hu ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2012 Status: Offline Point: 5 |
Jeg har nu gennemgået Telenors brev og de muligheder som Jubii kan tilbyde mig.
Ved at tage Jubii Mail Plus (29 kr. årligt) får jeg 5 GB webplads, viderestilling og adgang både via webmail og IMAP/POP3. Desuden kan jeg overføre 2 af mine 3 mailadresser. dslxxxxxx@vip.cypercity.dk og aliaset yyyyy@email.dk kan beholdes hvorimod dslxxxxxx@mail.telenor.dk udgår. Med min email klient program Windows Live Mail med mails og kontakter og min primære mail adresse i behold skulle jeg derfor kunne køre videre som om intet var hændt. Så jeg har sagt JA tak til flytning |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Du skal bare huske på at logge på Jubii mailen, mindst 1 gang indenfor hver 180 dage, ellers bliver din konto slettet. Desuden forstår jeg ikke at du får 5 GB webplads, når den gratis udgave har ubegrænset plads.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
ja19hu ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2012 Status: Offline Point: 5 |
Nedennævnte sakset fra Jubiis brev :
Jubii Mail løsninger : " Jubii Mail GRATIS 2 GB plads i indbakke Adgang via webmail – virker på PC, smartphone og tablet Ønskes IMAP eller viderestilling anbefales Jubii Mail Plus Jubii Mail PLUS 29kr/år (3 mdr. gratis) 5 GB i indbakke Adgang via webmail og IMAP/POP3 – virker på PC, smartphone og tablet Viderestilling af mails " prøv også at gå til Mailflytning.dk ofte stillede spørgsmål |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
Hvad er det i finder smart ved jubii mail. Det koster penge og er begrænset til 5GB ?
|
|
![]() |
|
Personligt betaler jeg gerne kr. 29/årligt for at beholde min nuværende og mangeårige e-mail adresse. Pladsen på web serveren er irrelevant for mig da jeg henter alle mails ned på min e-mail klient
|
|
![]() |
|
Det svar jeg fik fra Jubii's support var:
"-Mht. plads i Jubii indbakke er det ubegrænset. Dog tager vi ikke
ansvar for mistede data, så som bruger står man selv og back-up. -Du får ingen mails om fyldt indbakke, da pladsen er ubegrænset. -Jubii mail service udbydes kun gennem webmail. -Automatisk at videresende mails til en anden mail adresse, er desværre ikke en service vi yder. Vi håber du fortsat vil benytte Jubii mail som din fortrukne mail udbyder :)" |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Jeg kan godt se at det svar du fik ult. april ikke stemmer overens med hvad jeg nu har modtaget fra dem. Mon ikke Jubii for meget nyligt har videreudviklet ifm.overtagelsen fra Telenor. Måske kun et Telenortilbud. Jubiis "mailflytning.dk" nævner som jeg ser alle de nye muligheder
|
|
![]() |
|
Kan være.... :-) Det kan også give mig mere tid til at komme hele vejen igennem med at skifte min og min kones e-mail til min nye e-mail.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Cyberguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
Jeg er efter ca. 14 år ved hhv. Cybercity og Telenor også blevet ramt af, at Telenor vil "forbedre" deres service og gøre det "nemmere" at være kunde hos dem .........
Det bliver nu meget let fra næste måned, da jeg så - efter dette oven i nedlæggelsen af deres news for år tilbage (uden nogen information) , flytter til anden udbyder. Min email var det sidste der fastholdt mig til Telenor, som desværre ser ud til også på (A)DSL at være håbløs bagud, så det må formodes at være det næste de nedlægger - det koster jo penge at vedligeholde og udbygge til ny teknologi .. Jeg fik informationen for nok halvanden måned siden og er snart færdig med skift til ny ISP-uafhængig email, men fik forleden meddelelsen om muligheden for skift til Jubii. Det vælger jeg muligvis som en overgangsordning, men som jeg bruger min email, kan deres gratis model ikke bruges. Medsendt er billedet af website man kommer til via link i emailen på adressen mailflytning.dk og der fremgår fint, hvad jeg kan beholde og hvad jeg må give afkald på. Hos Cybercity var det sådan, at man havde en hoved-email dslxxxxxx@vip.cybercity.dk og til denne kunne man oprette 5 alias, som alle "faldt tilbage" til dsl-adressen. Deraf kommer min med endelsen @email.dk, som jeg har haft i mange år. (jeg har fjernet mine personlige dele af emailadresserne, men de var forudfyldt). Vedr. forwarding er jeg lidt i tvivl, hvor jeg står. De skriver, at jeg vil fortsætte med det efter flytning, men ud fra deres oplysninger nederst, har jeg en mistanke om, at det kun vil gælde gratis i 3 måneder. Det står i hvert fald ikke, at vi som tidligere telenor-kunder har sær-fordele. Jeg skal love for det er let at være kunde ved Telenor ![]() ![]() Redigeret af Cyberguy - 09-Maj-2014 kl. 00:36 |
|
![]() |
|
Ja, det lyder en smule kryptisk, det de siger med ændringer i Telenors selvbetjening.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Nå - det er et stykke tid siden. Når jeg nu åbner mit e-mail program om morgenen, får jeg en fejl meddelelse - se herunder.
![]() ![]() Betyder det, at jeg godt kan slette de gamle e-mail konti, som hører til get2net e-mailene??
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 78910> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |