|
Beholde Pioneer KRP-500M eller ? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som pioneer ejer vil jeg også sige, vent til OLED eller VT50 (lad os se når det kommer..) eller en kalibrering. Jeg har endnu ikke set et billed så levende og ægte som mit 428. Dog er sort niveau grunden til jeg kunne overveje nyt. Smart tv kan du få ved at købe en ny bluray.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Det bliver nok svært at finde et panel som isoleret set, rent billedmæssigt levere et mere korrekt billede end KRP-500M. Det man måske kan sige er jo, at selve billedsystemet kan være "Skredet" en anelse. Derfor vil en ISF kalibrering kunne give et endnu bedre billede
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2046 |
Hvis (og det er et HVIS med streg under, og jeg har endnu ikke set eller hørt om det) et kalibreret KRP-500M reelt er overgået, så er det i et forhold så marginalt at jeg reelt kun ser ÉN eneste grund til at skifte: ...Og det er hvis du vil have en større skærm.
- Der ville den oplagte skærm så være Panasonics 65 tommer top-model (hvis du fortsat satster på billedkvaliteten)- Ellers kunne det være Sharps 80 tommer LED til relativt tilgængelige 40.000 kr (Hvis det altså er en mere interessant størrelse du er ude efter og parat til at indgå kompromis på teknologi/billedkvalitet) - Har du penge som en oliesheik laver Panasonic og B&O naturligvis også 103 et tommer Plasma skærme baseret på det samme panasonic panel. Billedkvaliteten måler sig dog ikke med KRP-500 eller 65 tommer Plasma skærmene fra Panasonic, da panelet ikke er af samme generation eller kvalitet som disse modellers. ...Men det er i hvert fald stort hvis det er en betydelig faktor, som det er for mig. - Havde jeg selv et KRP-500 ville jeg UDELUKKENDE skifte pga størrelsen. Ellers ville jeg vente og se hvad det bliver til med OLED hvad angår størrelse, pris og kvalitet og så opgradere når det engang for alvor kunne betale sig. Er det et eller andet esoterisk i forbindelse med signalbehandlingen der generer dig, så prøv at start med se hvilke indstillinger i forbindelse med deinterlaciengen du har (der er jo enorm forskel på hvordan en film og en sportsudsendelse skal behandles), Jeg er ikke 100% sikker på min hukommelse på området, men jeg tror Pioneer menuen kalder det for "motion depiction" eller noget i den retning. Og svjh er der en setting optimeret for film og en setting oprimeret for almindeligt interlaced materiale ...eller prøv evt. med f.eks. en billig DVDO-Edge og se om den gør noget for dig i den forbindelse. Redigeret af TBC1 - 21-Maj-2012 kl. 12:51 |
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
TV'et har sandsynligvis ikke ændret sig ret meget i farvegengivelsen fra da det var nyt. Det bliver svært at finde et plasma-TV, der ikke har andre skavanker afh. af mærke og model (burn-in, sortniveau, dynamic false contouring, retention), som du har stor risiko for at lægge mærke til, når du kommer fra et TV, der ikke lider af disse ting. Det kunne lyde som om, du har set dig varm på 100Hz-teknologien på din kammerats TV (der kan Pana så tilbyde IFC) - eller osse er de-interlaceren på dit TV måske indstillet forkert i forhold til kilden?
|
|
/lars
|
|
![]() |
|
VC10 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Marts-2007 Status: Offline Point: 195 |
Jeg fik mit KRP-500M kalibreret af Otto for godt 2,5 år siden, og det står stadig formidabelt flot - heller ingen hakkeri ved sportsudsendelser. Kan kun anbefale, at få dit KRP-500M ISF-kalibreret og du får et suverænt billede, der er markant bedre end "Pure"-indstillingen, der ellers er tættest på en kalibrering.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ifm problemer med 24p afspilning, fik jeg også det råd at køre i Pure-indstillingen for en kort stund. Men det var radikalt ringere end isf indstillingen. Så bud efter Otto i en fart, så vi fik den fejl rettet.
|
|
![]() |
|
indomitus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Status: Offline Point: 400 |
super, det er immervæk billigere at få lavet en ISF kalibrering end at købe nyt.
Er det igennem TapeC. man skal hive fat i otto ? |
|
![]() |
|
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1194 |
Tvivler også på du får noget bedre idag - jeg har ikke været synderligt imponeret over hvad jeg har set indtil videre her i 2012.
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Kan kun tilslutte mig koret
Jeg kan stadig få en tåre i øjet over hvor godt mit Pioneer står, og jeg oplever ALDRIG hakkeri uanset hvad materialet eller kilden er. Jeg kan også stadig få en tåre i øjet over hvor dårligt selv dyre LCD/LED står når jeg er på besøg hos venner eller diverse butiks udstillinger og ser selv HD materiale demonstreret. Medmindre du specifikt er ude efter nye features, smarttv eller lign, eller blot noget væsentligt større, så behold du endelig dit Pioneer og glæd dig over der stadig ikke findes noget konsumer tv der kan levere bedre billedkvalitet. ![]() Redigeret af spawn - 21-Maj-2012 kl. 16:00 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Ellers er der også Kim Fredtoft som kalibrere men ved ikke hvor aktiv han er mere. Kan feks træffes igennem Hi-Fi Klubben i Lyngby...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |