recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Behringer Feedback Destroyer DSP1124P
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBehringer Feedback Destroyer DSP1124P

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Emne: Behringer Feedback Destroyer DSP1124P
    Sendt: 16-December-2008 kl. 22:29
Hejsa er der nogen der kender denne udgave af BFD : Behringer Feedback Destroyer DSP1124P

Man kan læse sig tyndhudet i reviews, men ville lige høre andres synspungt på denne model , er den pengene værd  850,- eller skal men kigge sig om efter en anden model, den er til 5.1

Kef ace 9000
Kef psw 4000
M&K k4 s
M&K S-85
onkyo 905...

Kom evt med din mening.

Redigeret af henrik-t - 16-December-2008 kl. 22:31
+100HD Film
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2008 kl. 22:41

Det er jo en unit, der normal bruges til Live-produktion, så hvad du lige tænker den skal bruges til i denne sammenhæng ved jeg ikke.

Generelt er Behringers produkter jo absolut discount - og min erfaring med Behringer-ting er, at de fungerer ganske godt, men det kan som regel høres, at der er brugt lavpriskomponenter. Af samme grund har jeg efterhånden fået solgt at det Behringer-skrammel, jeg har fået skrabt sammen i mit lydstudie.

Men igen - hvad vil du bruge den til?

Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2008 kl. 23:39
ja kender ikke den model, men skulle styre  subben hz kuve som mit rum tilægger subbenslyd. så der ikke var så mange toppe og dale...

men så spørger jeg hvad unit skal man så kigge på, måske en som kan korigere alle Højtalerne, men det kan bfd osse ikke eller tager jeg fejl
+100HD Film
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 00:30

til 850 mener jeg ikke at der er meget at "tabe". i det mindste bliver du nogle erfaringer rigere som andre kun kan snakke om.

prøv det for guds skyld, første hånds erfaringer er alfa og omega.

Redigeret af kim olsen - 17-December-2008 kl. 03:35
Crown - there is no substitute.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 01:01
Nej tænkte det samme, da en bfd/spl meter bliver tit omtalt på avforum i england, ikke rigtig noger herover der leger med lyd Hz kontrol  og dæmpning af rum osv.

Eller køre hz kurve over deres pc, for at se hvordan ens højtalere enligt påvirkes af rummet, selv om vi syntes det lyder skønt, ved man ikke hvad bedre er før man høre det.... sys næsten aldrig jeg ser disse enmer på forumet...

der er ingen der går op i det, ser ud som om det bare glæder om at ha flest Hd film ( ment som en joke.)

Redigeret af henrik-t - 17-December-2008 kl. 01:07
+100HD Film
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 03:36
ah, nu ved jeg godt at recordere ikke ser sig selv som et hardcore hifi forum, men de mere nørdede steder gør faktisk en hel del i den slags. både rum korrektion og dæmpning.
Crown - there is no substitute.
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 07:52

Tja - om Behringer Feedback Destroyer kan bruges til det formål ved jeg ikke. Ikke så mange toppe og dale, skriver du. Er det i EQ'en du mener, eller er det volumemæssigt - for så var det nok mere en kompressor, du skulle bruge.

Pkt. 1 så er det en stereomaskine, så vidt jeg husker. Dvs sige, at den kun har 2 kanaler.

Rent teknisk fungerer den sådan, at den i et PA-setup identificerer de frekvenser, der er i fare for at give feedback fra mikrofoner m.m. Disse frekvenser dæmpes automatisk med en meget smal kurve (ganske få Hz), så man ikke hører det som om hele mellemtone-lejet eksempelvis forsvinder.

Som der står, så er 850,- ikke nogen herregård, så det er jo en mulighed at prøve den af - der er ikke det vilde at tabe ved det. Ellers kan du jo altid sælge den igen på Soundcheck.dk. Hvis den teknisk virker efter formålet, så er der mange andre produkter, der virker og lyder væsentligt bedre (EQ Station fra TC Electronics, f. eks), men det er selvfølgelig også en anden pris.

Men igen - Generelt gør Behringer ikke underværker ved lyden. Min erfaring er, at lydbilledet bliver lidt mere fladt og dåseagtigt. Varme og dynamik forsvinder, når det køres gennem mange af Behringers produkter

Redigeret af Poplic - 17-December-2008 kl. 07:54
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 09:56

Køb den hos Aage, i butikken har du 8 dages retturret hvis du ikke kan bruge den, eller evt. på nettet, men der er der jo noget der hedder fragt.

Prøv det!

Nåja, iøvrigt er jeg da enig med Poplics betragtninger omkring Behringer, dybest set er det noget billigt skrammel.

Redigeret af cnn3 - 17-December-2008 kl. 09:57
mvh Christian
Til top
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 12:54
Jeg har en som jeg har brugt i 3-4 år nu. Den er billig, den gør hvad den skal, men kan være lidt svær at tage i brug. Til brug sammen med subwoofer er dens lydkvalitet god nok, den blev på et tidspunkt a/b testet op i mod Velodyne SMS-1, og ingen af de der var tilstede kunne høre nogen forskel i lyden.

Vil du læse mere omkring den så vil jeg anbefale www.hometheatershack.com
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 14:08
ja har været inde og DL REW til at korigere med.... og bestilt et spl meter fra uk...

Nu må vi se hvor slemt det står til hjemme hos mig, måske er der ikke så meget at hente, men tror jeg nu på der er...og så har jeg en undskyldining for at lege med mit setup
+100HD Film
Til top
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 14:25
Hehe. Når det gælder at levere antal timer med underholdning pr. krone, så er Behringeren i en klasse for sig. Du kan tweake, måle og justere alt hvad hjertet lyster, og der vil altid være et eller andet nyt at prøve 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 16:28

lol undsyldninger skal jo med, i beregningerne over for kærsten,  ens forbrug af nettet og film..nyt udstyr ...osv
+100HD Film
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu