|
Belkin Bluetooth music receiver with HTC Desire S |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MJacob ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-November-2012 Sted: DK Status: Offline Point: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-November-2012 kl. 14:23 |
Jeg har en HTC Desire S hvorpå jeg benytter music streaming tjenesten WiMP.
Jeg har købt en Belkin Bluetooth music receiver som jeg har forbundet til mit HIFI.
Men: Der opstår store 'huller' i lyden. -Håber nogen kan hjælpe med råd.
Min løsning:
WiFi => Telefon => Belkin receiver => HiFi
Jeg har fået løsningen til at fungere med bluetooth fra telefonen til Belkin receiveren.
Problemet:
Hver ca 20-40 sekunder stopper lyden i 10-30 sekunder.
Når den starter igen starter den samme sted som den stoppede.
På telefonen ser det ud som om streamingen fra WiMP er stoppet under pausen.
Isolering af problemet:
-Jeg har sat Belkin kablet direkte i telefonen, så den afspiller på HIFI anlægget uden bluetooth. Det fungerer fint uden huller.
-Jeg har forsøgt med en anden telefon (en nyere Samsung, men husker ikke modellen) med streaming af lyd fra dr.dk. Der opstod præcis samme problem, med pauser i lyden, hvor det ser ud til at streamingen fra dr.dk er stoppet under pausen. Også denne telefon fungerede fint ved direkte kobling, altså uden bluetooth, til HIFI anlægget.
Min konklusion:
Jeg konkluderer ud fra ovenstående, at der ikke er noget problem følgende steder:
Mellem WIFI og telefon.
Med WIMP.
Med WIFI.
Med HIFI anlægget.
Mellem Belkin receiveren og HIFI anlægget.
Det isolerer problemet til:
-Belkin receiveren
-Telefonen
-Bluetooth forbindelsen mellem Belkin receiveren og telefonen
Hypoteser:
Det virker som om afspilningen via Bluetooth får WIFI forbindelsen til at fryse i perioder. Det er i så fald en fejl på telefonen?
Kan nogen hjælpe?
|
|
![]() |
|
Steffen32 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg købte selv en Belkin Bluetooth enhed for 6 mdr. siden. Fik den aldrig til at fungere stabilt og ordentligt, så nu ligger den i skuffen. I dag kører jeg med Airplay i stedet. Det fungere fint.
Jeg havde problemer med at Belkin smed forbindelsen til min telefon så den skulle parres igen. Den kunne ikke afspille lyd, hvis telefonen var mere end et par meter væk. Der opstod huller i lyden, hvis der gik en person forbi og derved afbrød bluetooth signalet. Alt i alt en frustrerende oplevelse. Så pengene var spildte.
|
|
![]() |
|
klog_joe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2011 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 6 |
Steffen hvor er du fra og hvad skal du have for den :)? Står og mangler en.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19648 |
Prøv at kig ovre i venstre side, lige under hans profilbillede.
Det lader til a han bor sådan cirka 16 km fra mig og noget længere fra dig ;-) Klaus Redigeret af KlausDM - 25-April-2013 kl. 23:42 |
|
![]() |
|
klog_joe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2011 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 6 |
Ja der kan man bare se :P Så mangler jeg bare at høre en pris ;)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |