recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Below Zero Theater
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Below Zero Theater

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
BelowZero Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2021
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BelowZero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2021 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Check denne...med lidtsnilde, så kan du måske justere så han holder popcorn...
Frank

Hej Frank

Han ligner da godt nok ham jeg leder efter meget. Faktisk så meget at jeg er i tvivl om det er den samme. Men det ser ikke ud til at mande vil sende. Jeg tager fat i ham og hører.

Tak !
Til top
BelowZero Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2021
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BelowZero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2021 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Mr. Duck Mr. Duck skrev:

Fedt - en solid løsning ser det ud til. 
Hvordan har du lavet dit lærred med ramme så det kan tåle at flytte sig fra side til side?
Og et andet problem tænker jeg kan vibrationer  når der rigtig er knald på, pga. det kan flyttes fra side til side. Har du lavet en slag lås eller?

Hej igen

Den Crestron ramme er en solid metal konstruktion. I bunden er der 2 metal bøjler, beregnet til at skrue i gulvet.

Der har jeg lavet en simel løsning med to vinkler der er nittet sammen.


Dette billede er hvor gulvtæppet er løftet så du kan se de to vinkler. Jeg har så skåret en trekant der er lige på den ene side ind i den ene side. Jeg har beklædt den med lidt rester af det selvklæbende velux.

Så jeg så trække rammen på plads igen, rammer beslaget trekanten, og sidder fast på den måde. Se her.


Simpelt, og billigt Smile

Men når det så er sagt, så tror jeg aldrig det vil være et problem. Mit lærred er vævet, og ikke fyldt med huller. Jeg mener at højtalerne kan placeres helt op af det hvis man ville. Det er normalt et problem med de lærreder som er i "plastik", fyldt med huller. De er ikke helt så transparente for luft som et vævet lærred.
Og jeg mener at med en throw distance på 8 meter, så tror jeg ikke at evt vibrationer på et par millimeter kan gøre noget som helst ved kontrasten.

Mvh Claus

Til top
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Status: Offline
Point: 261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2021 kl. 21:38
Wow det er godt nok gennemført lavet. Fantastisk at se hvordan du har gået op i alle detaljer!

Detaljen med trappen hvor lyset tænder kunne jeg virkelig godt finde på at bruge ned til min kælder hvor hjemmebioen også er placeret. Lyset i fordeler gang forstyrer når der bliver åbnet ind på biografen, men uden lys derude så falder man helt sikker ned af trappen.

Har du nogle informationer på den controller box du har fra tyskland?
Til top
BelowZero Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2021
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BelowZero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af sehested sehested skrev:

Wow det er godt nok gennemført lavet. Fantastisk at se hvordan du har gået op i alle detaljer!

Detaljen med trappen hvor lyset tænder kunne jeg virkelig godt finde på at bruge ned til min kælder hvor hjemmebioen også er placeret. Lyset i fordeler gang forstyrer når der bliver åbnet ind på biografen, men uden lys derude så falder man helt sikker ned af trappen.

Har du nogle informationer på den controller box du har fra tyskland?

Tak Smile

Det tog lidt tid at finde dem igen. Det er ikke længere samme controller, men det virker sikkert på samme på.

https://sequa-licht.de/konzept/

Jeg fandt også denne da jeg ledte:

https://treppenbeleuchtung.info/16-stairs-stair-lighting-kit-controller-sensors-p-556.html

Sig til hvis jeg skal tage billeder af hvordan hver alu profil er fræset i trappetrinene.

Mvh Claus
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 10:34
Det er godt nok noget af en oplevelse at gennemgå alt det du har fremlagt til os her! Fedt resultat!

Jeg ville rigtig gerne se lidt mere på teknikken bag, høre lidt om hvordan det virker, hvordan din kabelføring er, osv osv! mvh =)
MvH Daniel
Til top
BelowZero Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2021
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BelowZero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:

Det er godt nok noget af en oplevelse at gennemgå alt det du har fremlagt til os her! Fedt resultat!

Jeg ville rigtig gerne se lidt mere på teknikken bag, høre lidt om hvordan det virker, hvordan din kabelføring er, osv osv! mvh =)

Hej Daniel

Tak Smile
Så vil jeg se om jeg ikke kan lave en post med link til "byggebilleder". Og så kan du altid spørge løs.

Mvh Claus
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 12:14
Selv tak, jeg elsker når nogen går så meget op i deres helhed! 

Ja, prøv det, ellers, kan du eventuelt lave et dropbox link, og så bare hælde billeder deri, eventuelt i lidt mapper hvis du føler det er nemmere for at holde lidt orden. 
-Så behøver du nødvendigvis ikke en hel post for dette =)


MvH Daniel
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 12:32
jamen, det er jo fuldstændig fantastisk. Der er jo tænkt over alle detaljer Clap Clap

det eneste jeg lige falder over er at det ikke ser ud som om repos til bagerste stoler er ret højt, eller det er måske billederne der snyder.
Man kigger ikke ind i nakken på dem foran?

Til top
BelowZero Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2021
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BelowZero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

jamen, det er jo fuldstændig fantastisk. Der er jo tænkt over alle detaljer Clap Clap

det eneste jeg lige falder over er at det ikke ser ud som om repos til bagerste stoler er ret højt, eller det er måske billederne der snyder.
Man kigger ikke ind i nakken på dem foran?


Tak Mulle

Her er et tværsnit af biffen:


Skift i niveau på gulvet er 190 mm. 

Scenen er 30 cm over det nederste niveau.

Men fordi jeg har motor masker, kan jeg lave forskellige "installations" på JVC projektoren. Det vil sige at jeg bare kan trykke på en knap hvis der er folk på første række, og så er masker og billedet højere oppe end normalt.
Ved 2.40:1 plejer det ikke være et problem.

Jeg gør det samme når jeg skal se 3D. Så sidder jeg på første række, men kører billedet og masker så langt ned som muligt. Jeg er fuldstændig vild med det. Det ærger mig grænseløst at 3D ikke blev til noget. En film som The Martian er en helt vild oplevelse. Jeg har svært ved holde mundvandet inde undervejs. Så godt synes jeg det er.

Men ved andre film sidder jeg på anden række.

Det er nok kun 5% af gangene at første række er brugt. Hvis vi er 4, sidder alle på anden række. Men det er jo en smagssag.

Mvh Claus

Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2021 kl. 12:59
Flot og gennemført hjemmebio! Ville ønske jeg selv havde en kælder :-).

Hvor har du købt din JVC projektor?
Til top
BelowZero Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2021
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BelowZero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Flot og gennemført hjemmebio! Ville ønske jeg selv havde en kælder :-).

Hvor har du købt din JVC projektor?

Takker Smile

Projektoren er købt hos AV Connection i Sønderborg.

Mvh Claus
Til top
Tom-H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2017
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom-H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 03:25
Hvor er højtalerne placeret, sidder de i loftet eller ? Måske jeg missede på dine billeder, synes jeg klikkede på alle dine links, ved ikke om du kan opdatere indlægget og så sætte img  codes rundt om dine links så billederne vises i opslaget uden at man skal klikke hvert link, bare et tip Wink  Men det måske fordi du mener det vil fylde for meget eller? Men ellers fed bio du har lavet der, det ser bare godt ud Thumbs Up


Redigeret af Tom-H - 24-Marts-2021 kl. 03:28
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu