recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BenQ 8720 - Defekt med et brag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BenQ 8720 - Defekt med et brag

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lazboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BenQ 8720 - Defekt med et brag
    Sendt: 24-Maj-2010 kl. 18:32

Da vi sad og så film i går gav min projektor et ordentlig brag og billedet blev helt forvrænget samtlig med at projektoren larmede og vibrerede kraftigt. Jeg har tjekket at lampen er ok.
Er der nogen som har et bud på hvad der er galt med den?

Den blev repareret i Januar, på kvitteringen står der at blæsere, farvehjul og en temperatur sensor er blevet skiftet.
Til top
Houmoller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Maj-2007
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Houmoller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 18:52

hvis den begynder at vibrere, er det vel blæseren der er gået i stykker. Altså en finne der er knækket af. Andet findes vel ikke i en projektor der kan give vibrationer.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 18:53
det lyder som om det er en af de udskiftede dele, så hvis det er tilfældet, så skal den jo "bare" afsted igen.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
lazboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

det lyder som om det er en af de udskiftede dele, så hvis det er tilfældet, så skal den jo "bare" afsted igen.

Det håber jeg også, da projektoren er ældre end de 3 år BenQ giver garanti. Men går ud fra købeloven siger at der skal være et års garanti på den reparation som er lavet.

Spørgsmål er bare så bare hvordan man sikre sig at værkstedet ikke bare opdigter en fejl som ikke har noget med den tidligere reparation at gøre.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af Houmoller Houmoller skrev:

hvis den begynder at vibrere, er det vel blæseren der er gået i stykker. Altså en finne der er knækket af. Andet findes vel ikke i en projektor der kan give vibrationer.

Jo, farvehjulet, og hvis billedet bliver forvrænget er det højst sandsynligt dét der er gået.

Der er to års reklamationsret på en betalt reparation. Hvor villige værksteder er til at forstå dét, kan imidlertid være ret svingende.
Til top
lazboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 10:39

Jeg tror (som altid) at Otto har ret, da blæseren skal være meget kraftig for at kunne få projektoren til at vibrere så meget som den gjorde.

Reparationen er ikke betalt men er en garanti reparation som blev lavet lige inden de 3 års garanti udløb. Men jeg går ud fra at samme regler gælder.

Men jeg må lige kontakte det svenske firma som tager sig af benq's reparationer og høre hvad de siger.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 04:41
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

[QUOTE=Houmoller]

Jo, farvehjulet, og hvis billedet bliver forvrænget er det højst sandsynligt dét der er gået.

hej.
Min kammerat har en Optoma projektor ( Kan ikke huske model nr. ), der kører fint de første 5 min., men så begynder den at larme og billedet forvrænger, hvorefter den slukker. Jeg har mistanke om, at det er farvehjulet, det er galt med.
Nogle forslag til hvor, og et løseligt bud på, hvad en sådan reparation koster?

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

[QUOTE=Houmoller]

hej.
Min kammerat har en Optoma projektor ( Kan ikke huske model nr. ), der kører fint de første 5 min., men så begynder den at larme og billedet forvrænger, hvorefter den slukker. Jeg har mistanke om, at det er farvehjulet, det er galt med.
Nogle forslag til hvor, og et løseligt bud på, hvad en sådan reparation koster?

Rent teoretisk kunne det være et temperatur-problem, da en for høj temperatur kan få blæseren til at køre hurtigere, for så at give op og slå fra.   Bare en teoriWink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu