Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
geuken
Super bruger
Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 379
|
Sendt: 17-Marts-2008 kl. 11:57 |
CSN Teknik skrev:
Det er ikke så nemt selv at gøre, da kabinettet skal af, og der skal bruges et specielt stik. Det er en ting der skal gøres på et værksted.
|
Tak for alle de gode oplysninger. Kan du anbefale et værksted der gør det i kbh?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 1091
|
Sendt: 17-Marts-2008 kl. 22:53 |
Ja der er BenQ´s aut. værksted, men det skal gå igennem den forhandler der solgte den til dig. Den nyeste og endelige firmware version er ikke frigivet endnu. Jeg har allerede en del bestillinger på projektore når den er klar til levering.
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
|
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 27-Marts-2008 kl. 19:38 |
er der ikke nogen som har været til ottos demo aften af denne projektor som kan komme med noget input.Jeg har selv set denne projektor
|
lpnielsen
Bruger
Oprettet: 30-December-2005
Point: 233
|
Sendt: 27-Marts-2008 kl. 19:44 |
Ja jeg var der og kan kun sige, at jeg blev meget overrasket over hvor meget man kan lave i prisniveauet 15-20k. Havde ikke drømt om, at så stort billede (tror det blev fremvist på et 2.4 m bredt lærred) kunne stadig være så meget flottere end noget fladskærmsbillede jeg har set. Hvor god den er i forhold til andre tør jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har set andre i ordentlig funktion. Men jeg vil godt tro på Otto's ord om, at det er den bedste i prisklassen - og man nok nærmere skal op i 40k's klassen (JVC) før det giver mening at tage næste prisspring. En enkelt havde problem med regnbueeffekt - jeg opdagede først da jeg fremprovokerede det. Jeg er så absolut klar til at købe dette - jeg har dog p.t. kun et problem - og det er, at min stue er temmelig lys, hvorfor jeg skal gøre op med mig selv om jeg kan leve med kun at se film, når det bliver aften.
|
Mvh
LPN
|
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 27-Marts-2008 kl. 23:15 |
lpnielsen skrev:
Ja jeg var der og kan kun sige, at jeg blev meget overrasket over hvor meget man kan lave i prisniveauet 15-20k. Havde ikke drømt om, at så stort billede (tror det blev fremvist på et 2.4 m bredt lærred) kunne stadig være så meget flottere end noget fladskærmsbillede jeg har set. Hvor god den er i forhold til andre tør jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har set andre i ordentlig funktion. Men jeg vil godt tro på Otto's ord om, at det er den bedste i prisklassen - og man nok nærmere skal op i 40k's klassen (JVC) før det giver mening at tage næste prisspring. En enkelt havde problem med regnbueeffekt - jeg opdagede først da jeg fremprovokerede det. Jeg er så absolut klar til at købe dette - jeg har dog p.t. kun et problem - og det er, at min stue er temmelig lys, hvorfor jeg skal gøre op med mig selv om jeg kan leve med kun at se film, når det bliver aften. |
Helt enig. ( - Var der også)
Meget overbevisende præsentation. Havde heller ikke drømt om at denne kvalitet var sevet ned i prisklasssen omkring 20K.Rent fysisk er projektoren noget af en motherfucker, - og altså ikke særlig flytbar.Til gengæld nærmest lydløs.
Har du plads, og kan du mørklægge, - så er det bare afsted ! !
|
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 28-Marts-2008 kl. 00:01 |
Ja, eneste minus er dens størrelse... For hold da k*** hvor er den stor! Den kan ikke bare gemmes diskret af vejen i en mindre stue. Hvilket også er det eneste der skulle holde mig fra at købe den! Men venter i spænding på en demo af denne mod andre i samme prisklasse, så jeg kan se hvilken jeg skal have!! ![](smileys/smiley4.gif) MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
manke
Bruger
Oprettet: 08-September-2006
Point: 98
|
Sendt: 28-Marts-2008 kl. 07:55 |
Kan kun være enig i det skrevne. Noget af det som imponerede mig (det blev jeg flere gange) var fremvisningen af alm. DVD. Konklusion : må gå mig en tur rundt i huset, det ku jo være der var et rum ledigt, som jeg havde overset ![](smileys/smiley2.gif) .
|
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 28-Marts-2008 kl. 14:38 |
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Jakes
Ny bruger
Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 5
|
Sendt: 28-Marts-2008 kl. 16:47 |
Asklepios skrev:
[QUOTE=manke]Kan kun være enig i det skrevne. Noget af det som imponerede mig (det blev jeg flere gange) var fremvisningen af alm. DVD. | Jeg har det på samme måde. Otto startede med at vise en koncertoptagelse med Robbie Williams, og jeg troede virkelig han tog pis på os, da han insisterede på det var en alm. dvd. Jeg havde lige siddet og tænkt, at det var et imponerende godt HD billede - billedets størrelse og den megen lys i lokalet taget i betragtning.
Efterfølgende satte han en HD optagelse med Tony Bennet på, og da var jeg klar til at prostituere mig selv for at kunne købe sådan en fætter![](smileys/smiley36.gif)
Senere så vi lidt X-Men på dvd, og for mig at se var billedekvaliteten på samme niveau som Robbie koncerten - fremragende. Jeg havde ellers gået og tænkt, at man først rigtigt får glæde af sådan en projektor, når man også er villig til at investere i en dyr afspiller og smide 250,- efter hver Blu Ray film. Men det var en fejltolkning, kan jeg nu konstatere. Jeg fik i hvert fald voldsom lyst til at se alle mine DVD film igen - med nye øjne
Mit problem er af praktisk art, for som Lennon og Asklepios skriver fylder den en hel del - og den kræver også mere afstand til lærredet end de fleste. Til gengæld har den Vertical Lens Shift, hvilket jeg synes er et kæmpe plus, og det plejer man vist at skulle give en hel del mere for at få i en DLP-projektor.
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 28-Marts-2008 kl. 20:08 |
manke skrev:
Kan kun være enig i det skrevne. Noget af det som imponerede mig (det blev jeg flere gange) var fremvisningen af alm. DVD. |
Jeg hører da gerne om andres mening om det samme - jeg er mere eller mindre gået over til at beskæftige mig så meget som muligt med HD, og når jeg ser DVD i dag, så generer billedkvaliteten mig. Derfor bliver jeg også usikker på effekten af at demonstrere DVD, for jeg vil jo gerne demonstrere det maksimale af hvad udstyret kan, og efterhånden som folk bliver mere vant til at se HD, synes jeg måske ikke DVD er helt så imponerende som jeg har gjort... Men hvis folk godt kan forholde sig til at dét jeg viser er rigtigt godt af DVD at være, selvom de lige har set HD, så er det måske noget jeg skal gøre lidt oftere...
|
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 28-Marts-2008 kl. 20:28 |
Hej Otto, Jeg syntes det ville være en god ide med både at vise HD og DVD. Nu kunne jeg desværre ikke selv deltage i omtalte arrangement. MEN, mange af os har vel stadig en stor DVD samling, og vil vel stadig købe DVD. Derfor syntes jeg da også det er relevant hvilken kvalitet DVD kan vises ved... ![](smileys/smiley1.gif) Det siger vel også generelt noget om projektorens kvalitet, at den kan vise DVD rigtig fornuftigt. Mon ikke mange godt kan skelne mellem HD og DVD og sagtens kan sætte sig ud over at der er stor forskel i billedekvaliteten. Men kan vurderer DVD billedet isoleret... Med venlig hilsen
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 28-Marts-2008 kl. 20:41 |
Asklepios skrev:
Det siger vel også generelt noget om projektorens kvalitet, at den kan vise DVD rigtig fornuftigt. |
De fleste fodrer efterhånden alligevel projektorerne med opskaleret DVD, og så er det jo hamrende ligegyldigt om man sammenligner med HD eller DVD materiale, forskellen mellem to projektorer vil være præcist den samme.
Efter min mening er det en myte at en projektor kan være god til DVD og dårlig til HD, eller omvendt. I 99% af tilfældene vil egenskaberne være de samme, men de fleste ved ikke hvor godt HD skal se ud, så de observerer bare at DVD er mindre godt, mens HD ser godt ud i deres øjne - og i virkeligheden var begge dele ringe, de satte bare ikke kravene til HD højt nok.
Asklepios skrev:
Mon ikke mange godt kan skelne mellem HD og DVD og sagtens kan sætte sig ud over at der er stor forskel i billedekvaliteten. Men kan vurderer DVD billedet isoleret...
|
I lukkede demo'er er der nok ikke meget tvivl om at der bør være noget DVD med inde over også. Ved "almindelige" åbne demo'er på udstillinger osv er det altid problematisk at bruge tid på at vise hvordan udstyret håndterer dårligt materiale - man risikerer at der kommer en interesseret kunde ind ad døren, ser et uimponerende billede, og går igen - men dét han så kunne sagtens være vældigt godt, men bare med dårligt kildemateriale.
At folk så er blevet så vant til fra halvsløj til hel-sløj billedkvalitet i de fleste demonstrationer, at et godt DVD-billede i praksis imponerer stort set alle, det er jo så en anden ting... Jeg krummer tæer hver eneste gang jeg taler med folk der bruger mange tusinde kroner på at fremvise sit udstyr på en udstilling, og så springer over hvor gærdet er lavest på 5-10 væsentlige områder, for "det er der jo alligevel ingen der kan se forskel på". Jeg vil gerne bruge mine demonstrationer til dels at fremvise udstyret, dels at give folk en chance for at se hvordan god billedkvalitet skal se ud, så folks referencer kan blive hævet lidt.
|