recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BenQ w1060, epson EH-TW5900 eller epson EH-W3200.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BenQ w1060, epson EH-TW5900 eller epson EH-W3200.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Juli-2012
Sted: Kolding DK
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BenQ w1060, epson EH-TW5900 eller epson EH-W3200.
    Sendt: 04-August-2012 kl. 23:06
Hej.
Jeg skal have projektor i dette værelse.

Jeg står mellem disse 3 projektorere.

BenQ w1060
Epson EH-tw5900
Epson EH-tw3200

Jeg har læst lidt om de 3, og der er noget med lens shift. er der noget der kan forklare nærmere om det. væggen den skal hænge på er tilgængelig i alle højder, hvis det har betydning. Generel info og holdninger modtages også gerne.
på forhånd tak.

Redigeret af Peller - 05-August-2012 kl. 23:01
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af Peller Peller skrev:

der er noget med lens shift. er der noget der kan forklare nærmere om det.

Med lens shift kan du flytte linsen i projektoren; ofte både i vandret og lodret retning. På den måde har du mere spillerum når du skal installere den, da du ikke behøver at have projektoren placeret i præcis den højde som en projektor uden lens shift foreskriver. Man behøver heller ikke have projektoren placeret præcis ud for midten af lærredet i horisontal retning.

Hverken W1060 eller TW5900 har lens shift.

Du skriver at du skal have den hængende på væggen. Jeg formoder at du vil have projektoren placeret ret højt på væggen, og uden at vide mig sikker mener jeg den i så fald skal hænge med bunden i vejret. Hvis du har den stående på en hylde, vil billedet blive sendt op i loftet.  
Til top
Peller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 13:04
Jeg har fundet disse reviews

Der står at benQ 1060 har 40 % vertikal lens shift og 0 % horizontalt, og at epson eh-tw5900 30% i begge retninger. hvad bertyder det ?

Til top
Peller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 14:55

Projektoren kan hænge både i loftet og væggen. der er plads begge steder og ingen forhindringer i højden

. Betyder lens shift så meget, når dette er muligt ?

Redigeret af Peller - 05-August-2012 kl. 16:30
Til top
Peller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 19:07
Eller er epson eh-tw3200 et bedre bud
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 07:49
Der findes en tråd her som minder rigtig meget om din:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113289&title=hjlp-til-projektorplacering-samt-lrred

Du skal først finde ud af: vil du have 3D eller kan du leve uden. Det gør dit valg lettere :)
Til top
Peller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 10:16

Jeg behøver ikke 3d.

Så er 3200 måske den bedste løsning mht Lensshift
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 12:05
Jeps, uden 3D og "med" lenseshift = 3200.
De 2 andre blev dermed udelukkede. Let måde at tage beslutninger på ik? ;)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu