|
BenQ W1060 til stuen |
Besvar |
Forfatter | |
versus
Ny bruger Oprettet: 06-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-August-2012 kl. 23:24 |
Hej alle
Jeg står og vil have mig en projektor til film og spil. Det som jeg lige umiddelbart kigger på er: projektor: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/projektor/W1060/benq-projektor-w1060 Ophæng: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/projektor/TVSKNPRO100S/konig-universal-projektor-monterings-sat-tvsknpro10 Jeg havde egentlig tænkt mig at bruge min væg i første omgang som "begynder" lærred. Det ved jeg ikke helt om er håbløst? Har læst mig til at nogle køber midlertidige løsninger i form af rullegardiner i IKEA, hvilket jeg også overvejer, midlertidtig, hvis det overhovedet er bedre end en hvid væg. Afstand fra projektor til væg/lærred er småt 5 meter. Er det for langt? Det korte og det lange er vel egentlig om det er en helt skidt projector til at nye nogle gode og flotte film? Er helt grøn på projektor området. Så også på en Epson TW3200, men synes ikke jeg vil op på de 7000. Håber nogle kan give lidt feedback :) Redigeret af versus - 27-August-2012 kl. 23:24 |
|
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan bruge den her beregner til at se om 5m fungerer i dit rum:
http://www.projectorcentral.com/BenQ-W1060-projection-calculator-pro.htm En hvid vaeg kan vaere lige saa god som et rullegardin fra IKEA. Epson'en har den fordel at den har "lens shift". Derudover skal du vaere opmaerksom paa at BenQ'en er en single chip DLP projektor, hvilket betyder at den goer brug af et farvehjul. Nogen mennesker oplever derfor det der hedder "regnbueeffekten", hvor de ser forstyrrende farver i specielle scener. Det er dog langt fra alle der er foelsom overfor dette, men jeg anbefaler at du ser projektoren i aktion inden du koeber. |
|
Timeguardian
Super bruger Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg købte selv Benq-1060 i Elgiganten,lige præcis fordi den havde fået gode anmeldelser rundt omkring på nettet.
Men efter jeg fik den sat til,kunne jeg se den led af regnbue-effekt. Kan man først se det,så er hele oplevelsen, med at se film forsvundet. Fik rådet herinde at kigge efter en tw 3200,hvilket er en klar bedre projektor. Valgte istedet at kigge efter noget brugt og endte op med en Mitsubishi HC 7000,som fuldstændig sønder lammer begge de ovenstående modeller. Hvis du ikke har problemer med brugt,vil du hente meget mere her. Der er en del til salg på nettet til en god pris. |
|
Tunfisken
Guld medlem Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 561 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg så lige epson tw3200 SHIIIT den er grande!!
jeg er ved at ryge over på optoma hd23 som er LANGT mindre og som OGSÅ skulle være fantastisk, MEN den har ikke lens shift! det der lens shift virker som om det er ret cool når man skal installere den
|
|
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
|
versus
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er nu gået et skridt videre i min vurdering og endt på BENQ W1100. Epson TW3200 er, som Tunfisken siger, ret så stor. Men synes det er lidt tyndt med anmeldelser på BENQ W1100. Nogen som har erfaringer med denne? den står til 6990,- i hi fi klubben.
|
|
Tunfisken
Guld medlem Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 561 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg spurgte til B1100 vs optoma hd23 i hifi, de sælger begge mærker og de kostede det samme, (nu er optoma sat ned med 500) der anbefalede de KLART optoma fremfor BenQ1100 de sagde den var meget bedre til film hvor B1100 var til firmaer med diasshow osv, hvorfor han var så meget imod B forstår jeg ikke rigtig da de sælger begge, jeg så begge 2 i aktion og kunne ikke se forskel, de stod begge knald godt! Dog vil jeg mene at optoma var LANGT mere lydsvag selvom det måske ikke gør sig gældende på papiret, jeg kunne faktisk ikke høre optoma
|
|
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
|
Timeguardian
Super bruger Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at få den set i en opstilling og se om regnbue effekten har betydning for dig,da det er en DLP projektor. Kan du ikke se det,så køb den,ellers bliver du fælt skuffet,har selv prøvet Køb en projektor hvor der er lens-shift,det letter opsætningen betydeligt.
|
|
versus
Funktioner
Tak(0)
|
jøses!
Er helt sat af efterhånden.. Nu er jeg ved at overveje en epson TW3200, endnu engang.. Selvom den er grande! Men det bemærker man vel ikke helt vildt hvis den hænger i loftet? Men tager ned i hifi klubben på lørdag og ser BenQ og Optoma an :) |
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det er den på Åbulevarden i KBH du vil besøge så bed dem lige om at sætte deres projektorere ordentligt op. Har lige været der i dag for at se på W7000. Der var et eller andet helt galt med billdet. Det hakkede som om det blev vist ved en forkert opdateringsfrekvens. Det samme gjorde den udstillede W1100 (eller W1200), bare helt vildt. Desværre var der ikke noget ledigt perosnale, så jeg smuttede igen.
HD33 så OK ud på et lille Lissau California lærred. MVH
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |