|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Det er lidt kompliceret at gennemskue, men optikkens opbygning i en DLP projektor gør det mere kompliceret at implementere lens shift i det hele taget. Derfor er lens shift ikke særligt udbredt blandt DLP, og slet ikke horisontal, det er yderst sjældent. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Det afhænger lidt af hvad man sammenligner med. Igen - det er en af de absolut mest støjsvage DLP'er, men ja du kan få LCD'er der støjer mindre. Der vil _altid_ være fordele og ulemper mellem forskellige produkter, intet produkt er _ubetinget_ bedst til en given pris, på alle punkter. Jeg synes man skal være MEGET hysterisk med støjen for at ofre billedkvalitet for at sænke det ifht BenQ'en, det er et rimeligt lavt niveau i praksis. Pas på med at bedømme dem på dB opgivelsen i specifikationerne. Måden støjen opleves på, er mindst lige så afgørende som hvor mange dB der står. Og så vil du næppe få samme lysstyrke på LCD'erne i praksis, og dermed er der risiko for at du ender med at køre dem i high mode, og så får du ikke dét støjniveau der opgives i specifikationerne. |
||
![]() |
||
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
|
jeg ved det er lidt et fy-ord, men hvilket prisleje skal man lede for et ca. 80" lærred med motor, for med et stramt budget er det lidt svært at overskue markedet for lærreder...
billigste tab-tension ser ud til at være omkring 9-11, og det er omkring det dobbelte af hvad jeg lige kunne tænke mig at bruge på det... men kan det overhovedet lade sig gøre? (ved jeg kaprer tråden lidt, men orker ikke at starte endnu en ny tråd ;) ) |
||
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg vil være lidt grov, og sige at der ikke findes rulle-lærreder uden tab-tension, som jeg vil anbefale at købe. Jeg har solgt mange i tidens løb, og nogle af kunderne er vældigt glade og tilfredse, men jeg har også set nok rulle-lærreder uden tab-tension (med eller uden motor) med så mange buler at det ikke er noget jeg vil lægge ryg til. Jeg vil simpelthen ikke sælge det længere, for risikoen for klager er for stor, selv hvis man udspecificerer at man skal forvente bølger - så udarter de sig pludselig anderledes end folk forventede, og jeg havde jo ikke sagt at de ville være på skrå osv osv. Derfor har jeg heller ikke lyst til at pege på noget bestemt frem for noget andet. Der er åbent hus for andre der har noget at tilføje. Overvej seriøst i stedet for om du kan svinge budgettet op til et manuelt tab-tension, og drop det magelige i motoren. Redigeret af AV Precision - 01-Oktober-2008 kl. 00:18 |
||
![]() |
||
lazboy ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
|
nu er det ikke fordi det tager så meget energi at starte en ny :) men din kapring er velkommen da dit spørgsmål er også relevant for mig. (og jeg i øvrigt har fået svar på det oprindelige spørgsmål) dette er ikke en anbefaling, men det lyder da til at være ok til prisen? |
||
![]() |
||
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
|
Gain er så vidt jeg har forstået en af de store ubekendte, fordi det er meget individuelt i forhold til det miljø man skal benytte det i... (var også mest fordi jeg ikke gad lave en tråd mere med nøjagtig samme emne ;) )
|
||
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
||
![]() |
||
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
|
Det større arbejde er at finde et god dug der rent faktisk har den gain som de skriver den har. Men det bedste er altid at få nogle lærreds prøver med hjem så sætte dem op på ens væg, så ser man meget hurtigt hvad der er godt at se på og hvad der ikke gør billedet bedre end ens væg. Et lærred er ikke "bare" et lærred ![]() Du kan lave et flottere billed med en ok projektor og et super godt lærred, end med en super god projektor og et skod lærred, Hvilket temmelig mange lærreder er i den lave prisklasse. |
||
![]() |
||
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
|
Alle de aut. BenQ forhandlere følger de nye vejl. priser ![]() |
||
![]() |
||
betho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
![]() |
|
Uden at have set kvaliteten af det Cinemaster kan, vil jeg alligevel sige at det lyder for billigt. Et udmærket motorlærred uden Tap-Tension ligger i omegnen af 7.000 kr.(bemærk udmærket - ikke godt, men udmærket) Men det er helt klart bedst med Tap-Tension. Jeg tror på du er nødt til at ville hæve dit budget, hvis du også skal have noget, som du ikke bliver træt af i længden. Ellers kan man få rammelærreder? |
||
![]() |
||
Thyge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
|
Bare et lille indspark, da jeg har prøvet dette på egen krop. Jeg udskiftede en InFocus projektor som var opgivet til 21dB med en Sony projektor som var opgivet til 23dB. Jeg frygtede at skulle til at blive irriteret over støjniveauet, men i realiteten støjede blæserne i Sony'en cirka det halve af InFocus'en. Jeg hører slet ikke Sony'en i dagligdagen (men er så irriteret over den på andre punkter). Jeg ved ikke om de måler lydniveauet forskelligt (afstand, oppefra/nedefra) men den offentliggjorte måling var ihvertfald ingenting værd. |
||
![]() |
||
![]() |
|
...plus mange lærreder i de høje prisklasser, hvis man vælger den forkerte dug til opgaven. |
||
![]() |
||
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() |
|
I forhold til lærred, så prøv at se på dba.dk o.l. efter et brugt, hvis dit budget ikke kan række til et nyt tab-tension.
Jeg har for eksempel magen til dette nedenfor (dog er mit ikke kontrast-gråt), som jeg har købt fra Otto. Det er jeg meget tilfreds med. Hvis du kan finde noget brugt, som passer til dit behov, så er det jo super :-) Det lader til, at der er rimelig mange, der sælger ud af gode lærreder pt. http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?AnnonceId=56708041 &AlleredeKoebtAdgang=&Parameter= I relation til støj, så har jeg en BenQ W10000 og ja man kan høre den, hvis der er helt stille, men det er godt nok ikke noget, der generer mig... |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |