|
BenQ W8000/W11000 - erfaringer? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
W8000 er angivet til 31/28db, så det er nok ikke en projektor man skal have stående tæt på lyttepositionen.
Redigeret af Jonas_h - 20-Februar-2017 kl. 16:19 |
||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Til de interesserede, så kørte jeg et smut til Sverige i weekenden og besøge http://therock.se/ da de havde BenQ W11000 til demo.
Det er en fantasstisk butik med fantastisk service! Kan kun anbefale at give dem et besøg hvis man er på jagt efter hjemmebioudstyr. Jeg så BenQ W11000, JVC X5500 og Sony HW65ES mod hinanden. Den største overraskelse var nok hvor meget bedre både JVC performede ift. Sonyen. Det var fuldstændig modsat de oplevelser jeg havde hos KT-radio. Jeg er ret overbevist om, at det er demoen i Sverige der er den rigtige - hvilket også stemmer overens med pris og reviews. Ved direkte A/B sammenligning havde Sonyen markant mindre lys. BenQ leverede et ekstremt skarpt billede og havde et meget "filmisk" look. I lyse scener var billedet rigtigt godt men mørke scener falder den helt igennem. Jeg ved godt, at der er andet i billede end sortniveau, men det var under et acceptabelt niveau. Motion på BenQ var også så dårlig, at den ville irriterende mig under en film. Overall foretrak jeg JVC på (næsten) alle punkter. Det var den mest lysstærke, klart bedste kontrast og motion var acceptabelt. Sony's motion var dog den bedste. Jeg er nu ret hooked på en JVC X7500 som den kommende projektor i bioen - medmindre jeg sprænger budgettet med alt muligt andet til bioen :)
Redigeret af Jonas_h - 06-Marts-2017 kl. 14:11 |
||
MulleB
Guld medlem Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
er det fair at sammenligne X5500 og HW65ES, er det ikke 2 forskellige "klasser"de er i?
|
||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, det er ikke den mest fair sammenligning. Og det bekræftede mit besøg i lørdags. Grunden til at jeg lavede den sammenligning var, at det var de to projektorer som KT-radio havde da jeg var der og underligt nok, foretrak jeg Sonyen hos KT-radio. Jeg er ret sikker på, at der må have været et indstillingsproblem hos KT-radio.
|
||
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du har da fået justeret lidt på din smertegrænse for hvad en projektor må koste, så jeg antager, at den levere et virkelg godt billede. Hvad er den visuelle forskel på en 5500 og en 7500?
|
||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man har et standpunkt til man tager et nyt :) Jeg har kun set X5500 og ikke X7500 - har bare hørt fra mine projektor-venner, at forskellen bestemt er synlig. Skal se den om et par uger.
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1672 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man skal passe rigtig meget på med projektor demoer. Har selv været til en Sony demo, hos HFK, der var helt i skoven fordi den var indstillet mærkeligt. Hvis man selv går op i det bør man nok udsøge sig en forretning der også gør det.
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |