recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Benytter  I indkøbsportalen TEMU og hvad med gebyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Benytter I indkøbsportalen TEMU og hvad med gebyr

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Benytter I indkøbsportalen TEMU og hvad med gebyr
    Sendt: 13-Juni-2024 kl. 18:45
Mange tak Michael for information og god orientering.
Jeg kan nikke genkendende til det hele. Også om efterfølgende nedsatte priser, hvis man ikke køber. 
Det er noget af det dygtigste salg, som jeg nogensinde har set. 

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2024 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hej. 
Lige nu mangler jeg en forlænger til udstødningsrøret på min nødgenerator ø 25mm?
Det kan jeg købe på Temu.
Men jeg ønsker ikke et stort gebyr ved modtagelsen i DK fra Postnord, men kan det undgås? 
Tak til jer erfarne. 
Mvh bentpetersson 


Du kan købe rigtigt mange ting hos TEMU som du ikke kan købe i Danmark, (men også kan købe hos fx eBay, AlliExpres eller Banggood).

Det beløb du betaler til TEMU er det beløb du betaler ialt. Der kommer ikke Moms eller Porto på, men der kan komme Told på hvis du køber for mere end ca 1250 kr. I så fald kommer der også et opkrævningsgebyr på.

Jeg har købt rigtig mange ting hos TEMU (tidligere handlede jeg hos eBay). Varerne kommer efter ca 14 dage, normalt før, jeg kan følge varen det meste af vejen, men altid fra den har passeret tolden og bliver overgivet til GLS, DAO evt PostNord.

Mange ting er rigtigt gode, andre ting er krap. Undgå at købe fødevarebeholdere, de kan nemt være fyldt med giftige kemikalier. Hvis du køber tøj, så husk at en TEMU 2XL svare til en L, måske XL, men de er meget mindre. Onesize er ofte børne størrelser.

TEMU har gratis forsendelse, men de kræver normalt at du køber for minimum 70 kr, hvis du har kreditter til gode hæver de minimums beløbet til 140 kr...
Men det kan godt lade sig gøre at købe for mindre end 70 kr og få det tilsendt portofrit.
I tirsdags købte jeg en UV lommelygte. Der var to modeller at vælge imellem, en til 9 kr (den koster 99 kr hos danske forhandlere) og en til 20,87 kr (genopladeligt batteri) og den valgte jeg og trykkede på køb. Så mit samlede køb blev på 20,87 kr og den ligger nu hos tolden. Den passere tolden i morgen, og så har jeg den mandag eller tirsdag. Det er lidt hurtigere end det plejer, men der var jo også kun en vare der skulle i posen.

Hvis jeg er utilfreds med varen, så beder jeg om en returlabel, og den er gratis. Jeg kan så vælge om jeg vil have kredit (til gode på min konto), det tager max et døgn eller pengene retur på mit betalingskort, det tager 3-4 uger.

Når man handler på TEMU skal man kikke sig grundigt for. De snyder så meget de kan. Den samme vare kan tit købes hos flere forskellige forhandlere, og der vi så altid være en der er billigst.
De lader dig tit tro at du køber en vare super billigt, men i virkeligheden køber du noget tilbehør, for du har ikke klikket på det rigtige billede og set den rigtige pris. Vær vågen!

De super spammer dig. Ingen tvivl om det. Men du får også rabatkuponer. Og ofte får jeg mulighed for at annullere prisen på et af mine køb, jeg får beløbet sat ind på min konto og kan handle for det næste gang. 
Hvis jeg har set en vare, men ikke vil betale prisen. Kikker jeg på den et par gange eller tre. Og så lader jeg den være. Efter et par dage får jeg en rabatkupon på den vare og får typisk 50-66% nedslag i prisen. 

De har super meget billigt værktøj og det ligner originalerne på en prik, de benytter også originalernes reklamebilleder. Men det er altså billige kopier, og teknisk set ulovlige. Omvendt har de også rigtigt meget værktøj, som er super billigt - LOVLIGT OG GODT. Der er hundredvis af YouTube videoer, der fortæller om det. Mange af videoerne er betalt af TEMU, men der er også nogen, der ikke er.

Forleden knækkede min Linex 330M T-lineal og jeg tjekkede hvad den koster herhjemme, 65 kr plus porto 45 kr. Pris for en no name, samme størrelse,  udgave hos TEMU; 18 Kr. incl porto.

Som skrevet: Du kan finde supermange gode tilbud som er meget billigere end du kan købe den tilsvarende vare i Danmark, hvis du overhovedet kan købe den. Hvis du er utilfreds med det du modtager, så sender du det bare retur. Gratis.
Danske forhandlere piver selvfølgelig som små børn, vi ødelægger handlen her i landet, men det kan de ændre ved at have rimelige priser. Og så holder jeg gang i DAO og GLS forretninger!


mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2024 kl. 18:23
31 kroner kostede generatorudstødningen oprindelig påTemu. Nu flere gange prisen. Jeg tog mig jo ikke sammen til at købe. Fragten var gratis ved køb for 70 kroner.
Men jeg manglede ikke noget.
Så jeg fremstillede en anden brugbar løsning mht. generatorudstødningen. Den kan  både anvendes andre steder og flyttes. Men kostede samlet omkring kr. 125 inde i VVS EKSPERTEN 😄🧐



Redigeret af bentpetersson - 13-Juni-2024 kl. 18:24
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2024 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja det er alt for let at købe varer hos Temu. Derfor Regeringen sætter ind med toldgebyr, så du skal skynde dig at bestille hvis du vil undgå gebyret.

Købte iøvrigt “smarte vognmønter” i alu. Og bestilte ekstra i stål for at være sikker på de kunne holde. Men ingen af dem er i stål, for de reagerer ikke på en magnet Ermm


Temu er underlagt de helt almindelige toldregler, dvs hvis du køber for mere end ca 1250 kr så kommer der told på og sådan vil det også være i fremtiden.

Handler man hos Temu, betaler man 25% i moms og der er inkluderet i de priser du ser på hjemmesiden og i Appen.

PostNord derimod vil gerne have mere for at bringe forsendelsen ud, derfor benytter Temu i høj grad DAO og GLS, men il tider også PostNord.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2024 kl. 18:49

Tusind tak for jeres mange svar, der viser vore meget forskellige opfattelser.

Helt ærligt må jeg indrømme, at jeg kun har købt ude i Kina, når det har været det eneste sted, som jeg har kunnet finde varen. 

Jeg har tidligere købt for kæmpe beløb i Danmark på grund af mit job. For omkring 60.000 kr om dagen i firserne.

Men det kan naturligvis være nødvendigt at købe i et andet land, når det søgte produkt desværre ikke findes i DK.


På grund af min schweiziske kones herkomst har jeg haft meget med Alpelandet at gøre.

Jeg faldt fx for den schweiziske kunstner, David Fuhrers kunst,  der spænder fra skulpturer, malerier til bevægelig mekanisk kunst. Kriv hans navn efterfulgt af Schweiz så kommer han frem på Youtube.

Jeg så et af hans værker hos min schweiziske svoger Jeg stillede jeg krav til mit ønske. Jeg fik forhandlet det bevægelige kunstværk ned i pris fra omkring 13.000 danske kroner til omkring 8500 og bestilte fremstillingen. 

Et år senere kunne jeg hente kunstværket nede i Schweiz. Det var en gave til mig selv på min  70 års fødselsdag.

Jeg ville gerne have have vist jer en video af mit hentede fantastisk og smukke bevægelige kunstværk, men desværre kan recordere. dk ikke leve op til at det er nemt at vise det.

Jeg vil i stedet for beskrive kunstværket. 


En mand cykler nøgen i lufen, mens han trækker en slags luftballon, der ligner en Zeppeliner, der har lys inde i ballonen. Manden trækker en propel.

Værket er fremstillet af dåser - af sort metaltråd og kasseroller og der findes utallige mekaniske overførsler fra det ene til andet for at få kuntsværket til at bevæge sig og virke ægte. Og det gør det.

Det er både ekstremt dygtig håndværk, historie og kunst samlet i et et.


Faktisk havde jeg købt værket for at vise, at jeg kreativt kunne videreudvikle det. Det er endnu ikke lykkedes efter næste seks år tanker og forsøg. Hvorfor ikke? Fordi at jeg blev nødt til at lodde nogle tynder hjul-eger på kasserollen. Det har jo noget at gøre med varme og tykkelser at gøre, der gør det svært/umuligt. Så jeg blev nødt til at benytte en sekundklæber. Ligesom Fuhrer havde gjort.

Men i december måned dengang fik jeg seks gang ekstrem voldsom forkølelse, som jeg langt om længe fandt ud af var allergi.  

Ellmotorerne , der var små runde og lignede ryksække,  og som næsten ikke var synlige bestilte jeg i Kina. Omdrejningshastigheden mv.  skulle også passe, og jævnstrømsmotoren skulle omformes til passe til den dansk vekselstrøm fra elnettet. 

Direkte kommunikation med kinesiske ingeniører løste problemet. 

Jeg var nødt til købe derude østpå.

Motorerne fandtes ikke i den udformning. som jeg skulle bruge i EU og i DK.

Vi må indse, at kineserne både vil og kan udføre samt fremstille meget, som det ikke er muligt at købe herhjemme, på trods af god vilje. Vi har ikke samme drive i Vesten. Dette ser vi også på elbils og batteri området. De er samtidigt ekstremt servicemindede og omstillingsparate. Det er min opfattelse og erfaring.


Jeg ønsker jer alle en god aften. Igen tak for saglige inputs.



Redigeret af bentpetersson - 10-Juni-2024 kl. 19:03
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2024 kl. 17:12
Nej, jeg har aldrig købt noget på Temu, og tror heller ikke jeg kommer til at gøre det.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2024 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Menfisto@
Det er jo ikke sådan vi skal handle. Jeg kan godt forstå det er svært at fatte for de yngre generationer. Men kvalitetsvarer holder længere og kan repareres, og vi sparer kloden for spild af resourser.

Grunden til der sælges kinavarer i danske butikker, er os forbrugere der hellere vil skifte ud end bevare. Det er et spørgsmål om at få den idiotiske onde cirkel stoppet, og få gang i varig produktion af varer i EU. Det gøres bedst med en toldmur over for kineserne.

Da jeg var barn, kostede et TV med installation af antenne på taget ca 4400 kr, det var en halv årsløn. I dag kan man købe et TV for en ugeløn. Jeg siger ikke vi skal ha så høje priser igen, men vi kan godt tåle at betale det dobbelte for et TV, og så at det kan holde i 20 år lige som mit 10.000 krs Philips TV gjorde fra 1985 til 2005 Wink

Nu har jeg kun handlet hos temu en gang, men købt flere (billige) ting fra kina shops, da jeg nok kan være imod kina varer, men hvis den plastik dims jeg lige skal bruge rent faktisk er produceret i kina eller deromkring og danske forhandlere sælger 6 dimser for 99 kr, og jeg kan få 50 af de samme for 39 kr på en kinashop, så køber jeg dem der, for hvis dimsen ikke laves i danmark eller eu, så gider jeg da ikke ligge ekstra penge hos en dansk forhandler udelukkende for at han pakker de 50 ud og putter dem i mindre poser med kæmpe avance.. 
eller at producenten sælger varen til horrible overpriser, og varen alligevel er lavet i kina. 

prøv og søg på blade til bosch græstrimmer, og se hvad de originale koster og hvad kopien koster i kina. 

vare som er produceret i danmark er en anden sag, men dem kan jeg så heller ikke købe i kina..
Jeg kan sagtens forstå at du handler med Kina, men set i helikopter perspektiv er det jo Kina’s økonomi der vokser sig stærk, mens EU går glip af handel. Og det påvirker magtbalancen mellem de store i Verden, så USA kommer til at stå svagere end Kina, som igen hælder mod Rusland. 

Vi får en mere og mere usikker Verden hvis magtbalancen vipper over i kommunistisk regi, og det tror jeg ikke ret mange tænker på, når de trykker KØB på en TEMU side.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2024 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Menfisto@
Det er jo ikke sådan vi skal handle. Jeg kan godt forstå det er svært at fatte for de yngre generationer. Men kvalitetsvarer holder længere og kan repareres, og vi sparer kloden for spild af resourser.

Grunden til der sælges kinavarer i danske butikker, er os forbrugere der hellere vil skifte ud end bevare. Det er et spørgsmål om at få den idiotiske onde cirkel stoppet, og få gang i varig produktion af varer i EU. Det gøres bedst med en toldmur over for kineserne.

Da jeg var barn, kostede et TV med installation af antenne på taget ca 4400 kr, det var en halv årsløn. I dag kan man købe et TV for en ugeløn. Jeg siger ikke vi skal ha så høje priser igen, men vi kan godt tåle at betale det dobbelte for et TV, og så at det kan holde i 20 år lige som mit 10.000 krs Philips TV gjorde fra 1985 til 2005 Wink

Nu har jeg kun handlet hos temu en gang, men købt flere (billige) ting fra kina shops, da jeg nok kan være imod kina varer, men hvis den plastik dims jeg lige skal bruge rent faktisk er produceret i kina eller deromkring og danske forhandlere sælger 6 dimser for 99 kr, og jeg kan få 50 af de samme for 39 kr på en kinashop, så køber jeg dem der, for hvis dimsen ikke laves i danmark eller eu, så gider jeg da ikke ligge ekstra penge hos en dansk forhandler udelukkende for at han pakker de 50 ud og putter dem i mindre poser med kæmpe avance.. 
eller at producenten sælger varen til horrible overpriser, og varen alligevel er lavet i kina. 

prøv og søg på blade til bosch græstrimmer, og se hvad de originale koster og hvad kopien koster i kina. 

vare som er produceret i danmark er en anden sag, men dem kan jeg så heller ikke købe i kina..


Redigeret af Pizzabager - 09-Juni-2024 kl. 18:53
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2024 kl. 20:41
Tusind tak for jeres mange gode og velmenende svar.
Mit problem er, at jeg slet ikke kan købe det nævnte forlængerudstødningsrør i Danmark, men at det åbenbart er standard overalt for mange fabrikater i Østen. Måske fordi generatorerne laves derude.
Så jeg køber et derude. 
De bedste hilsner fra bentpetersson 

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2024 kl. 20:10
Menfisto@
Det er jo ikke sådan vi skal handle. Jeg kan godt forstå det er svært at fatte for de yngre generationer. Men kvalitetsvarer holder længere og kan repareres, og vi sparer kloden for spild af resourser.

Grunden til der sælges kinavarer i danske butikker, er os forbrugere der hellere vil skifte ud end bevare. Det er et spørgsmål om at få den idiotiske onde cirkel stoppet, og få gang i varig produktion af varer i EU. Det gøres bedst med en toldmur over for kineserne.

Da jeg var barn, kostede et TV med installation af antenne på taget ca 4400 kr, det var en halv årsløn. I dag kan man købe et TV for en ugeløn. Jeg siger ikke vi skal ha så høje priser igen, men vi kan godt tåle at betale det dobbelte for et TV, og så at det kan holde i 20 år lige som mit 10.000 krs Philips TV gjorde fra 1985 til 2005 Wink
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2024 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Så det er jer der er skyld i at vi andre snart skal til også at betale told på alt
Jep! Vi skal bevare danske arbejdspladser, de undermineres af kineserne Wink


... danske arbejdspladser ... ? come on. Det kan sku da være det samme om du køber kinesisk fremstillede varer af en dansker eller af kineserne selv. Alle danske forretninger bugner af det samme skrammel man kan købe på temu eller amazon, men de ser selvfølgelig helst at du køber det af dem så de kan lægge 300% + moms på prisen. Danske og vestlige varermærker har i øvrigt selv outsourced næsten al produktion til asien, så hvorfor skulle man have ondt af dem?

Næh, Rigtige danske varer kan slet ikke købes på temu, og nok kun i meget begrænset omfang på amazon. Dem vil jeg gerne anbefale at man køber, men held og lykke med at finde at dansk fremstillet campinggrej, auto resevedele, batterier, tøj, osv.

NB. Jeg går klart ind for at man køber gode varer som kan holde, frem for skrammel der sendes kloden rundt for at ende i skraldespanden dagen efter det er taget i brug. Ovenstående er mere en kommentar til det forhold at "køb dansk" er et dødt koncept, fordi 99% af det danske islet alene består i fordyrende danske mellemmænd. Man kunne endda argumentere for at det er godt at spare dem væk så en større del af kagen kan gå til selve produktet som så kan laves bedre for de samme pange*.
Til top
sr7009 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2015
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sr7009 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2024 kl. 00:42
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hej. 
Lige nu mangler jeg en forlænger til udstødningsrøret på min nødgenerator ø 25mm?
Det kan jeg købe på Temu.
Men jeg ønsker ikke et stort gebyr ved modtagelsen i DK fra Postnord, men kan det undgås? 
Tak til jer erfarne. 
Mvh bentpetersson 



har købt en masse der og der er ikke gebyr på  . og de har bedre kunde servis end mange dk butikker  noget i vejen bare behold og her er kr retur  ..  :)  
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu