recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 14 reciever?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 14 reciever?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pnn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 14 reciever?
    Sendt: 25-September-2013 kl. 18:16
Hejsa,
jeg har valgt at der skal ske noget helt andet i min stue vedr. Surround lige nu har jeg monitor audio højtalere fra Gs serien samt en marantz reciever ( til salg andet sted på forum ).

Må sige jeg er blevet meget træt af det kraftige udtryk dette anlæg har syns messig, lyden fejler dog ikke noget den er jeg meget tilfreds med.

Overvejer at gå beolab 14 vejen synes de er rigtig stilfulde samt WAF faktoren er noget bedre og vi kan også godt lide lyden.

Hvilken reciever/processor skal man kigge efter der er vel ingen grund til at kigge efter nogen med en masse watt.
Ville gerne have noget der ikke fylder meget samt har opdaterede HDMI porte, der skal sluttes følgende til.

Yousee boks (evt anden decoder optager)
Ps3 / Ps4 elle x1
Apple tv

Nogen der er frisk med lidt inputs eller overtale mig til noget andet jeg har nok stirret mig lidt blind på beolab 14
Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2011
Sted: Esbjerg
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 22:39
Du skal egentligt bare bruge en reciever der har Pre-out. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 02:31
Det kommer jo selvfølgelig an på dit budget, men måske denne processor var noget?:

Den har alt hvad du eftersøger, dog er er det HDMI 1.4.
HDMI 2.0 er lige blevet annonceret, men det er ikke til at opspore nogen steder endnu. Men du må gøre op med dig selv, om 4k er vigtigt for dig, i den nærmeste fremtid. For så er det et kritisk tidspunkt du vil købe på. Det ser sikkert helt anderledes ud til foråret, når de nye modeller så småt begynder at dukke frem.

Eneste problem jeg har med den processor, er at den ikke har 2xHDMI ud og den mangler LAN, så den kan styres over IP.
Kan du undværre det, så er den ret genial.

Alternativt, så kan du beholde din gamle Marantz. Den har faktisk det du eftersøger, hvis ikke 3D er nødvendigt. Pånær størrelsen, selvfølgelig.
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 06:38
Oprindeligt skrevet af noxity noxity skrev:

Du skal egentligt bare bruge en reciever der har Pre-out. 

Man kan også køre Beolab 14 med højttaler terminaler så ingen behov for pre-out. En lille Marantz slim receiver ville nok være hvad du kunne bruge.
Get HIFI or die trying c",
Til top
pnn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 08:51

tak for forslaget den nuforce ser virkeligt godt ud og det er lige præcis noget i den stil jeg er på jagt efter,

men ja det kan godt være man skal vente til foråret og vente på HDMI 2.0 det er nu heller ikke for de jeg har travlt med at skifte reciever den virker jo fint  til mit behov PT. samt det gør heller ikke så ondt på bankbogen hvis jeg dele udgiften ud over et par gange Wink

samt hvis jeg skal have 4K så skal stue alteret jo også skiftes 

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 13:59
Der er jo ingen der siger, at du skal købe nyt TV med det samme. Gamle HDMI 1.4 enheder, kan stadig godt arbejde sammen med HDMI 2.0 enheder.
Jeg tænkte bare, at hvis man skal have nyt, så kan man lige så godt sørge for, at det er klar til 4k. Næste gang det så er tid til at skifte TV, jamen så køber du også et 4k TV. Nu nævner du jo selv PS4/XBONE. De er nemlig begge klar på 4k. Dog ikke i spil. Men video kan de klare. Netflix begynder at lege med 4k allerede i 2014, så mon ikke lige netop de to, bliver de første med den funktion. 4k blu-ray er også på vej, og de to konsoller forventes også at kunne klare dem.
Til top
pnn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 10:56
Når ny udvikling i sagen vi satte noget godt rock musik på der hjemme og lyttede i en times tid gik der efter i b&o butikken for at lytte lidt mere til beolab 14,
Fruen var slet slet ikke tilfreds med beolabs musik stil i forhold til vores monitor audio, det var lidt en sejr for mig.
nu snakker vi om at købe møbler hvor vi kan gemme vores center og andre komponenter i muligvis clic eller alternativ, hun godkendte det efter en tur i HIfi klubben hvor de havde en opstilling, det vil fjerne det kraftige udtryk kun have 2fronter synlig, dog vil vi finde et alternativ til vores baghøjtalere( monitor audio gsfx)til noget der er meget mindre synligt,

Samt så tror jeg at vi skifter vores reciever til en nyere med hdmi2,0 engang når de kommer,
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 11:38
Nu har jeg stadig til gode, at høre et sæt Beolab 14. Men generelt er jeg slet ikke til musik på et 2.1 system. Små højttalere, der skal have en sub, for at levere bas nok, egner sig kun til film, hvis du spørger mig.
Musik skal høres på et par højttalere, der kan levere bassen selv. Hvis vi snakker kompakte B&O højttalere der kan det, er der stort set kun Beolab 3 (terningen), der kan det. Selv Beolab 6000 (søjlen) og Beolab 8000 (blyanten), kan ikke klare sig uden sub.
Til top
jediknightdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-September-2013
Sted: Danmark
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jediknightdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 23:52
Jeg lytter lige med, for har selv lige købt et Beolab 14, og er også på jagt efter en reciever....
Til top
jediknightdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-September-2013
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jediknightdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 23:54
Selv kigger jeg på en NAD T748 reciever som har pre-out til 4500 kr... Jeg ved ikke om det er noget?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 23:59
Det eneste krav, er sådan set bare, at recieveren har pre-out. Det er dog også en god ting, hvis den har 12v trigger. Det er dog ikke et krav, da det kan løses med en elspareskinne og en mobillader.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 01:27
Oprindeligt skrevet af jediknightdk jediknightdk skrev:

Jeg lytter lige med, for har selv lige købt et Beolab 14, og er også på jagt efter en reciever....

Bemærk at trådstarter ikke længere ønsker Beolab'en. Bare så du ikke sidder og venter på receiverløsninger i flæng.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu