recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 17 og Airport express
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 17 og Airport express

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af lappydk lappydk skrev:

Apple TV har desværre kun en ikke volumenreguleret digital udgang, og kan derfor ikke bruges.

Airport express virker fint, men hvis du gerne vil udnytte lyden i højtalerne bedst muligt, vil jeg også anbefale en B&O playmaker eller en B&O essence - begge disse har en analog line indgang.


Er du 100% sikker på, at man ikke kan kontrollere volumen af SPDIF output på en Apple TV når du spiller AirPlay? Jeg har selv benyttet mig af AirPlay på mk2 af AppleTV og dér virkede volumenkontrollen fint fra min telefon.

Playmaker giver dig ikke bedre lyd pr. definition. Den har en analog lydudgang ligesom Airport Express.

Redigeret af Torben Rasmussen - 08-Maj-2014 kl. 09:29
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Landrock Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Landrock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 19:00
Ellers så overvej en Bluesound Node. Den er Apple tv lang overlegen i lyden (har haft dem begge) Den har digital ud SP/DIF 

Og her kan du skrue op/ned for volumen i Bluesound app´en, jeg mener Sonos Connect har samme mulighed. Begge streaming bokse finder du i hifiklubben.

http://www.hifiklubben.dk/Products/bluesound-node-tradlos-musikafspiller-55262/

Du skal bruge Beolab transmitter 1 til Beolab 17. Den har digital SP/DIF som du smider Node/Connect i. Så er du kørende :)

http://www.bang-olufsen.com/da/sound/loudspeakers/beolab-transmitter-1

Til top
Raf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-April-2014
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2014 kl. 12:44
Hey Landrock
 
Tak for svar.... jeg går ud fra, at du tænker, at jeg så kobler tv til B&O's transmitter via HDMI kabel???
 
Så kan man regulere lyden via app'en
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2014 kl. 11:19

 Hej Raf

TOSLINK
Optisk stereoindgang på BeoLab 17.
Signalets lydstyrke justeres på lydafgiveren.



Redigeret af Peter Pan - 01-Juni-2014 kl. 19:06
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu