|
Beolab 18 Opsætning |
Besvar | Side <12345 8> |
Forfatter | |
SuperbrugereN
Junior bruger Oprettet: 19-September-2017 Status: Offline Point: 44 |
Funktioner
Tak(0)
|
-
Redigeret af SuperbrugereN - 15-December-2018 kl. 22:33 |
|
Vilstrup
Guld medlem Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1008 |
Funktioner
Tak(0)
|
Beklager jeg kan ikke lave special priser her inde, det er ikke fordi at jeg ikke vil hjælpe. Me vi er ikke i familie eller kammis i verden ude fra recorder. Så den del kan jeg ikke hjælpe med
|
|
SuperbrugereN
Funktioner
Tak(0)
|
Helt ok
|
|
321416
Ny bruger Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har selv et LG E7, der er tilsluttet med optisk kabel direkte til Transmitter 1, som sender lyden til Beolab 17/19.
For at kontrollere volumen har jeg købt en RC-V3000 IR-receiver hos B&O, som blot kobles til Transmitterens USB-stik. Herefter kan jeg kontrollere volumen med min LG-fjernbetjening. Bemærk, at det kun virker med LG's almindelige IR-fjernbetjeninger. De nye fjernbetjeninger (Magic Remote), hvor du kan pege med en cursor, virker desværre ikke. Husk at sætte din lydudgang på fjernsynet til den optiske udgang. Mht. Airplay/Chromecast sætter jeg dette direkte til TV'et og spiller musik herigennem. Beosound Core kræver en særlig volumekontrol fra B&O, og her kan du ikke bruge din LG-fjernbetjening. Hub'en burde virke, men jeg har ikke selv prøvet. Det virker fint med RCV3000, og den koster vist kun 200 kr. Spørg hos B&O. |
|
huntiedk
Guld medlem Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er lidt mystisk hvis hubben ikke vil "lære" fjernbetjeningen - det burde den kunne. Blinker lysdioderne på den rigtige måde, når du gøre det?
Jeg så også en anden ting i manualen (https://www.beoplay.com/~/media/manualspdf/s8/3511360_1507_multi_ug_beoplay-s8-mk-i-master-4_web_combine.pdf?la=en) - hvis man dobbeltklikker på knappen på hubben kan man slå volumenkontrol til og fra for den aktuelle indgang. Kan det være sket ved en smutter? Se side 17 (lås lydstyrkejustering).
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
SuperbrugereN
Funktioner
Tak(0)
|
Min forhandler sagde jeg skulle bruge Hubben for at kunne bruge højtalerne med et IKKE b&o fjernsyn? Er det så et oversalg eller? Jeg kan jo ikke forstå at jeg skal ha alle de bokse! Jeg overvejer om jeg skal gøre det du skriver, og så købe en Beosound Core istedet for Connection Hub? Redigeret af SuperbrugereN - 16-December-2018 kl. 18:57 |
|
SuperbrugereN
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for din besked Jeg mener at have fulgt manualen til punkt og prikke, og connection hubben modtager også IR koderne - dioden blinker som der stør beskrevet i manualen når jeg følger denne - Men er det ikke rigtigt at jeg er nød til at have HUB tilkoblet, for at kan bruge højtalerne med fjernsynet?
|
|
huntiedk
Guld medlem Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jo, hubben laver det optiske signal om og burde styre lydstyrken. Eller alternativt som jeg og 321416 skriver, kan man få et IR-øje, som fungerer sammen med Transmitter 1 direkte. Den fungerer direkte med de gængse TV-fjernbetjeninger (LG, Samsung, Sony).
Du har sat det optiske kabel i hubben og så et PL-kabel videre til transmitteren, ikke?
|
|
|
|
SuperbrugereN
Funktioner
Tak(0)
|
Når jeg kunne nøjes med øjet? Jo det synes jeg også jeg har prøvet
|
|
Vilstrup
Guld medlem Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1008 |
Funktioner
Tak(0)
|
ærligt så tror jeg det er lige så meget for at komme af med et produkt de evt er brændt inde med.
|
|
huntiedk
Funktioner
Tak(0)
|
Hubben er nok den, de er vant til at sælge - den fungerer jo også, når man kobler ledninger direkte til højttalerne dvs. ikke trådløst. Jeg ved heller ikke, om transmitter 1 hele tiden har kunnet styre volumen.
Jeg var inde over de samme overvejelser og endte med at købe RCV-3000-øjet og sætte i transmitteren. Så kan man sætte det optiske kabel direkte i transmitteren, og man kan skrue op og ned med TV'ets fjernbetjening (og den skal ikke kodes ind, men kun de gængse fjernbetjeninger virker). For mig gi'r det ihvertfald mening at undgå den ekstra boks. Men stadig burde det samme kunne lade sig gøre med din hub hvis: * Optisk kabel går til hub, og videre med PL til transmitter * Fjernbetjeningen er indkodet korrekt * Der ikke er lås på volumenkontrollen ved en fejl (det med at dobbelttrykke på knappen på hubben).
|
|
|
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men altså: for at bruge LGs Magic Remote, så kan man ikke bare tilslutte udstyr og lære det koderne til volumen, da der ikke er IR-signaler i den pr default. Det er lettere omstændigt at få det til at virke, men du kan bruge fremgangsmåden, som er forklaret her:
https://support.sonos.com/s/article/3479?language=da Kort sagt, så er dit nuværende problem, at der intet signal kommer ud af din fjernbetjening, som din hub kan modtage. Redigeret af Torben Rasmussen - 16-December-2018 kl. 19:30 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
Besvar | Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |