recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 3 kabinet maling?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 3 kabinet maling?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 3 kabinet maling?
    Sendt: 10-Oktober-2020 kl. 21:05
Er der nogen som har erfaring med at lakere Beolab 3 kabinet/fjerne gamle “gummihud” , har planer om at lakere mine, og er i tvivl om hvordan man fjerner “gummihuden”....
Mvh
Jan
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2020 kl. 22:15
har ikke lige selv nogen, men ifølge her, skal de blæses rene. https://forum.beoworld.org/forums/t/7568.aspx (og de ser godt nok skidt ud dem han havde)
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2020 kl. 22:26
cool, mange tak for info, havde søgt på beoworld, men ikke fundet denne tråd- så skal der blæses Clap
Mvh
Jan
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2020 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

har ikke lige selv nogen, men ifølge her, skal de blæses rene. https://forum.beoworld.org/forums/t/7568.aspx (og de ser godt nok skidt ud dem han havde)


Sandblæses......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2020 kl. 06:46
Det forbandede gummi, som er på virkeligt megen elektronik. Desværre!
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
HIL1963 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HIL1963 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2020 kl. 20:56
@JSJ1
Har selv 4 jeg gerne vil have malet men fandt kunne dette link synes 3000 kr pr sæt lyder dyrt.
Hvis du sandblæser skal de vel skilles helt ad først er det let nok?
Du må gerne poste lidt omkring processen. :-)

mvh Henrik

Sony A80J oled serie 77"
Denon AVR-X3500H forstærker
BOWERS & WILKINS HTM6 S2 center
4 x Beolab 3
Beolab 2
Wharfedale Slim Bass 8 til under sofa
DALI ALTECO C-1 (Atmos)
APPLE TV 4K

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2020 kl. 08:05
det gummi lak har aldrig været fantastisk, har flere dele der bare udvikler den overflade, lidt fugtigt miljø, en kort periode uden varme på.. 

fik det der B&O billig LCD hvor der er den der "hylde" på.. der er gummiet også totalt degenereret, men som LCD tv så er det så forældet at der ikke rigtigt er mening i at gøre noget ved det..

selvom det egentligt levere fin lyd.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 14:08
Den gummihud er noget djævelskab. Mig bekendt har både den hvide og sorte variant af BL19 også denne coating, så den skal gennem samme behandling, hvis man ikke lige har købt den grå model. Det er utroligt, at man bruger den type coating på så dyre produkter, som er tiltænkt at leve noget længere end coatingen åbenbart kan.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 14:34
Godt med knofedt og noget sprit/70% alkohol

MM
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Godt med knofedt og noget sprit/70% alkohol

MM

Duer ikke. HAR prøvet, på en computer - Dell Latitude E6530 - og har også Beovision 8, med "hylden". Som skrevet står længere oppe, go' lyd, men elendigt gummi på. Man kan sige, at TV'et i sig selv altid har været tyverisikret


Redigeret af mnielsen - 15-Oktober-2020 kl. 16:52
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af HIL1963 HIL1963 skrev:

@JSJ1
Har selv 4 jeg gerne vil have malet men fandt kunne dette link synes 3000 kr pr sæt lyder dyrt.
Hvis du sandblæser skal de vel skilles helt ad først er det let nok?
Du må gerne poste lidt omkring processen. :-)

ja 3000,- er forholdsvis dyrt, men hvis man tænker på hvor meget tid der går i det job, så er prisen vel fair, muligvis billig. Det siger jeg uden at jeg har renoveret mine endnu. 
Ja de skal adskilles fuldstændigt/ man kan downloade manualen/reservedelslisten, og arbejde ud fra den. 
Derefter tænker jeg de skal maskes/blændes af de steder hvir man ikke ønsker sandblæsning, grundes/slibes/males, og dette sikkert flere gange for at få et tilfredstillende resultat, og sidst skal de samles igen, liiiidt ef en proces som nemt tager flere timer.
Skal nok poste når mine er renoveret.
Mvh
Jan
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Godt med knofedt og noget sprit/70% alkohol

MM

Duer ikke. HAR prøvet, på en computer - Dell Latitude E6530


Jeg har nu med held fjernet gummibelægninger fra mus, kikkerter etc. med den metode. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu