recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 9

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bo Helsing Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-December-2019
Sted: Skovlunde
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bo Helsing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 9
    Sendt: 06-December-2019 kl. 17:24
Jeg har et sæt Beolab 9 som jeg er vældig glad for, men har altid syndes de er lidt skinger i diskanten !,
Er der nogle som har modificeret et sæt Beolab 9 eller udskiftet diskanten ?
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2019 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af Bo Helsing Bo Helsing skrev:

Jeg har et sæt Beolab 9 som jeg er vældig glad for, men har altid syndes de er lidt skinger i diskanten !,
Er der nogle som har modificeret et sæt Beolab 9 eller udskiftet diskanten ?

Det er desværre et generelt problem, på Bang & Olufsen højttalere, og blev mere udbredt efter man gik over til ICE-power forstærkere.
Til top
Bo Helsing Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-December-2019
Sted: Skovlunde
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bo Helsing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 19:45
Beolab 9 er som sin storebror Beolab 5 opbygget med en klasse A-B forstærker til bas og mellem tone og en ICE - power kun til bas 
Denne opbygning er lavet netop for at få en mere blød og behagelig lyd i det øvre område  
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Bo Helsing Bo Helsing skrev:

Beolab 9 er som sin storebror Beolab 5 opbygget med en klasse A-B forstærker til bas og mellem tone og en ICE - power kun til bas 
Denne opbygning er lavet netop for at få en mere blød og behagelig lyd i det øvre område  

Ændrer ikke på, at Bang & Olufsens højttalere altid har haft en slank, og ofte skarp/spids lyd.
Til top
BeoBrians Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2019
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeoBrians Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2019 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Bo Helsing Bo Helsing skrev:

Beolab 9 er som sin storebror Beolab 5 opbygget med en klasse A-B forstærker til bas og mellem tone og en ICE - power kun til bas 
Denne opbygning er lavet netop for at få en mere blød og behagelig lyd i det øvre område  

Ændrer ikke på, at Bang & Olufsens højttalere altid har haft en slank, og ofte skarp/spids lyd.

Jeg tror det er forskelligt fra person til person, hvad man hører.
Jeg har også BeoLab9, og der er bestemt ingen skinger diskant. Jeg har arbejdet for B&O, og jeg har måske oplevet det på BeoLab4000 og BL6000 men ikke på modeller større end disse.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2019 kl. 09:38
Jeg tænker at problemet gennem alle årene, til dels, har bundet i Bang & Olufsens "lyttepanel". Deres præference har jo sat linien for, hvordan højttalerne skulle lyde.
Selv helt tilbage til BeoVox/Lab Pentax, har jeg sgutte været imponeret. BeoLab 8000 mkII er tålelig, og sammen med en sub, kan man få noget fornuftigt ud af dem. Og BeoLab 3 er en lille perle. Kan ikke spille højt, men den lyder rigtig godt, dens størrelse taget i betragtning.
Og så er der alle de modeller, hvor form bare går over funktion, og som bare ikke er et godt produkt - BeoLab 4, og BeoLab 6000. Selv BeoLab 5 er en fremvisning i teknologi, og ikke nogen speciel god højttaler. Husker en demo i kælderen, i Struer, hvor alt hvad det gik ud på, var at vide hvor larmende højt de kunne spille. Så ligemeget at det lød som l*rt, og en del stod og havde fingrene i ørene.
BeoLab 9 har jeg desværre ikke haft ordentlig mulighed for, at lytte til.


Redigeret af Flippo - 08-December-2019 kl. 09:41
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2019 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg tænker at problemet gennem alle årene, til dels, har bundet i Bang & Olufsens "lyttepanel". Deres præference har jo sat linien for, hvordan højttalerne skulle lyde.
Selv helt tilbage til BeoVox/Lab Pentax, har jeg sgutte været imponeret. BeoLab 8000 mkII er tålelig, og sammen med en sub, kan man få noget fornuftigt ud af dem. Og BeoLab 3 er en lille perle. Kan ikke spille højt, men den lyder rigtig godt, dens størrelse taget i betragtning.
Og så er der alle de modeller, hvor form bare går over funktion, og som bare ikke er et godt produkt - BeoLab 4, og BeoLab 6000. Selv BeoLab 5 er en fremvisning i teknologi, og ikke nogen speciel god højttaler. Husker en demo i kælderen, i Struer, hvor alt hvad det gik ud på, var at vide hvor larmende højt de kunne spille. Så ligemeget at det lød som l*rt, og en del stod og havde fingrene i ørene.
BeoLab 9 har jeg desværre ikke haft ordentlig mulighed for, at lytte til.
Vedrørende Beolab 5 er det ikke kun deres eget "lyttepanel" der har været indover. Jean-Michel Jarre var, så vidt jeg husker, en del af udviklingen af denne smukke højttaler. Jarre burde, om nogen, gå op i lyden? Og ja, han er set i Stuer i den periode 😉


Redigeret af Jessemand - 08-December-2019 kl. 22:52
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu