recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 9

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 9
    Sendt: 11-December-2021 kl. 12:16
Får jeg markant bedre lyd ved at købe Beolab 9 som skal erstatte mine Beolab 1?
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2021 kl. 12:35
Var Beolab 1 ikke afløseren for Beolab Penta?
Tror ikke du vil opleve en *markant* forbedring
Ning
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2021 kl. 15:12
Med en aktiv 10 tommer i hver højttaler, tror jeg du kommer meget nærmere en rigtig fullrange højttaler

Mit gæt er en klar lydmæssig forbedring og så er det op til den enkelte om man synes om udseendet:-)

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2021 kl. 18:06
De har begge sine udfordringer. BL1 skal absolut suppleres med en sub. Den kan ikke levere nok bas alene. BL9 er derimod for lav, da deres diskant er opbygget som den er, så den lyder kun rigtig godt, når man sidder ned eller står op på lang afstand.

Det er jo så klart nemmest at komme om ved BL1s udfordringer. Har dog set mange stille BL9 op på en kasse. Tror 20-25cm er en passende højde at få dem op i. Men det pynter altså ikke på dem. 

Men under optimale forhold, så lyder BL9 klart bedst og eleminerer helt behovet for en sub, også til film. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu