recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeolab2

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jaspernorman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab2
    Sendt: 27-September-2008 kl. 22:47
Hej.

Jeg har lige fået mig en Beolab2 + 2x bl4 som baghøjtalere.

Jeg har i forvejen bl8000 front.

Problemet er at jeg har en non B&O surround forstærker uden tricker. (dette opdagede jeg først da jeg havde bestilt 3x af de der kabler fra AV-connection. Lidt surt, da jeg fortalte at min forstærker er en Marantz 4001. Jeg blev fortalt at denne havde tricker ud... men det har den desværre ikke :-(

Men indtil jeg får en ny forstærker, har jeg prøvet at bøvle lidt med det selv. Men uden held. Jeg har ikke kunnet finde et diagram over et monokabel? Der er masser af fine tegninger over powerlink til to phono... men hvad nu når det er en sub. der er tale om? Jeg har prøvet at lodde modellen med højre kanal + tlf. oplader. BL2 slår til med det samme, men kobler så af efter 5 sec. dette gentager sig.

Er det fordi jeg ikke har en spareskinne (kan ikke lige gennemskue hvad det skulle hjælpe?) eller er det fordi jeg ikke blot kan bruge højre kanal signalet fra sub. udgangen fra forstærkeren? 

Skal BL2 bruge signalet fra begge kanaler eller et mono? Og hvordan laves et mono?

Der er naturligvis også den mulighed, at jeg er en idiot med en loddekolbe :-) Men at lave en powerlink til et phono ser jo ret nemt ud.

Håber du har en idé?

Mvh

Jasper
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 22:51

Det lyde helt oplagt som noget til Peter Pan.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu