recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beomaster 1900 renovering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeomaster 1900 renovering

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
blddk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Januar-2009
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Beomaster 1900 renovering
    Sendt: 23-Juni-2009 kl. 22:47
Jeg skal til at renovere en gammel Beomaster 1900, den har været opbevaret på et loft, og er lidt medtaget, dog ikke mere end jeg tror det kan laves.

Første projekt var at få touch til at virke igen, hvilket det ny gør.

Næste projekt er at få udskiftet pærerne som er sprunget, dem udskifter jeg med dioder, hvor der kommer et stykke mat børstet plexi glas ned under for at få lyset spredt ud.

Til sidst skal den så lige have en overhaling udvendig.
Aluen på oversiden er blevet noget mat, og er blevet lidt misfarvet, hvad kan man polere det op med? Overfladen er meget grov 'børstet'.

Træet i siderne skal jeg også se om jeg kan få pillet af og slebet og så larkeret igen.

Til sidst så er der sådan en sort plastik stribe hen over hvor pærerne sidder under, der er det som om det nogle steder er ved at gå fra hinanden i lag. Kan man gøre noget ved det?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 22:51
Hej

Ang. aluminium'et, så kan du måske bruge denne guide - den viser dog hvordan man polerer det helt op, men du bestemmer jo selv hvor fint du vil gøre det.

Redigeret af Anima - 23-Juni-2009 kl. 22:52
Til top
blddk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Januar-2009
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 22:55
Ja, men problemet er at jeg ikke vil have det poleret op, jeg vil gerne beholde det sådan som det er fra ny, så det skal bare gøres rent, alm rentgøring hjælper ikke. Og polere på det går heller ikke, det sætter sig bare i den ru overflade.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 23:31
Jamen så skal du vel have fjernet anodiseringen, og få en til at anodisere det for dig påny?

Ellers har jeg ikke noget forslag.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu