|
Beomaster 4500 med Beolab 8000 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kram5610 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Juni-2010 Sted: Tyskland Status: Offline Point: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Maj-2019 kl. 10:22 |
Hej
Så hjælper jeg endnu engang en af mine venner med B&O! Han har en Beomaster 4500 som er monteret på væggen - alle kabler (strøm, antenne og højttaler) er gemt i væggen og tilsluttes til Beomasteren vedhjælp af stik. Pt bruger han to alm passive højttalere (ikke B&0) som er placeret ca 15 meter fra anlægget (ledningerne er som sagt gemt i væggen). Nu ønsker han at købe 2 x Beolab 8000 højttalere til anlægget og har i den forbindelse to sprøgsmål: 1. Skal der trækkes masterlink mellem Beomasteren og Beolab højttalerne - eller kan man lave nogle tricks? 2. Er der forskellige udgaver af højttalerne (mak) På forhånd mange tak for hjælpen Hilsen Morten Hesseldahl
|
|
Med venlig hilsen
Morten Hesseldahl |
|
![]() |
|
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hej
kabel som de her kan gøre det .
|
|
![]() |
|
kram5610 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Juni-2010 Sted: Tyskland Status: Offline Point: 23 |
Sådan et kabel kan der desværre ikke trækkes.
Der er trukket kabel imellem Beomasteren og højttalerne, der er monteret udtag som disse: https://www.elektro-wandelt.de/?cl=details&anid=a196957d6524d7892d36d1be5c3e5&adword=pla/Gira/03.569303&adword=DE/Shopping%20|%20Beta%20|%20DE&gclid=EAIaIQobChMI0v7XlfCs4gIV1ed3Ch1IjABREAQYBSABEgLeO_D_BwE Der er godt nok tomrør imellem udtageme - men jeg får aldrig sådan et kabel igennem. Hilsen Morten Hesseldahl Redigeret af kram5610 - 21-Maj-2019 kl. 16:55 |
|
Med venlig hilsen
Morten Hesseldahl |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() |
|
Det vil sige uden sådan et kabel kan det ikke lade sig gøre? Det er som nævnt ikke muligt at trække det igennem tomrøret....
|
|
Med venlig hilsen
Morten Hesseldahl |
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Han må ha et sæt Beovox Penta i stedet for de 8000
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
Mange tak for svarene og hjælpen (selvom jeg selvfølgelig havde håbet på et andet svar).
Nu ved jeg hvorfor jeg personligt ikke har B&O
![]() |
|
Med venlig hilsen
Morten Hesseldahl |
|
![]() |
|
spoxy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1218 |
Så du har ikke B&O, fordi din bekendt ikke kan finde ud af at lave en fremtidssikret installation 😆
Spøg til side. Hvis han nu køber det viste kabel og klipper det ene stik af, må han kunne trække kablet igennem tomrøret. Så skal der blot loddes et nyt stik på.
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
![]() |
|
beovox141 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
Er der et tomrør, så er der ikke noget problem?
Skub et cat 6 s/stp kabel igennem og lod stikkene, 2 timer,- så er der flæskesteg. Rent faktisk kan det lade sig gøre et køre et par BL8000 via Phono stikket der har auto trigger direkte fra højttaler udgangen (det eksisterende kabel) med et lille tilpasningsnetværk, men PL er klart at foretrække! Redigeret af beovox141 - 22-Maj-2019 kl. 19:17 |
|
![]() |
|
Vi må have fat i en elektrikker... :-)
Tak alle sammen!
|
|
Med venlig hilsen
Morten Hesseldahl |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |