|
Beoplay A2 eller Libratone Zipp |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ManU_4ever ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-April-2017 kl. 00:00 |
Er på udkig efter en trådløs speaker med god lydkvalitet.
Umiddelbart er valget mellem A2 eller Zipp mk2. Hvilken ville du vælge og hvorfor? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Begge var med i morgenTV den anden dag. Begge ligger i den gode ende hvad angår lyd og batteritid, men B&O vinder på en bedre lyd i et mindre kabinet.
|
|
![]() |
|
ManU_4ever ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
Ja jeg så godt de begge var i MorgenTV.
Men tænker at man får det bedste fra to verdener i Libratonen? Mit første valg stof egentlig mellem Sonos og B&O A2, men kan se at man får alt det Sonos kan i Libratone, og så er den bærbar/bluetooth venlig.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hvad får du i Libratone som B&O ikke har?
|
|
![]() |
|
Mulighed for netværksafspilning, multirumsfunktion, mulighed for at sætte to højtalere op som stereo afspilning.
Som jeg læser det, så er det det gode fra Sonos koblet sammen med at den har batteri og kan tages med i haven. https://www.libratone.com/dk/products/zipp-speakers/zipp
|
|
![]() |
|
Okay!
|
|
![]() |
|
Steffen32 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
Jeg byttede min Libratone Zip ud med B&O A1 og har ikke set mig tilbage siden. Den mangler dog airplay, men ellers er den bedre, fylder mindre og alt i alt en super højtaler. A2 er næppe ringere tænker jeg.
|
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
A1 lyder langt mere sammenhængende end A2. A2 lyder anstrengt, selv ved 60-65% lydstyrke - den drukner simpelthen i sløset bas.
A1 vil klart være min fortrukne. Libratone Zip er jeg ikke fan af. Der findes bedre alternativer til prisen. Du bør tjekke "Clavinetjunkie" ud på YouTube. Han tester en hel del Bluetooth speakers, og han gør det grundigt. Han har også en hjemmeside: http://www.oluvsgadgets.net |
|
![]() |
|
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 343 |
Jeg ville vælge 2 stk. Beoplay A1 i stedet for 1stk. A2/Libratone
Jeg har sat mine 2 BeoPlay A1 ovenpå mine 2 Dali Mentor 6. Når jeg spiller stereo på de 2 BeoPlay A1 lyder det skræmmende godt. Super dynamik og bas i forhold til pris/størrelse. Når jeg skifter mellem anlægget med de 2 Dali og de 2 A1'ere er der naturligvis forskel. Men gæster lægger ikke mærke til at det var de 2 A1'ere, der spiller. De synes, mit "anlæg" lyder supergodt :-) og vi har altid en fin snak om god lyd, når jeg skifter mellem A1'erne og anlægget. Det er tankevækkende, at man for 3000 kr. kan få så god lyd i et par A1'ere. Derudover bruger jeg dem naturligvis overalt i hjemmet - især, når jeg vil lytte til stereo i soveværelset. |
|
![]() |
|
Iflg pricerunner er A1 dyrere end A2
|
|
![]() |
|
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 343 |
Det er forbløffende - som sagt gav jeg 1500 pr. stk. hos Humac til jul. I øjeblikket kan A1 købes for 1699: Man 2 A1'ere er jo under alle omstændigheder dyrere end 1 A2 - men stereomuligheden og den ekstra fleksibilitet er dog alle pengene værd - synes jeg... Redigeret af ClausBP - 14-April-2017 kl. 10:30 |
|
![]() |
|
Ja det er vildt!
[ url ]link[/ url ] Skrives uden afstandstegn |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |