recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beoplay S8 - go or no go?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beoplay S8 - go or no go?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beoplay S8 - go or no go?
    Sendt: 13-Marts-2016 kl. 15:13
Hej folkens

Jeg søger en elegant lyd løsning, til tv kiggeri og musik streaming. Dvs noget der ikke fylder så meget, men alligevel har en snert af hi-fi.

Ret hurtigt er jeg sporet ind på Beoplay S8, som med den smarte connection hub, kan programmeres til tv'ets fjernbetjening, og med lydindgange kan fungere med AirPort Express.

Er der nogen der kender til produktet, og måske har noget at tilføje? Hvordan er lyden for eks - jeg har ingen forhandler i nærheden.

Jeg har også læst meget godt om Naim Mu-So, men kan bedre lide B&Os løsning med satelliter, der elegant kan monteres på væg.

Andre forslag er meget velkomne
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 15:47
Sættet skulle gerne have mere end en snert af hi-fi.

Du har formentlig læst denne test, hvor skribenten er tæt på at give sættet et Best Buy med på vejen til en højere pris.

http://hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=2954&zoneid=3

Dette hvide sæt, men med tv som center og yderligere satelitter som baghøjttalere er også testet her på recordere.dk

http://www.recordere.dk/2013/11/test-bo-beolab-14-surroundsaet-for-alle/

På Beoplay S8 er farven ændret til sort, og der må være skåret i antallet af forstærkere til 2.1, og prisen er lavere. Så overall må sættet stå sig ganske godt prismæssigt.

Selv har jeg været interesseret i sættet længe, men da jeg allerede har fuld surround, minus subwoofer, tror jeg ikke, at det bliver til noget... endnu i hvert fald. Wink
En vej kunne være at lade subwooferen i S8-sættet tage sig af bassen, når jeg ser en film. Det kan vel lade sig gøre med den nye connection-boks, der er kommet til sættet i nyere tid.

Mvh. Jørgensen
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Sættet skulle gerne have mere end en snert af hi-fi.

Du har formentlig læst denne test, hvor skribenten er tæt på at give sættet et Best Buy med på vejen til en højere pris.

http://hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=2954&zoneid=3

Dette hvide sæt, men med tv som center og yderligere satelitter som baghøjttalere er også testet her på recordere.dk

http://www.recordere.dk/2013/11/test-bo-beolab-14-surroundsaet-for-alle/

På Beoplay S8 er farven ændret til sort, og der må være skåret i antallet af forstærkere til 2.1, og prisen er lavere. Så overall må sættet stå sig ganske godt prismæssigt.

Selv har jeg været interesseret i sættet længe, men da jeg allerede har fuld surround, minus subwoofer, tror jeg ikke, at det bliver til noget... endnu i hvert fald. Wink
En vej kunne være at lade subwooferen i S8-sættet tage sig af bassen, når jeg ser en film. Det kan vel lade sig gøre med den nye connection-boks, der er kommet til sættet i nyere tid.

Mvh. Jørgensen

Hej Jørgensen

Tak for links :)

Havde godt nok missed testen fra Recordere, men det er jo positiv læsning alt sammen. Klart træerne ikke vokser ind i himlen for kr. 9000, men jeg må erkende, tungt hifi ikke længere interesserer mig så meget. Jeg har i dag store transmission line højtalere drevet af Holfi grej, men det bliver bare ikke brugt. Primært tv, og lidt streaming i weekenden gennem et Apple TV - alt sammen på et moderat lydniveau.

Der er nok ikke nogen tvivl om, at man får meget for pengene, men alligevel så tænker man - kan man virkelig få B&O til kr. 9000 inklusive god lyd? Pt. er den på tilbud til kr. 9000 med Connection hub.

Jeg er tændt på at prøve det, men der findes jo så mange andre løsninger derude, så spørgsmålet er, om Beoplay S8 er det helt rigtige :)

Lyttede tilfældigt til en Bluesound/B&W kombi hos en kunde, er jeg var ikke vildt imponeret (Bluesound Powernode2 + B&W 686). Godt nok var det helt nyt, så måske det lige skulle spilles til. Denne kombi står også til kr. 9000 hos Hifi-Klubben.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 17:59
Tja, skal man dømme skribenten på hifi4all på ordet, så gælder hans lovord et system til kr. 18.000, så et nedbarberet system, der har mistet nogle forstærkere til surround og fået en anden farve, må nu stå sig ret godt på ydelsen kontra pris i så fald. :)

Faktisk har jeg et separat Bluesound Node2 system, som drives af en NAD effektforstærker forspændt 2 sæt mindre DALI Ikon. Det lyder udmærket, men der er selvfølgelig noget at hente ved at sætte Node2 til min Cambridge Azur A851 og DALI Mentor 6.
Det kommer senere, når jeg forhåbentlig overgår til en slags Dolby Atmos, hvor Dali Ikon 2'erne skal bruges, men til det mangler jeg stadig en passende surround-receiver og lidt opsparing. ;)

Tilbage til Beoplay S8. Jeg har til gode at høre dem selv, så der kan jeg ikke hjælpe dig. Den fristelse kan jeg godt undvære, til jeg er kørende med førnævnte Atmos. :)
Du bør nok tage ud at høre dem et sted, for S8 skulle gerne have klart mere pondus end de mindre B&W-højttalere, du har haft lejlighed til at sammenligne med. Af forbehold er der kun den afrullende diskant, der nævnes af hifi4all, men om det er et problem, må komme an på en nærmere lytteprøve.

Mvh. Jørgensen
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 18:25
Jeg har S8 i min stue og det spiller ganske udmærket... der er stort set ingen indstillingsmuligheder, så man skal kunne lide den lyd og den mængde sub, som sættet leverer. Fik sættet til under 7.000 kr., dog den gamle pakke uden connection hub'en...
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 18:35
Jeg havde helt klart valgt en Dynaudio XEO3 eller XEO4 løsning i stedet! Evt. brugt. Langt bedre lyd for pengene.

M.v.h.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Jeg har S8 i min stue og det spiller ganske udmærket... der er stort set ingen indstillingsmuligheder, så man skal kunne lide den lyd og den mængde sub, som sættet leverer. Fik sættet til under 7.000 kr., dog den gamle pakke uden connection hub'en...


Hej Anoz

Det var da svine billigt... Der er tilsyneladende også en mk1 og en mk2 udgave, hvad så end forskellen består af.

Hvor stor er din stue, og ville du stadig gå efter S8 hvis du skulle købe i samme prisniveau i dag?

Mht indstilling så har du ret, men det har jeg nu heller ikke på mit nuværende grej. Kan læse der er mulighed for at justere fase og +10dB på sub
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg havde helt klart valgt en Dynaudio XEO3 eller XEO4 løsning i stedet! Evt. brugt. Langt bedre lyd for pengene.

M.v.h.

Jeg har godt luret på dem - lækre produkter, men koster lidt mere end hvad budgettet tilladder, hvis vi snakker nypriser. Dertil kommer en hub som jeg forstår det, så er bange for at det er no go
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Jeg har S8 i min stue og det spiller ganske udmærket... der er stort set ingen indstillingsmuligheder, så man skal kunne lide den lyd og den mængde sub, som sættet leverer. Fik sættet til under 7.000 kr., dog den gamle pakke uden connection hub'en...


Hej Anoz

Det var da svine billigt... Der er tilsyneladende også en mk1 og en mk2 udgave, hvad så end forskellen består af.

Hvor stor er din stue, og ville du stadig gå efter S8 hvis du skulle købe i samme prisniveau i dag?

Mht indstilling så har du ret, men det har jeg nu heller ikke på mit nuværende grej. Kan læse der er mulighed for at justere fase og +10dB på sub


Power havde 20% rabat på al beoplay for et stykke tid siden. Jeg mener netop at cennection hub'en er forskellen på mk1 og mk2.

Min stue er ca 35 m2 og der er rigeligt lyd... jeg er ikke helt overbevist om jeg ville købe det samme igen, men det betyder ikke, at jeg har fortrudt mit køb.
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

 
Power havde 20% rabat på al beoplay for et stykke tid siden. Jeg mener netop at cennection hub'en er forskellen på mk1 og mk2.

Min stue er ca 35 m2 og der er rigeligt lyd... jeg er ikke helt overbevist om jeg ville købe det samme igen, men det betyder ikke, at jeg har fortrudt mit køb.

Jeg tror du har ret mht mk1 og mk2... 

Hvad er det der gør, at du måske ville vælge noget andet i dag? 


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg havde helt klart valgt en Dynaudio XEO3 eller XEO4 løsning i stedet! Evt. brugt. Langt bedre lyd for pengene.

M.v.h.


Jeg har godt luret på dem - lækre produkter, men koster lidt mere end hvad budgettet tilladder, hvis vi snakker nypriser. Dertil kommer en hub som jeg forstår det, så er bange for at det er no go


Der er da massere af muligheder - indenfor dit budget!
F.eks. hér komplet med det hele:
http://www.dba.dk/hoejttaler-dynaudio-xeo-3-60/id-1021749376/

Og da Dynaudio - i modsætning til Bang & Olufsen - giver 5 års garanti, kan man roligt købe dem brugt, hvis de er 100% i orden, rent optisk.

M.v.h.
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Hvad er det der gør, at du måske ville vælge noget andet i dag? 


Det er mest fordi jeg overvejer en pladespiller og et par "rigtige" højttalere...
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu