|
Beoplay V1 - et godt køb? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
mich1360 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2013 Sted: Varde Status: Offline Point: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Februar-2013 kl. 17:10 |
Hej folkens.
Mit gamle TV (B&O avant) har det ikke alt for godt længere. Der er grønne vandrette streger og den kan ikke særlig godt finde ud af de mørke nuancer længere. Den er endda gået ud et par gange over den sidste tid, kan dog tændes igen. Ja den synger nok på sidste vers. Derfor er jeg på udkig efter et nyt TV. Jeg har kun b&o produkter i stuen, så ville derfor være "ked af" at skulle købe et andet TV mærke, men må dog også tilstå, at jeg ikke lige synes at jeg vil betale flere tusinde kroner for et af b&o's tv modeller. Derfor vil jeg høre folk mening omkring det nye beoplay v1? Jeg synes personligt at det er fedt design og jeg synes også at lyden i tv'et er ok (dog ikke som min gamle avant skrammelkasse - der er altså god lyd). Jeg ville gerne udnytte muligheden for at leje film via apple TV, som jo kan installeres bagpå beoplay v1, men er der ellers noget man skal tage højde for, være opmærksom omkring. Jeg ved at hvis jeg køber dette TV, ender det med at jeg har det i rigtig mange år, derfor vil jeg gerne kunne helgardere mig og ikke sætte mig i begrænsninger ved at købe et beoplay v1. Skal jeg lede efter noget brugt på dba.dk i stedet, altså vælge en højere TV model fra B&O, men som dog har nogle år på bagen? Råd modtages meget gerne - er lettere forvirret! På forhånd mange tak. Mvh Michael |
|
![]() |
|
mich1360 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2013 Sted: Varde Status: Offline Point: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Du skal være meget OBS på at V1 ikke er et Bang & Olufsen produkt, men et Beoplay produkt. Det kan derfor ikke snakke sammen med Masterlink på nogen måde, hvilket er et meget skidt udgangspunkt hvis du har B&O i hele hytten. Jeg ville ikke gå efter et V10 hvis jeg havde B&O i forvejen. BV10 er på tilbud for tiden - måske det var et bedre bud?
Redigeret af Torben Rasmussen - 03-Februar-2013 kl. 21:12 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Hej Torben - tak for dit svar.
Jeg var faktisk ikke klar over, at det på den måde ikke er et b&o produkt, men derimod et Beoplay produkt. Er forskellen kun at der ikke er Masterlink? I stuen har jeg et b&o 6500 system med tilhørende Beolab Penta MKIII og det anlæg er jeg rigtig glad for. Det vil ikke kunne "snakke" sammen med et Beoplay V1? Kan det snakke sammen med BV10? Jeg har også læst en del anmeldelser af Beoplay V1 og bla. inde på flatpanels.dk skriver de at både lyd og billede er MEGET bedre på BV10 (det er selvfølgelig også en anden prisklasse). Hvis man nu bruger de sidste penge på et BV10 er man så sikret sig i mange år frem, her tænker jeg på det digitale signal og muligheden for at leje film via nettet og streame musikken fra iTunes mv.? Du skriver at de er på tilbud, men hvad med brugt på dba.dk - kan man ikke gøre et kup der måske, hvilken model skal man der kigge efter, er det ikke noget med at der er flere udgaver af BV10? Undskyld alle mine spørgsmål, men er lidt forvirret omkring det hele - håber du kan hjælpe? Mvh Michael |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Nu er jeg jo en del af flatpanels, så jeg er klar over hvad vi skriver
![]() BV10 er ikke fremtidssikret på nogen måde. Det er der intet Tv der er. Faktisk får du netop IKKE nogen features ala Smart-tv på BV10, så Netflix skal du have en ekstern boks til. bv10 er på mange måder en lidt uddateret model, hvorfor den jo også er blevet afløst af bV11, som jeg mener er et af de bedste LCD-TV på markedet i dag. Men træerne vokser jo ikke ind i himlen og prisen er ikke den samme når nu BV10 kan fås godt 20.000 kr billigere. Jeg er ikke klar over hvad dit 6500 system kan og om det har Masterlink. Det vil nok være en god ide at få afklaret hvad dit system kan før du fravælger V1. Jeg ville besøge en forhandler, som har kendskab til de øvrige enheder du har i hjemmet for at afgøre hvad der kan spille sammen. Redigeret af Torben Rasmussen - 03-Februar-2013 kl. 22:19 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Ahh - det kan jeg da godt se nu, at du er en del af FlatpanelsDK. Ja så har du styr på hvad der står i anmeldelserne :)
Jeg kan godt følge dig i, at der ikke findes nogle TV'er, som er fremtidssikret. Jeg er bare ikke typen, som skifter ofte TV, så jeg ville gerne kunne sikre mig bedst muligt for de næste år. Mit forbrug ville nok blive noget i form af at leje film, her tænker jeg noget i retning af Netflix eller Apple TV. Vi har i huset nogle iPhones og diverse macbooks, vi bruger nærmest kun iTunes, så det kunne også være en mulighed at streame musikken over hjemmenetværket - her er det vel bedst med Apple TV. Alt dette er ikke umiddelbart muligt på BV10, hvis jeg forstår dig ret, men derimod muligt på den nye BV11? Det er svært at finde ud af, hvad man skal. Der er meget at vælge imellem. Har læst mange af jeres rigtige gode anmelderse på diverse fladskærme, som i anbefaler til stuebrug. Der er jo plusser og minusser ved alle. Nogle er også ufattelig grimme at se på - altså udseende/design betyder også en del, når det skal stå fremme i stuen. Her er b&o helt unikke synes jeg, men det er godt nok også mange penge! Mvh Michael Redigeret af mich1360 - 03-Februar-2013 kl. 22:47 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Kan Apple tv ikke bruges på BV10? Eller skal der noget specielt til, før Apple tv virker sammen med et B&O tv?
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Brixen - Det kan den sagtens. ATV kan bruges på alt der har en HDMI indgang. V1 har bare et fiks lille hul bagpå, hvor du kan placere ATV.
Redigeret af Nagash - 04-Februar-2013 kl. 02:30 |
|
![]() |
|
Gunraf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
Det skrives også som B&O Play, hvilket måske også kan forvirre. Læste på et tidspunkt, at de ville lancere Play produkterne under B&O, mens de 'dyrere' ville være under Bang&Olufsen.
Redigeret af Gunraf - 04-Februar-2013 kl. 08:49 |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
|
|
![]() |
|
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Jeg har været i præcis samme situation. Jeg har en lejlighed fyldt med masterlinked produkter og skulle beslutte mig for hvilket tv jeg skulle have i mit soveværelse. Valget faldt på V1 fordi det efter min mening er et nyere og bedre tv end BV10. Et meget vigtigt argument i mit valg var, at det analoge masterlink efterhånden er oldnordisk og på vej til at blive udfaset helt. Mine tv har digitale tunere, så det bruger jeg ikke ML til, nej det eneste jeg bruger/brugte ML til var radio og mp3, hvilket der i dag findes mange andre produkter der løser bedre/smartere (SONOS, Playmaker etc.) Så pas på med at træf beslutningen om hvilket nye tv du skal købe alene udfra betragtningen om hvad du har i forvejen, så kommer du nemlig aldrig videre. :-)
/Ehlz
|
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
beovision 10 er ikke 20k billigere end Beovision 11.. well selvf kommer det an på hvilken konfiguration.
BV10-46 MED antireflex behandling, er "kun" 7k billigere end BV11-46 som har big engine og anti reflex behandling som standart.. har set flere forhandler prislister hvor 11-46 står til 60k men jeg må indrømme de 100ms+ inputlag, er godt nok slemt.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |