recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beoplay V1 - et godt køb?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beoplay V1 - et godt køb?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 11:02
Det ser ud som om det er blevet muligt at integrere V1 med masterlink i den nye opdatering:

Scroll lidt ned
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Det ser ud som om det er blevet muligt at integrere V1 med masterlink i den nye opdatering:

Scroll lidt ned

Vær dog opmærksom på at såfremt V1 nu er kompatibelt med Netlink på samme vis som BV11 er, så er der forsinkelse på lyden i Netlink tilsluttede enheder i forhold til enheder sat op med masterlink. Det er derfor ikke muligt at høre musik i "partymode" i alle rum samtidigt uden forsinkelse såfremt man kobler ML og NL produkter sammen.

/Ehlz
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 14:48
Bruges NL med det eksisterende anlæg vil problemet vel blive det samme hvis man vil have lyden fra film ud i anlægget - hvis højttalerne sidder til anlægget altså.

Mht. Apple TV, så integrerer den ikke med interfacet på anderledes vis end den gør med andre TV. B&O har slået sig stort op på at Apple TV kan puttes ind i TV'et, men det er så også det eneste der adskiller sig fra de øvrige TV. På et B&O TV kan man så efterfølgende få lagt IR-koderne til boksen i en PUC-liste, så man kan styre den med fjernbetjeningen, men det er ikke unikt for Apple TV - det kan du få med alle andre produkter også.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
SpinX125 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-December-2010
Sted: Danmark
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SpinX125 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af mich1360 mich1360 skrev:

Hej folkens.

Mit gamle TV (B&O avant) har det ikke alt for godt længere. Der er grønne vandrette streger og den kan ikke særlig godt finde ud af de mørke nuancer længere. Den er endda gået ud et par gange over den sidste tid, kan dog tændes igen. Ja den synger nok på sidste vers. Derfor er jeg på udkig efter et nyt TV.

Jeg har kun b&o produkter i stuen, så ville derfor være "ked af" at skulle købe et andet TV mærke, men må dog også tilstå, at jeg ikke lige synes at jeg vil betale flere tusinde kroner for et af b&o's tv modeller. Derfor vil jeg høre folk mening omkring det nye beoplay v1? Jeg synes personligt at det er fedt design og jeg synes også at lyden i tv'et er ok (dog ikke som min gamle avant skrammelkasse - der er altså god lyd). Jeg ville gerne udnytte muligheden for at leje film via apple TV, som jo kan installeres bagpå beoplay v1, men er der ellers noget man skal tage højde for, være opmærksom omkring. Jeg ved at hvis jeg køber dette TV, ender det med at jeg har det i rigtig mange år, derfor vil jeg gerne kunne helgardere mig og ikke sætte mig i begrænsninger ved at købe et beoplay v1. Skal jeg lede efter noget brugt på dba.dk i stedet, altså vælge en højere TV model fra B&O, men som dog har nogle år på bagen?

Råd modtages meget gerne - er lettere forvirret! På forhånd mange tak.

Mvh Michael

Hej Michael

Jeg stod i sommers i samme problem som dig, havde også en Avant med grønne streger. Jeg kiggede på Beovision10 og V1 som mulige afløser, vi havde en Beovision10 på prøve, men den var vi ikke så glade for, den havde en lille blæser der gav en lille summene lyd fra sig og desuden var den uden antirefleks glas og det passede ikke ind i vores stue.
Istedet fik vi en V1'er på prøve, det største problem med den var manglende masterlink, lys og billede var rigtig fint, så den besluttede vi at købe, og det har vi ikke fortrudt, er rigtig godt tilfreds med V1 tvet.
Manglen på masterlink har vi løst med en powerlink switch boks (så der automatisk skiftes mellem om højtaler i stuen er koblet til anlæg eller tv) desværre har vi ingen tv-link i link rum som i de "gode gamle dage" med Avanten, men det har vi lært at leve med.
Vinklen på skærmen passer os rigtig fint i vores stue, da vi har en del lysindfald fra vinduer, men det ses ikke i skærmen på grund af den vinkel tvet står i, genskind fra stuebordslamper forsvinder også.
Jeg har en negativ ting at sige og det er inputlag ved konsol spil, det syntes jeg ikke er godt nok, (jeg har en anden skærm i et andet rum jeg spiller på, så for mig er det ikke et problem)
Det er rigtigt at der er plads til apple-tv bag låget på tvet, det vil sige at når der er en del andre kabler tilsluttet syntes jeg nu pladsen bliver lidt kneben, så jeg har valgt at placere apple-tv sammen med harddiskoptager og blueray afspiller i det møbel vi har tvet til at stå på, alle tilsluttede enheder kan jo styres med Beo4 via PUC koder og eksterne IR-sender, det kan ældre B&O tv også, det smarte her (og Beovision11) er at disse koder kan opdateres over nettet, det giver muligheder for at skifte udstyr i fremtiden og finde nye PUC koder.

Så alt i alt en god anbefaling fra mig... Smile

Redigeret af SpinX125 - 04-Februar-2013 kl. 17:20
Til top
mich1360 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Februar-2013
Sted: Varde
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich1360 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 17:36
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich1360 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 17:40
Hej SpinX125 og alle jer andre.

Tak for alle jeres indlæg. Det er svært synes jeg, hvad man skal vælge. Den ene mener det ene og den anden mener det andet. Men det er nu fedt med sådan et forum, hvor folk er så aktive og kommer med gode råd - mange tak! Jeg havde slet ikke overvejet, at man kunne spørge om man måtte låne et TV med hjem, som i dit tilfælde SpinX125. Det kunne godt være man skulle benytte sig af den mulighed. Mht. Masterlink, så har jeg aldrig benyttet mig af det. Altså jeg har kun mine Beolab Penta MKII koblet til mit Beosystem 6500, hvor jeg afspiller mine cd'er og det har jo altid fungeret. Men på sigt med et nyt TV kunne det jo være fedt at koble Penta-højtallerne sammen med TV'et og det kan man via powerlink switch boks, hvis jeg har forstået det rigtigt?

Mht til AppleTV - er det fedt? Hvor meget kan man leje, er der et bredt udvalg af film, eller er det på "begynderfase"?

Mvh Michael

Redigeret af mich1360 - 04-Februar-2013 kl. 17:41
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 17:46
Med ATV har du også adgang til netflix, og vist også snart HBO. Så det er ikke kun iTunes du kan benytte
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich1360 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Scroll lidt ned

Vær dog opmærksom på at såfremt V1 nu er kompatibelt med Netlink på samme vis som BV11 er, så er der forsinkelse på lyden i Netlink tilsluttede enheder i forhold til enheder sat op med masterlink. Det er derfor ikke muligt at høre musik i "partymode" i alle rum samtidigt uden forsinkelse såfremt man kobler ML og NL produkter sammen.

/Ehlz

Hej Ehlz

Jeg bliver lige nød til at have forklaret forskellen mellen Netlink og Masterlink. Jeg har ikke set udtrykket Netlink før, vil du måske forklare det nærmere, hvorfor jeg skal være opmærksom på det?

Mvh Michael
Til top
SpinX125 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-December-2010
Sted: Danmark
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SpinX125 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 17:52
Der kan ikke fåes en powerlink switch boks hos B&O men der findes et par alternativer (Bosscom, Almando) jeg har bygget en selv, se denne tråd:

Det kunne være rigtig fint for dig at få koblet Pentaerne til tvet også, der skal et specielt kabel til fra B&O for at kunne koble disse til (sådan et kabel kan du nok også få lov til at låne ved B&O hvis du handler med dem)

Jeg har ikke brugt leje mulighederne i apple-tv endnu, bruger den primært til podcast, den kan også bruges til netflix hvis det skulle være aktuelt, men det er der nok en anden end mig der har mere erfaring med.

SpinX
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 18:24
Netlink er den digitale pendant til masterlink. Som det er lige nu bærer den dog kun lyd og ikke billede. B&O har så lavet en netlink converter for de mennesker der gerne vil kunne blande "gamle" produkter med alm masterlinktilslutning med nye produkter med netlinktilslutninger (RJ45) Denne converter virker efter hensigten men ikke gnidningsfrit. Der er med andre ord forsinkelse på produkter med netlink ift. Produkter med masterlink. Jeg har eks. et Besound 3200 koblet til Beovision 7-40, Beolab 3500 og Beocenter 6-23. Når jeg afspiller en cd og tænder alle 3 linkrum samtidigt spiller det 100 % synkront. Havde jeg samtidigt koblet mit V1 eller Beovision 11 op via netlink vil jeg på disse 2 enheder opleve forsinkelse i i forhold til de andre produkter. Når der om nogle år kun eksisterer netlink produkter har de selvfølgelig alle samme forsinkelse hvorfor problemet er løst. Overgangsfasen derimod er ikke problemfri. B&O arbejder eftersigende på at mindske forsinkelsen men det kan efter min vurdering ikke lade sig gøre.

Ehlz
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 18:54
Min vurdering er også, at lydforsinkelsen er så markant, at der ikke er nogen reel sandsynlighed for at de får det løst. De har samme problem på deres Beosound 5, som kun har mulighed for at få lyden ind digitalt, hvilket giver næsten et helt sekunds forsinkelse og derfor er fuldstændigt ubrugeligt i samspil med et non-B&O TV.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 19:09
Apple tv. Der kommer nye film hele tiden, samme tid som de kommer til leje i Blockbuster.
http://www.apple.com/dk/appletv/whats-on/

Her han du se lidt om hvad den kan.
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu