recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beoplay V1 - et godt køb?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beoplay V1 - et godt køb?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
mich1360 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Februar-2013
Sted: Varde
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich1360 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Netlink er den digitale pendant til masterlink. Som det er lige nu bærer den dog kun lyd og ikke billede. B&O har så lavet en netlink converter for de mennesker der gerne vil kunne blande "gamle" produkter med alm masterlinktilslutning med nye produkter med netlinktilslutninger (RJ45) Denne converter virker efter hensigten men ikke gnidningsfrit. Der er med andre ord forsinkelse på produkter med netlink ift. Produkter med masterlink. Jeg har eks. et Besound 3200 koblet til Beovision 7-40, Beolab 3500 og Beocenter 6-23. Når jeg afspiller en cd og tænder alle 3 linkrum samtidigt spiller det 100 % synkront. Havde jeg samtidigt koblet mit V1 eller Beovision 11 op via netlink vil jeg på disse 2 enheder opleve forsinkelse i i forhold til de andre produkter. Når der om nogle år kun eksisterer netlink produkter har de selvfølgelig alle samme forsinkelse hvorfor problemet er løst. Overgangsfasen derimod er ikke problemfri. B&O arbejder eftersigende på at mindske forsinkelsen men det kan efter min vurdering ikke lade sig gøre.

Ehlz

Hej Ehlz - tak for dit uddybende svar.

Men ville jeg i praksis opleve dette problem, hvis jeg satte min Penta MKIII til et Beoplay V1 og måske endte med at streame musikken via AppleTV?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 21:54
Nej, det er kun et problem hvis du har flere rum der skal spille synkront via Masterlink.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af mich1360 mich1360 skrev:

Hej Ehlz - tak for dit uddybende svar.

Men ville jeg i praksis opleve dette problem, hvis jeg satte min Penta MKIII til et Beoplay V1 og måske endte med at streame musikken via AppleTV?

Ja, du vil opleve samme forsinkelse, især når du streamer fra ATV. Alt der tilsluttes til V1 via HDMI skal dekodes og det er det der forsinker signalet. Såfremt du skal undgå forsinkelse skal du eks. tilslutte en Airport express med minijack til analog L/R, videre til et scart med S-video ud og videre via s-videokabel og ind i S-video på V1. På den måde holdes signalet analogt. Der kan stadig være forsinkelse imellem denne løsning og de andre masterlinked løsninger da Airport express OGSÅ giver forsinkelse. Hos mig har jeg tilslutter Airport express til mit Masterlinked BS 3200 så hvis jeg tilsluttede endnu en airport til min V1 (ligesom du ønsker) vil forsinkelsen formentlig være det samme når jeg afspiller eks. mp3 til begge Airport samtidigt.

/Ehlz
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich1360 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 06:50
For mit vedkommende har jeg kun et rum med b&o og det er stuen. Men der er åbenbart lidt uenigheder omkring, om der i mit tilfælde vil være forsinkelse. Jeg har ingen ide om det selv, men alle jeres input tager jeg med i mine overvejelser. Så mange tak for jeres indlæg.

Mvh Michael 
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 08:36
Der spørges om det giver problemer. Når du bruger Airplay, så er der ALTID en lille forsinkelse i lyden, dvs. når du skifter nummer mv. så vil der gå et øjeblik før lyden følger med. Men når du ser TV og har lyden ud gennem dine Penta'er, så er der IKKE forsinkelse - det er vel hvad der betyder noget? Når der nu ikke er et masterlink-rum forbundet til noget her, så er en eventuel forsinkelse har jo intet at sige - ud over irritationsmomentet med, at Airplay i sig selv har forsinkelse.
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 10:43
Altså hvis du kun har ét rum med B&O så har du jo ikke noget problem med forsinkelse m.v. Jeg har nok misforstået din problemstilling så :-)
Når du kun har ét rum vil du ikke opleve forsinkelse imellem lyd og billede når du eks. tilslutter et ATV. Både billede og lyd forsinkes nemlig lige meget når ATV tilsluttes med HDMI. DU kan derfor roligt slutte dine Penta til fjernsynet og nyde både musik og video materiale uden problemer.

/Ehlz
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich1360 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 14:53
Ok, jamen så kan jeg være rolig mht. forsinkelsen. Jeg er indforstået med forsinkelsen i at det er trådløs, men det var mere, hvis man satte mine højtallere til et evt. Beoplay V1. Men tak for alle jeres indlæg. Jeg vil ned i butikken og høre om man kan låne et stk med hjem + kabler til mine højtallere.

Mvh
Michael
Til top
larsand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 15:54
HEj

Går selv og lurer på beoplay V1, så gider du smide et par linier med dine erfaringer - hvis det ender med et køb.

Forøvrigt er der vist stadig nogle forhandlere der har nogen der er nedsat, de havde i januar en kampagne med nogle, der havde nogle minimale fejl i lak'en
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich1360 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 16:00
Hej Larsand

Det skal jeg nok, hvis det ender med et køb. Har godt set en annonce i avisen omkring dette, men har ikke lige undersøgt det nærmere.

Mvh Michael
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 17:25
Har haft dette TV i 3 mdr og må sige det er noget at det bedste jeg har købt.. Og jeg jeg har haft MEGET i gennem min stue:)
Billed og lydkvalitetet er efter min rigtig godt. Lækre farver og rigtgi god billedbehandling, ikke som det dumme Samsung jeg havde før. Designet er jo en smagssag, men jeg er helt vild med det. Den pryder virkelig stuen og selv mine 'analoge' venner komplementere den og skal og røre og kigge..!

Jeg har kombineret den med en billig sub jeg havde liggende og det kan virkelig anbefales. TV'et + sub er nu det eneste anlæg jeg har i stuen og det spiller fantastisk, som om det har har løftet hele lydbilledet og ikke kun i bassen som jeg egentlig havde regnet med. Skal så også siges jeg bor i lejlighed og kan/vil ikke have kæmpe anlæg, både pga af naboerne og æstetikken i stuen.

Eneste anke er fjernbetjeningen. Jeg bruger denne med PUC koder til ATV og navigationen er alt for sløj, så overvejer at gå tilbage Apple remoten eller evt et tastatur. På min tilkoblede yousee boks, som jo i forvejen ikke er en rumraket, går det dog lidt bedre, men stadig ikke helt optimalt. Måske der findes en løsning på dette, har ikke haft tid til at få det undersøgt.
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich1360 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 18:42
Hej cgmand.

Godt at læse om alle dine positive ord omkring TV'et.

Lige et spørgsmål til fjernbetjeningen, skal bare lige forstå det helt rigtigt. Du synes at Beo4 fjernbetjeningen er vanskelig at bruge til Apple TV, når man skal søge efter film, musik, selv indtaste bogstaver i sin søgen mv..?

Mvh Michael
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 19:17
Nej, problemet ligger i, at den måde B&O sørger for, at du kan styre andre enheder - såsom en Apple TV gemt indeni TV'et - er ved at sætte nogle IR-dioder på de ting du vil styre. I TV'et downloader man så de oprindelige IR-koder, som den normale fjernbetjening til eks. Apple TV udsender, og dem kan BeoPlay V1 så bruge når du trykker på "V.MEM" knappen og herefter rykker rundt på joysticket på Beo4.

Problemet med ovenstående er, at TV'et først skal modtage IR-kommandoen fra din Beo4, derefter skal den slå op i den PUC-tabel, som indeholder den IR-kode som din Apple-TV forstår, og så skal den udsende denne kommando via IR-kablet, som sidder fast på Apple-boksen. Dette tager lidt tid, så der kommer en lille forsinkelse på udførslen af en kommando og du kan derfor ikke bare trykke løs - eksempelvis hvis du vil scrolle i en liste.

Personligt synes jeg dog, at B&O's løsning er den bedste implementation på markedet - på trods af forsinkelsen. Det fungerer super godt. Der er dog ikke mulighed for selv at bestemme hvad knapperne på Beo4 skal styre, så man er underlagt B&O's valg i dén henseende.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu