|
Beoplay V1 - et godt køb? |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
beolion ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Status: Offline Point: 138 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det virker fint med betjening af ATV (jeg har en BV8-40, det virker på samme måde), det er ikke noget jeg i dagligdagen synes er træls. Det kan også være jeg har vænnet mig til det
![]() Jeg har prøvet at sætte et Apple tastatur til, og det virker da fint, men det er lidt begrænset, hvor meget man skriver på et ATV, men der kommer nok mange flere Apps der behøver dette. Jeg betjener også en Tvix medieafspiller på den måde, og jeg er enig i Torben, den måde som B&O håndterer betjening af eksterne enheder virker bedre end noget andet jeg har set. Og man skal ikke selv bøvle med at programmere noget som helt. Ulempe, det er en fordel at købe eksterne enheder som allerede understøttes af B&O
![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Lintronic boks? Klaus |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Nej, B&O's er bedre - når vi kun snakker om ting koblet til TV'et. Jeg har haft systemerne stående side-by-side i længere tid og jeg ved jeg hvad jeg foretrækker.
Det at du kan kalde en menu frem, som viser dit knaplayout og at du direkte kan vælge hvordan TV'et skal styre dine enheder (sluk sammen med TV osv.) og at det kan "føle" om noget på HDMI-porten er tændt gør det til en ret solid løsning. Styring af de ting jeg havde koblet til eks. BV11 fungerede (desværre - for jeg har jo også en Lintronic boks) bare bedre end med Lintronic-systemet. Det er sandt, at Lintronic så kan bruges til en hel del andet også, hvilket du ikke kan med B&O - her kan du kun styre ting der er sat til TV'et. Dvs. du kan ikke umiddelbart styre anlægget mv. så de to systemer er ikke direkte sammenlignelige. Nu ved jeg ikke om jeg måske var lidt priviligeret under test af B&O-udstyr, da jeg fik PUC-koderne sendt direkte fra B&O hvis noget manglede - det tror jeg ikke den "normale" bruger får fra dag til dag. Jeg var således ikke "begrænset" af kun at kunne teste ting, som allerede lå i B&O's PUC liste. ... og så har jeg slet ikke snakket om brugervenlighed. Jeg ved godt, at Lintronic promoverer sig selv som ultra brugervenlige, men det er altså med løg på. Jeg kender ikke nogen, der synes at programmering af en boks via et seriel-kabel og et brugerinterface designet i 1980 er fedt. Det er et nørdet produkt - som fungerer godt hvis man ved hvordan man sætter det op - men det er ikke for alle og enhver. Sorry for off-topic. Redigeret af Torben Rasmussen - 05-Februar-2013 kl. 20:02 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
beolion ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Status: Offline Point: 138 |
Ja, for at komme tilbage til topic, jeg synes selv man får et super TV med V1, og med gode udvidelsesmuligheder. Lyden er langt bedre end nærmest alle andre TV.
|
|
![]() |
|
cgmand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
Hmm.. Kan da godt være jeg lige skal hjem og kigge lidt nærmere på det.. For mit ATV er ulidelig langsom gennem Beo4, nærmest ubrugelig, hvilket ikke er tilfældet med min YouSee boks, hvor hastigheden er ganske fin.
|
|
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
|
![]() |
|
mich1360 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2013 Sted: Varde Status: Offline Point: 13 |
Du må gerne lige poste herinde, hvis du finder en evt. fejl der skyldes din "ekstreme" forsinkelse. Så kan vi andre lære lidt af det :)
|
|
![]() |
|
noxity ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-April-2011 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 86 |
Forsinkelsen kan skyldes at dit IR-øje som du sætter på ATV ikke sidder præcist nok. Du bør nok starte der :)
Det kan dog godt være lidt svært at se hvor IR-modtageren sidder i ATV
![]() |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Kan man mon finde det her: |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
cgmand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
Det har jeg rodet med tidligere, hvor jeg flyttede sensoren rundt på fronten af ATV, men det gjorde ingen forskel. Men skal nok poste om jeg finder en løsning eller ej
|
|
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
|
![]() |
|
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Hej Torben Ovenstående undrer mig en smule. Jeg anvender PUC controller til både ATV2 og en Mac Mini og der er ikke umiddelbart nogen mærkbar forsinkelse. Har du nyeste software på dit V1 og hentet den rigtige Apple PUC controller? (Der er flere fra APPLE) . Bruger du fjernbetjeningen med Joystik eller den gamle Beo4? /Ehlz
Redigeret af Ehlz - 06-Februar-2013 kl. 11:08 |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Jeg tror du misforstår. Jeg har ikke et V1. Jeg tester TV hos flatpanels.dk. Jeg benyttede ikke en Apple TV under test af IR-transmitteren, men adskillige andre enheder (og mediebokse).
Der ER en lille forsinkelse på brugen af PUC-koderne, men det er nu ikke noget der ses som deciret "lag" i navigationen. Jeg ser det ikke som et problem og forsinkelsen er ikke noget jeg oplevede som et irritationsmoment i det daglige. Ift. det Lintronic-system jeg selv bruger derhjemme, så er forsinkelsen mindre på B&O's løsning. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Ok, nu er jeg med
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |