recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beoplay V1 - et godt køb?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beoplay V1 - et godt køb?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2010
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beolion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 19:31
Jeg synes det virker fint med betjening af ATV (jeg har en BV8-40, det virker på samme måde), det er ikke noget jeg i dagligdagen synes er træls. Det kan også være jeg har vænnet mig til det Wink
Jeg har prøvet at sætte et Apple tastatur til, og det virker da fint, men det er lidt begrænset, hvor meget man skriver på et ATV, men der kommer nok mange flere Apps der behøver dette.

Jeg betjener også en Tvix medieafspiller på den måde, og jeg er enig i Torben, den måde som B&O håndterer betjening af eksterne enheder virker bedre end noget andet jeg har set.
Og man skal ikke selv bøvle med at programmere noget som helt.
Ulempe, det er en fordel at købe eksterne enheder som allerede understøttes af B&O Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af beolion beolion skrev:

Jeg betjener også en Tvix medieafspiller på den måde, og jeg er enig i Torben, den måde som B&O håndterer betjening af eksterne enheder virker bedre end noget andet jeg har set.

Lintronic boks?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 19:55
Nej, B&O's er bedre - når vi kun snakker om ting koblet til TV'et. Jeg har haft systemerne stående side-by-side i længere tid og jeg ved jeg hvad jeg foretrækker.

Det at du kan kalde en menu frem, som viser dit knaplayout og at du direkte kan vælge hvordan TV'et skal styre dine enheder (sluk sammen med TV osv.) og at det kan "føle" om noget på HDMI-porten er tændt gør det til en ret solid løsning. Styring af de ting jeg havde koblet til eks. BV11 fungerede (desværre - for jeg har jo også en Lintronic boks) bare bedre end med Lintronic-systemet.

Det er sandt, at Lintronic så kan bruges til en hel del andet også, hvilket du ikke kan med B&O - her kan du kun styre ting der er sat til TV'et. Dvs. du kan ikke umiddelbart styre anlægget mv. så de to systemer er ikke direkte sammenlignelige.

Nu ved jeg ikke om jeg måske var lidt priviligeret under test af B&O-udstyr, da jeg fik PUC-koderne sendt direkte fra B&O hvis noget manglede - det tror jeg ikke den "normale" bruger får fra dag til dag. Jeg var således ikke "begrænset" af kun at kunne teste ting, som allerede lå i B&O's PUC liste.

... og så har jeg slet ikke snakket om brugervenlighed. Jeg ved godt, at Lintronic promoverer sig selv som ultra brugervenlige, men det er altså med løg på. Jeg kender ikke nogen, der synes at programmering af en boks via et seriel-kabel og et brugerinterface designet i 1980 er fedt. Det er et nørdet produkt - som fungerer godt hvis man ved hvordan man sætter det op - men det er ikke for alle og enhver.

Sorry for off-topic.

Redigeret af Torben Rasmussen - 05-Februar-2013 kl. 20:02
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2010
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beolion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 07:39
Ja, for at komme tilbage til topic, jeg synes selv man får et super TV med V1, og med gode udvidelsesmuligheder. Lyden er langt bedre end nærmest alle andre TV.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 09:09
Hmm.. Kan da godt være jeg lige skal hjem og kigge lidt nærmere på det.. For mit ATV er ulidelig langsom gennem Beo4, nærmest ubrugelig, hvilket ikke er tilfældet med min YouSee boks, hvor hastigheden er ganske fin.
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
mich1360 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Februar-2013
Sted: Varde
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich1360 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 09:30
Du må gerne lige poste herinde, hvis du finder en evt. fejl der skyldes din "ekstreme" forsinkelse. Så kan vi andre lære lidt af det :)
Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2011
Sted: Esbjerg
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 09:48
Forsinkelsen kan skyldes at dit IR-øje som du sætter på ATV ikke sidder præcist nok. Du bør nok starte der :)

Det kan dog godt være lidt svært at se hvor IR-modtageren sidder i ATV Confused 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af noxity noxity skrev:

Forsinkelsen kan skyldes at dit IR-øje som du sætter på ATV ikke sidder præcist nok. Du bør nok starte der :)

Kan man mon finde det her:

Venlig hilsen
KB
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af noxity noxity skrev:

Det har jeg rodet med tidligere, hvor jeg flyttede sensoren rundt på fronten af ATV, men det gjorde ingen forskel. 
Men skal nok poste om jeg finder en løsning eller ej
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Nej, problemet ligger i, at den måde B&O sørger for, at du kan styre andre enheder - såsom en Apple TV gemt indeni TV'et - er ved at sætte nogle IR-dioder på de ting du vil styre. I TV'et downloader man så de oprindelige IR-koder, som den normale fjernbetjening til eks. Apple TV udsender, og dem kan BeoPlay V1 så bruge når du trykker på "V.MEM" knappen og herefter rykker rundt på joysticket på Beo4.

Problemet med ovenstående er, at TV'et først skal modtage IR-kommandoen fra din Beo4, derefter skal den slå op i den PUC-tabel, som indeholder den IR-kode som din Apple-TV forstår, og så skal den udsende denne kommando via IR-kablet, som sidder fast på Apple-boksen. Dette tager lidt tid, så der kommer en lille forsinkelse på udførslen af en kommando og du kan derfor ikke bare trykke løs - eksempelvis hvis du vil scrolle i en liste.

Personligt synes jeg dog, at B&O's løsning er den bedste implementation på markedet - på trods af forsinkelsen. Det fungerer super godt. Der er dog ikke mulighed for selv at bestemme hvad knapperne på Beo4 skal styre, så man er underlagt B&O's valg i dén henseende.

Hej Torben
Ovenstående undrer mig en smule. Jeg anvender PUC controller til både ATV2 og en Mac Mini og der er ikke umiddelbart nogen mærkbar forsinkelse. Har du nyeste software på dit V1 og hentet den rigtige Apple PUC controller? (Der er flere fra APPLE) . Bruger du fjernbetjeningen med Joystik eller den gamle Beo4?

/Ehlz

Redigeret af Ehlz - 06-Februar-2013 kl. 11:08
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 15:27
Jeg tror du misforstår. Jeg har ikke et V1. Jeg tester TV hos flatpanels.dk. Jeg benyttede ikke en Apple TV under test af IR-transmitteren, men adskillige andre enheder (og mediebokse).

Der ER en lille forsinkelse på brugen af PUC-koderne, men det er nu ikke noget der ses som deciret "lag" i navigationen. Jeg ser det ikke som et problem og forsinkelsen er ikke noget jeg oplevede som et irritationsmoment i det daglige. Ift. det Lintronic-system jeg selv bruger derhjemme, så er forsinkelsen mindre på B&O's løsning.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 19:59
Ok, nu er jeg medSmile
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu