recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beosound 8 + Sonos = problem: BS8 starter sent
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beosound 8 + Sonos = problem: BS8 starter sent

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
torbenrp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenrp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beosound 8 + Sonos = problem: BS8 starter sent
    Sendt: 23-Februar-2013 kl. 14:08
Hejsa

Jeg har lige købt mig en Sonos Connect (uden forstærker), som jeg har sat til min BeoSound 8.

Der går et rum stykke tid før BeoSound 8 tænder (små 10 sek), og for at den tænder kræver det, at jeg har skruet rimeligt høj op for lyden på/i Sonos. Den tænder slet ikke hvis lydstyrken er sat lavt :(

Når først BeoSounds 8 er tændt, er der ingen problemer, så spiller det bare - også ved lav lydstyrke.

Nogen ideer til hvordan jeg kan løse dette problem? Kan jeg tvinge BeoSound 8 til slet ikke at slukke på nogen måde?

Der også en Sonos Bridge i mit setup, men det er formentig helt ligegyldigt ift. til problemet.

Mvh
Torben
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 15:17
Bridgen har ikke noget med problemet at gøre, i hvert fald.
Men den eneste løsning jeg kan komme på her, er at ændre udgangen på din Sonos til fast, i stedet for variabel. Men det betyder så, at du skal skrue op og ned på din BoeSound, og det ønsker du vel ikke?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 15:32
På de almindelige Beolab-højttalere kan man få justeret hvordan de tænder og slukker, men jeg ved ikke om det også gælder Beosound 8.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

På de almindelige Beolab-højttalere kan man få justeret hvordan de tænder og slukker, men jeg ved ikke om det også gælder Beosound 8.
Men det er så vidt jeg ved, heller ikke helt billigt at få gjort.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 19:11
Der var ingen notits om at råd kun måtte gælde gratis løsninger.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenrp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 20:18
Præcis, det ville jeg gerne undgå - men jeg vil dog gerne vide hvoredan jeg ændre udgangen til fast såfremt jeg vil prøve at eksperimentere med det :o)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenrp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 20:19
Jeg må vist bare en tur ned i den lokale B&O biks og høre om de har hørt om problemet før, og om de har en evt. løsning til det - og hvilken pris løsningen i så fald har...

tak for input til jer alle :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 21:09
I din Sonos controller kan du vælge om det er fast eller variabel udgang.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 00:02
Jeg kan lige linke til en anden tråd, hvor jeg guider til, hvordan man ændrer det:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120638&title=sonos-kan-ikke-spille-med-variabel-lydstyke
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenrp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 09:51
Super, tak for det.

Har lige testet - desværre så hjælper det heller ikke - hvis musikken har en rolig start, så tænden BS8 først når der kommer lidt mere knald på :o(

Må vist lige en tur ned forbi B&O butikken og høre om man kan gøre noget. Ellers skulle man måske af med BS og have fat i et par aktive højtalere i stedet....
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 15:36
Mine Beolab 8000 tænder i hvert fald prompte når jeg starter Sonos
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af torbenrp torbenrp skrev:

Super, tak for det.

Har lige testet - desværre så hjælper det heller ikke - hvis musikken har en rolig start, så tænden BS8 først når der kommer lidt mere knald på :o(

Må vist lige en tur ned forbi B&O butikken og høre om man kan gøre noget. Ellers skulle man måske af med BS og have fat i et par aktive højtalere i stedet....

Det ville jo nok gøre. Man får bestemt et bedre stereoperspektiv ved det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu