|
Beosound 8 + Sonos = problem: BS8 starter sent |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
torbenrp ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Februar-2013 kl. 14:08 |
Hejsa
Jeg har lige købt mig en Sonos Connect (uden forstærker), som jeg har sat til min BeoSound 8. Der går et rum stykke tid før BeoSound 8 tænder (små 10 sek), og for at den tænder kræver det, at jeg har skruet rimeligt høj op for lyden på/i Sonos. Den tænder slet ikke hvis lydstyrken er sat lavt :( Når først BeoSounds 8 er tændt, er der ingen problemer, så spiller det bare - også ved lav lydstyrke. Nogen ideer til hvordan jeg kan løse dette problem? Kan jeg tvinge BeoSound 8 til slet ikke at slukke på nogen måde? Der også en Sonos Bridge i mit setup, men det er formentig helt ligegyldigt ift. til problemet. Mvh Torben |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bridgen har ikke noget med problemet at gøre, i hvert fald.
Men den eneste løsning jeg kan komme på her, er at ændre udgangen på din Sonos til fast, i stedet for variabel. Men det betyder så, at du skal skrue op og ned på din BoeSound, og det ønsker du vel ikke? |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
På de almindelige Beolab-højttalere kan man få justeret hvordan de tænder og slukker, men jeg ved ikke om det også gælder Beosound 8.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Men det er så vidt jeg ved, heller ikke helt billigt at få gjort.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Der var ingen notits om at råd kun måtte gælde gratis løsninger.
|
|
|
|
![]() |
|
torbenrp ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 23 |
Præcis, det ville jeg gerne undgå - men jeg vil dog gerne vide hvoredan jeg ændre udgangen til fast såfremt jeg vil prøve at eksperimentere med det :o)
|
|
![]() |
|
Jeg må vist bare en tur ned i den lokale B&O biks og høre om de har hørt om problemet før, og om de har en evt. løsning til det - og hvilken pris løsningen i så fald har...
tak for input til jer alle :) |
|
![]() |
|
I din Sonos controller kan du vælge om det er fast eller variabel udgang.
|
|
|
|
![]() |
|
Jeg kan lige linke til en anden tråd, hvor jeg guider til, hvordan man ændrer det:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120638&title=sonos-kan-ikke-spille-med-variabel-lydstyke |
|
![]() |
|
Super, tak for det.
Har lige testet - desværre så hjælper det heller ikke - hvis musikken har en rolig start, så tænden BS8 først når der kommer lidt mere knald på :o( Må vist lige en tur ned forbi B&O butikken og høre om man kan gøre noget. Ellers skulle man måske af med BS og have fat i et par aktive højtalere i stedet.... |
|
![]() |
|
Mine Beolab 8000 tænder i hvert fald prompte når jeg starter Sonos
|
|
|
|
![]() |
|
Det ville jo nok gøre. Man får bestemt et bedre stereoperspektiv ved det. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |